GELDKLOPPERIJ

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

onrust nv

Onrust industriëele audio
Lid sinds
12 november 2008
Berichten
3.034
Locatie
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
Er staat nu op marktplaats een HAMMOND auto varia 64 tekoop voor 199euro die zelfde chick stond pas ook al met een andere ritmebox van HAMMOND voor 250,-(met minder ritmes). Ik heb mijn auto varia 64 voor 30 euro gekocht en meer is hij ook niet waard. Want het geluid is heel cheesy(wel grappig) dat is ook de reden dat ik'm kocht. Maar ik heb ook een acetone rythmace FR-8 voor 40 euro gekocht(oude roland) met een super geluid. Ik vind dat echt te gek voor woorden die aso prijzen :stupid:kont: :r
 
Laatst gewijzigd:
Ben je nu boos, verdrieting en teleurgesteld?
 
Het is pas een rip off als iemand het ook gaat betalen... op dit moment is het gewoon een forumpost.
 
Ik word altijd een beetje krielig van die geldwolven. Voor mij zijn dat soort mensen net zo evil als die bonus schrapende bankdirecteuren.
 
Dat kan. Het kan ook gewoon naïef zijn. En het kan ook nog zo zijn dat in andere kringen die dingen veel meer waard zijn. Ik heb ooit een Yamaha orgel-extender gekocht voor 25 euro. Toen ik die ging verkopen op marktplaats.nl TEAB was het eerste bod 125 euro. In de orgel-wereld bleken die dingen erg gewild (itt tot in de synth-wereld).
 
ik heb er ook een, je wilt niet weten wat ze gekost hebben toen, echt veel.
die van mij ziet er iets minder uit maar is wel technisch geheel gereviseerd.
doe er niets meer mee , maar voor minder dan € 99,75 gaat ie toch niet weg( iemand interesse??) , dus 30€ was echt wel een koopje vind ik en doet geen recht aan deze analoge ritme mijlpaal
 
ik heb er ook een, je wilt niet weten wat ze gekost hebben toen, echt veel.
die van mij ziet er iets minder uit maar is wel technisch geheel gereviseerd.
doe er niets meer mee , maar voor minder dan € 99,75 gaat ie toch niet weg( iemand interesse??) , dus 30€ was echt wel een koopje vind ik en doet geen recht aan deze analoge ritme mijlpaal

Hey het is geen keio organs minipops hoor. En voor 200 euro koop ik wel een drumcomputer(analoog). In de orgel wereld zijn de ritmeboxen bijzaak. En het geluid werd ook niet echt gewaardeerd door orgel spelers. Die hadden liever een korg of rythmace.
 
Ik vind dat echt te gek voor woorden die aso prijzen :stupid:kont: :r
is het ook wel... maar dat komt omdat persoon A iets aanschaft voor bedrag X omdat het 'hot' is bijv. maar er dan vervolgens geen reet mee kan en het daarom voor bedrag X+Y wil verkopen aan persoon B die het ding ff wil uit proberen en het na 2 maanden weer in de verkoop slingert voor bedrag X+Y+Z aan persoon C... maar persoon C heeft eigenlijk niet genoeg geld en gaat lenen maar komt te diep in de schulden dus moet weer verkopen...
enz... enz...
 
Maar dan nog...
Dan kun je natuurlijk een vriendelijke PM naar de aanbieder doen om te vertellen dat zijn/haar vraagprijs niet reëel is, ipv diegene direct voor halve oplichter uit te maken hier.
 
Pfff...wat en onrustig topic..
 
zijn er toch wel veel van verkocht en hammond had toch wel de naam vroeger en de kwaliteit.
tis ook een kwestie van smaak.
en ja je kunt voor 200€ ook een w30 met 16sporen sequenzer kopen, + scsi en jazzdrive en je houdt nog geld over.
of is dat appels en peren..?
met al die ouwe leem: vind je het teveel, gewoon niet doen, wil je het graag dan betaal je ook voor het ruim 30jaar bewaren en koesteren, en dan is 100€ niet veel geld.
maar goed vragen staat vrij , net zoals onderhandelen.
 
Ik heb er een die me 30euro koste, en door een vriendelijke oude meneer werd verkocht. Hij had een hammond B3 in zijn huiskamer staan. En was zelf ook niet echt onder de indruk van het geluid. Hij vond het juist leuk dat hij iemand aan de deur had die hem wou kopen om de cheesy sound die dat ding maakt. Hij had zelf 1 jaar naar aanschaf een roland TR-77 gekocht. Als ik mijn Kawai 100F ooit zou verkopen gaat hij voor aanschafgeld weg(aan een liefhebber). En mijn hammond dus ook. Er word vaak ook niet meer dan 50 voor ritmeboxen geboden.
 
edit nvm, ik doe liever aardig :D
 
hahaha

nou ja ik heb wel medelijden met mensen die 1000+ euro neerleggen voor een TB303 moet ik zeggen =(
 
. In de orgel wereld zijn de ritmeboxen bijzaak. En het geluid werd ook niet echt gewaardeerd door orgel spelers. rythmace
uit de prehistory waaruit ik kom waren rythmeboxen het summum, daar keek je jealours naar, want je kon ze zelf niet betalen. de advertenties verlekkerde je ( net als tegenwoordig) met "een hele band onder de toetsen"
een eenvoudig solina orgel , daar moest jue een lening voor afsluiten en dan ook nog een rythme box erbij was gewoon niet haalbaar financieel.
en bovenaan die begerenswaardige ladder stond Hammond!: beste kwaliteit/afwerking, bediening, beste sound, hoogste prijs.
tja hoe tijden veranderen en wat een weelde en keus we momenteel hebben ( hadden)
 
De hammonds zijn van ongeveer 1974 en korg en rhodes begonnen in de jaren 60. Dus op zich was hammond vrij laat en kwa sound is hammond echt niet de beste. Korg en rythmace zijn stukken beter. Kijk de orgels van hammond dat is een ander verhaal, die toonwiel orgels zijn de beste die ooit gebouwd zijn.
 
Ik heb er een die me 30euro koste, en door een vriendelijke oude meneer werd verkocht. Hij had een hammond B3 in zijn huiskamer staan. En was zelf ook niet echt onder de indruk van het geluid. Hij vond het juist leuk dat hij iemand aan de deur had die hem wou kopen om de cheesy sound die dat ding maakt. Hij had zelf 1 jaar naar aanschaf een roland TR-77 gekocht. Als ik mijn Kawai 100F ooit zou verkopen gaat hij voor aanschafgeld weg(aan een liefhebber). En mijn hammond dus ook. Er word vaak ook niet meer dan 50 voor ritmeboxen geboden.
Je mag mijn Korg SDD-2000 ook wel voor het aanschafbedrag overnemen. OK? Deal!
 
hahaha

nou ja ik heb wel medelijden met mensen die 1000+ euro neerleggen voor een TB303 moet ik zeggen =(

O heb jij er 1 voor van € 100,- dan? Waarschijnlijk niet.....de markt bepaald de prijzen......ik bedoel je zou een dief van je eigen portemonnee zijn als je voor een 303 zeg € 500,- zou vragen. Prijzen groeien en evolueren naar het bedrag dat er vandaag de dag voor wordt neer geteld.....is weinig aan te doen. En als je dus een 303 zou willen dan ben je vaak toch gewoon € 1000+ kwijt.
 
ik vraag soms te weinig en betaal soms te veel.
en andersom ook gelukkig.

ik verbaas me ook wel eens over de topprijzen die worden gevraagd voor matige spullen en stiekem ben ik dan wel eens een beetje jaloers als dat er ook voor betaald wordt, maar ach - het leven is zo kort en er is zoveel moois om je over te ergeren, waarom zou je het dan hierover doen?!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top