table top sequencer / sampler wat zijn de mogelijkheden?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Aangezien ik niet altijd zin heb om m'n complete sequencer op te starten en ik ook wel eens gewoon lekker wil jammen zonder me druk te maken over VSTi's FXen e.d. wil ik er eigenlijk wel een tabletop sequencer/sampler/performance tool bij.

Wat ik zou willen:
werken ZONDER PC
m'n 2 MOOGs en JOMOX XBASE-999 aansluiten (midi)
samples op een SDkaartje zetten en naar performances mappen
midi phrases / loops inspelen (bassline, lead, drumtrack)

drum phrases bouwen met m'n Vengeeance samples evt. icm m'n XBASE-999.

Nadat ik een aantal phrases heb gemaakt, hiermee gaan jammen, kanaaltje aan/kanaaltje uit kanalen layeren etc.

dit evt vastleggen zodat ik het later kan reproduceren (dus niet per definitie opnemen als audio)
het hele gebeuren via midiclock / timecode koppelen aan Cubase zodat ik tracks verder uit kan werken.

eventueel in m'n DJ setup hangen (Mackie D.4 Pro) om wat te kloten gedurende m'n wannabee DJ sets.....

het liefst met een ADAT uit zodat ik 8x 44.1/16 naar binnen kan in Cubase

De JOMOX sequencer vind ik een draak van eem implementatie, vandaar dat ik wat simplers zoek (tabletop mét triggerpads)
 
weetje wat je ook kan doen.. een fatsoenlijke template maken in cubase.. dan is het "new project", klik, record aan.. gaan

niks moeilijks an
 
EMU Commandstation

Eigenlijk niet voldoende voor alles wat je wil, maar hee, je kan niet ALLES hebben....toch?
 
Genoqs Nemo mischien.
Ik ken wat jongens de met een Octopus in Logic al hunb plugs etc aansturen.
En je kan later gewoon je midi sporen bv in je sequencer importeren.
 
Ok, dat is waar (en ik heb al diverse templates gemaakt), maar een tabletopje kan ik ook nog eens meenemen op vakantie met headphones bijvoorbeeld.

Wil gewoon wel eens een andere workflow proberen.
 
Een sampler heb je idd niet in een Genoqs maar voor de rest vind ik het echt de meest kickass hardware midisequencer.
Een RS7000 zou idd ook wel een optie kunnen zijn of je koop er een klein Boss samplertje bij?
 
probeer anders een rs7000 joh, das prima

dan is een su700 ook ok !
en aleen as sequencer bv de rm1x in prijs en kunnen on overtroffen
samplker erby kopen ,...bv atje 4/5000 voor 150 eu hangder aan watje wil
tip dus
asje meer uitwilgeven ...kan dat altyd
een asrx ...is ook wel wat ...niet zoon easy sequencer dijk van sampler / fx box
tekoop 260.- hihi]
sc6
weet waarje aan begint hardware sequencen
met analoog leuk maar zodra je allenoeten inmoet voeren / editten enmeeer :z:Z:kont:
 
zoals een 500 of een 1000? ik mis dan wel ADAT, maar de 5000 aan de andere kant lijkt me overkill voor wat ik wil
 
daar gooi ik geen bier overheen en laat er geen shag of as in vallen:biertje:
Garantie vind ik ook wel fijn.
 
ik heb rs7000's gezien waar een tank overheen is gereden die t gewoon nog deden
dat adat verhaal moet je misschien maar laten varen gok ik zo
 
daar gooi ik geen bier overheen en laat er geen shag of as in vallen:biertje:
Garantie vind ik ook wel fijn.

je r:peukie::peukie:kte en dr:Pnk toch niet ...althans in de buurt van je setup
is adat voor jouw belangrijk gebruikje geen mixer ...?huh
 
Back
Top