De legendarische DX7 Hypra-ROM cartridge

Vanwege de hoeveelheid patches? Ik zou namelijk niet weten hoe ik die los in de DX7 kan laden. Als ik sysex gebruik, dan zet ik altijd het gehele bestand er in, en dit is te groot, denk ik.
 
Je hebt de zipfile zeker niet gedownload, geopend, even gekeken en de readme-file gelezen?

WAT EEN GOEIE VRAAG! ;)
 
Je hebt de zipfile zeker niet gedownload, geopend, even gekeken en de readme-file gelezen?

WAT EEN GOEIE VRAAG! ;)

Vooral als je het antwoord al weet. Nee, ik heb de zip niet geopend.
 
Ligt waarschijnlijk ergens bij jouw situatie, Wout, ook hier gaat het prrrrima.
Je zou eerst even je browser cache kunnen legen en dan opnieuw proberen. Voor de zekerheid even CTRL vasthouden bij het klikken van het linkje.
Ik heb een nieuwe computer, eerst WinZip, nu WinRar geïnstalleerd en dat werkt goed :)
Maar de DX7 staat in het depot, dus geen gebruik voor mij op dit moment.

Wout
 
Ook bruikbaar zonder rom in een gewone dx7?
Waarom zou je een ROM nodig moeten hebben om patches te laden? Dit zijn gewoon een hele ris files, 32 patches per file, zoals elke andere DX7-preset set :)

Zipfile is 128kB groot...

Wout
129 hier.
demo tje zelf ingespeeld
1e aphex twin ..trilletje
maar goede sounds!
Geen Aphex :P. Squarepusher - "Tommib", van Go Plastic.
 
Gisteren geprobeerd te laden in de FS1r met MIDIox maar dat lukt me niet, Receive SysEx staat ON en Receive Bulk Dump staat ook ON in de FS1r MIDI settings, ik heb de Output Buffers van MIDIox omlaag gezet naar 64Bytes en "FS1r Editor" kan geen Sysex laden.... MIDI channel is goed want zodra MIDIox begint te sturen gaat de MIDI indicator aan op de FS1r, maar na dumpen blijft gewoon de orginele preset in de FS1r...

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?

Nou, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.... De FS1r moet gewoon DX7 patches kunnen laden, zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
 
Nou, ik krijg het nog steeds niet voor elkaar.... De FS1r moet gewoon DX7 patches kunnen laden, zo moeilijk moet dat toch niet zijn?

Memory protect nog aan staan?
 
hey Yoozer,

Ja daar had ik ook al naar gezocht maar dat zit niet eens in de FS1r denk ik want ik kon t nergens vinden in de (GE-WE-LD-I-G-E) handleiding of het menu. Ik probeer te sturen naar de INTERNAL bank want dat is de enige waar je kan opslaan, MIDI kanalen gechecked en alles....
 
Ik heb een deel geladen in mijn DX7IIfd, van de a bank, maar om de één of andere reden staat mijn dx 2 octaven te hoog, maar het is gelukt en nu ff kijken met mid quest wat de leuke instellingen zijn.
 
Nog meer sysex voor de liefhebber, te veel om op te noemen, maar er zit ook wat DX7 iifd sysex tussen én alle originele roms.

DX7/DX7IIfd sysex
 
ARRRGHH na het horen van die DEMO heb ik METEEN zin om weer met mijn DX7 te gaan rommelen, alsof ik dat nog niet genoeg deed :D:D

Het blijft echt een verbazingwekkende en veelzijdige synth hey !
 
Iemand al succes met het versturen van deze voices naar de FS1R? Lukt mij ook niet. MIDI lampje gaat branden, alle MIDI settings in orde... FS1R staat braaf te ontvangen... maar daarna blijkt er niks aangekomen te zijn
 
Memory protect? Sysex filters? Je stuurt wel de losse .syx bestanden, naar welke bank stuur je ze?

Ik heb deze direct van een DX7 mk1 gedumpt, dus daar zou 't 'm eigenlijk niet aan mogen liggen :)
 
Ik had PRECIES hetzelfde probleem, waarmee stuur je de Sysex naar de FS1r? Ik kreeg t met MIDI-Ox niet voor elkaar maar met DXulator2 wel.

Nogmaals hulde voor Yoozer! :D :mega:
 
Back
Top