Gratis sounds voor de gratis Synth1

Mario010 bedankt voor je reactie.
En voor de geïnteresseerden...Binnenkort komt er van mij een nieuwe freeware soundbank met 64 patches uit voor de gratis PolyIblit VSTi. Ik zal ook deze soundbank op het Synthforum aanbieden.
 
Hier vind je mijn nieuwe gratis soundbank voor de gratis PolyIblit; er zit ook een audiodemo bij.

En bedankt voor je reactie Patrick.
 
Wat doe je precies en met welke host werk je? Ik heb op KVR al meerdere malen over problemen met het installeren van soundbanks van Synth1 gelezen.
 
ik kan alleen fxb en fxptjes openen in synth 1
en dit bestand geeft windows aan alleen als bestand maar opent hem niet
 
Even nalopen...Als het goed is, moet je alle patches, .sy1 files, van mijn soundbank kopiëren in één van de soundbank folders van Synth1. De soundbank folders zijn te vinden op C:\Program Files\Synth1; je hebt daar keuze uit soundbank00 t/m soundbank09. Je moet dus een lege soundbank nemen of er 1 leegmaken. Als je de .sy1 files heb gekopieerd in zo'n soundbank, dan moet je het volgende checken: Als je Synth1 hebt geopend in je host, selecteer dan de "opt" functie, die vind je onder de "write" knop. Kijk nu bij "Program bank folder setting" en check of het adres juist is. Als je bijvoorbeeld zojuist de patches (.sy1 files) in soundbank01 hebt gedumpt, dan moet het adres zijn: bank#1 C:\Program Files\Synth1\soundbank01.
 
Een andere methode: Pak de de zipfile met mijn soundbank uit door 'm na het downloaden, te selecteren en uit te pakken (klikken met rechtermuiskop en "alles uitpakken" selecteren). Onthoud waar je de file bewaart op je computer. Vervolgens selecteer je op Synth1 de "opt" functie. Selecteer een bank bij "Program bank folder setting" (bijv bank#1 C:\Program Files\Synth1\soundbank01) en druk op "change". Nu kun je het adres kiezen op je computer en kies daarbij de locatie waar je de uitgepakte sounbank hebt bewaard (selecteer wel de onderste folder, waar de patches inzitten). Klik op "ok".
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top