MS-10 duur!

bij MH in 1994 koste een ms 20 al 1695 piek iod.

als je nu een zeer nette ms 20 op mp zet incl manual dan staat er binnen een dag 750 op en met geluk 1000 na een week. Voor een zeer nette. zga nieuw uit doos *D

Een MS 10 voor 650 gaat nergens over. Maar je ziet ze wel staan met bieden en dan word er dat geboden. Maar of ooit iemand dat er voor gevangen heeft. lijkt mij heel sterk.

Misschien is die hype ontstaan na de Korg DS 10 ?

Ik heb mijn ms 10 een tijdje geleden weg gedaan na aanleiding van een gevraagt adv hier en die dude wou maar 350 betalen en een hoop heen en weer gepb eind van het verhaal vraagt iemand een half jaar later weer een tekoop en hij reageerd van je mag de mijn voor 450 en dan bij mij moeilijk doen over een paar tientjes. Ik had zoiets ik gebruik hem toch niet neem maar mee hoef ik hem niet meer te onderhouden...
 
wat doet een mint ms20 met mint kenton erbij heute eigenlijk? :D
 
Ik vraag me af of prijsstijgingen en dalingen worden bepaald door de verkopers of door de kopers.
Ik neem aan dat een handelaar/verkoper (die werkelijk wil verkopen) zijn prijs moet aanpassen aan wat de klant er voor wil betalen.
Zowel omhoog om het maximale te verdienen, als omlaag om te kunnen verkopen.

Wie heeft dan de macht?
 
als er geen animo is voor een bepaalde synth dan verkoopt ie niet ook al is de prijs al behoorlijk aan het naadje qua laag.
of andersom, mensen (vaak van het type dikke wallet en dunne kunde) die PER SE een synth willen/moeten hebben die gaan grif dokken en willen ook absoluut die prijs er weer voor terugzien als ze er op uitgekakt zijn...
 
ik denk echt dat de reden waarom vintage materiaal zo duur is (en blijft stijgen) niet aan de verkopers ligt of de mode van het moment of weet ik veel maar wel aan twee andere dingen:...

vintage synths en effecten (niet allemaal maar wel minimoog,ms20,odyssey,la2a,1176 enz...) zijn gewoon goed! Mijn broer heeft zopas weer een nieuwe reeks arturia plugins en op zich klinken ze wel goed, maar als hij zijn echte arp aanzet dat verdwijnen de plugins weer in de vuilbak... sommige sofware compressors vindt ik wel geslaagd, maar dit ligt misschien aan het feit dat ik zelf geen high-end compressors bezit.


dingen gaan stuk...zeker analoog materiaal 30+ jaar oud, dus zijn er telkens minder van en worden ze ook duurder
 
en in dat laatste zit het hem ook in. veel mensen kopen het alleen nog maar als ze er zeker van zijn dat ze het voor dezelfde (maar het liefst weer voor meer) kunnen verkopen. dit soort mensen zijn vaak geen 100% synthesekundige liefhebbers maar playa's die zo'n bak(je) moeten hebben om de status maar na een tijdje er op uit gekeken zijn omdat ze er geen reet mee kunnen (en dat 'kunnen' ligt soms aan de persoon OF aan de synth die bijna geen mogelijkheden bied op diversiteit nateluurlijk™) dus HOPPERTEEEE in de verkoop na een maand of 2 en zo gaan de prijzen up, up and awaaaay!


Iets met een kop en spijker?
 
Ik bedoel het niet slecht hoor R-OND ,maar ik slaag er maar niet in je zinsbouw te kunnen lezen, is dat een soort dialect ofzo?
 
en in dat laatste zit het hem ook in. veel mensen kopen het alleen nog maar als ze er zeker van zijn dat ze het voor dezelfde (maar het liefst weer voor meer) kunnen verkopen. dit soort mensen zijn vaak geen 100% synthesekundige liefhebbers maar playa's die zo'n bak(je) moeten hebben om de status maar na een tijdje er op uit gekeken zijn omdat ze er geen reet mee kunnen (en dat 'kunnen' ligt soms aan de persoon OF aan de synth die bijna geen mogelijkheden bied op diversiteit nateluurlijk™) dus HOPPERTEEEE in de verkoop na een maand of 2 en zo gaan de prijzen up, up and awaaaay!

dus 6 heeft wers dikdubbel :kont::doei::luv::okdan: gelijk
tis demaarkt waar we ./lees ; anderen / aan mee werken
idd zijn der gastjes dat zie je vooral in de duurdere scene[bling ]
303 s voor meteen 1400+ de popu tr808 1600 eu
was egt 2 jaar terug nog 750a 900 gekkenwerk

en de mindere intressante blijven ...chill geprijst esq ensoniq siel opera 6 ipv polysix met midi
idem allemaal

en uhhhhh ik ben geen mode dier
wilde nooit roland spul is gelukt tot paar jaar terug
nu staat de hele hoelahut hier gxdver klinkt wel :luv::dubbel:klisjeee
wajij


offtopic ;Ik bedoel het niet slecht hoor R-OND ,maar ik slaag er maar niet in je zinsbouw te kunnen lezen, is dat een soort dialect ofzo?

volgens mij zijn der berichten weg want ,........chk
iig dialect jaaa kunje rondetussen wel zeggen = geen ronzin kdoetniexpress!:duivels:peRongelluk! zegmaar ajoo :yamaha:
kom ut middn des lands daarhebben ze geen dialect ...heuvelrugse taal ofso ...mid analfabeets


oja ms 10 deed vanaaf dik dienst weer as filter
sorry maar is lekker beethjje drums vanaf je aux vanaf je mixer erdoor drums goed uitmixen qa eq filteren bbd delaytje erachter

geen 600+ waard dus
was al gezegd maar de oude ms10 klinkt egt anders
[beter ? moetje zelf weten ] dan de ms 20
ms 10 is net de teisco dik raw
goed in net niet reso ..sounds
en de ms20 kennen we wel mooi en silky ..

doe mij maar een sem filtertje
 
wat doet een mint ms20 met mint kenton erbij heute eigenlijk? :D

kenton erby is helemaal afhankelijk wwelke kenten...depr2000 is een best serieus apparaat te noemen
200-400 magtie maar zoo kosten
komt dus een ms 20 by van 850 tot 1250.- theses days
make ya sommage .......veel
hebbie een modulair setje voor
denk dat bv een setje filters doepfer en bv die zwerg van mfb net so veel
neeee meer patch pleasure opleveren
want ms 20 is helemaal niet soo patchable

ok system 100 roland ook niet die klinkt egt dikkkkkkkkkkkkkkkkk:doei:
 
Kan me nog goed herinneren dat de MS10 rond de 350 lag en de MS20 rond de 750 vond dit
al duur,maar zo was het toen.
Heb zelf ooit een MS10 gekocht voor 125 (in de 350 tijd)

Ik snap toch geen zak meer van al die prijzen...ik vind al die vintagebakken een beetje overrated op dit moment.
Maar ja het is maar net hoe je ergens tegen aankijkt denk ik...en hoe je financieel zit.
Kijk naar de 909 van Niel 1200!! voor een in mijn ogen kapotte 909.
Maar een ander ziet die Bd Mod misschien anders en legt wel die flappen neer.

Ik denk dat we zelf de prijs hooghouden,dingen passeren wat minder frequent de revue en als we dan wat zien dan kopen we het ook gelijk.

Als ik 5 jaar geleden Moog intikte op Marktplaats ofzo kreeg ik wel behoorlijk resultaten en nu toch veel minder.

Heb gisteren nog een Pulse + gekocht in mooie staat voor 300 € terwijl ik voor de rest ''gewone'' Pulsen voor 225 a 275 zie vertrekken...maar ja IK wou dat ding en heb meteen de vraagprijs geboden.
 
Kan me nog goed herinneren dat de MS10 rond de 350 lag en de MS20 rond de 750 vond dit
al duur,maar zo was het toen.
Heb zelf ooit een MS10 gekocht voor 125 (in de 350 tijd)

Heb gisteren nog een Pulse + gekocht in mooie staat voor 300 € terwijl ik voor de rest ''gewone'' Pulsen voor 225 a 275 zie vertrekken...maar ja IK wou dat ding en heb meteen de vraagprijs geboden.

kijk daar gaan we al ...meteen betalen

yoke iig hebje dan nog normaal geprijst een dikke bak enb de pulse + versie
cv gate interface erby toch ....
pulse is egt underrated
kan erg goed klinken
voor dat geld maarja eeen evolver ook en de blofeld kan weer meer
door de keuze in overvloed blijven er ook apparaten liggen denkik zoals de samplers /lees mn asrx terwijlt een beest van goedklinkende synth / sampler ;lees drumachine is

kvindt ook datk m moet houden want ..aster ..nu ff ... geen geen vraag naar is wil niet zeggen dat app minder waard is

de drumachine s
 
Ik denk dat we zelf de prijs hooghouden

Dat is het wel zo'n beetje ja, marktwerking dus :)

Je moet denk ik gewoon altijd goed afwegen, wat je voor iets over hebt en je dus niet gek laten maken. Als je echt, ECHT iets perse wil hebben en je zoekt al een tijdje, kan ik me voorstellen dat je bereid bent wat meer te betalen. Ik heb zelf vorig jaar 1.250 betaald voor een 808 en dat was voor mij ook de max, maar ik wilde hem zo graag :luv: Gelukkig heb ik er geen spijt van.

Ik ben blij dat ik niet meer echt naar analoge bakken op zoek ben, want ik vind er met de huidige prijzen geen moer meer aan. De lol is er gewoon van af, ook al kijk ik nog wel regelmatig naar wat er te koop is (dat is een tic die er denk ik nooit meer uitgaat).

Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen dan ging ik waarschijnlijk voor nieuw analoog. Een stuk betrouwbaarder en met het huidige aanbod is er qua klank van alles te koop.
 
Als ik 5 jaar geleden Moog intikte op Marktplaats ofzo kreeg ik wel behoorlijk resultaten en nu toch veel minder.

Mensen die weten dat ze er niet voor terug krijgen wat ze er voor betaald hebben zetten ook minder snel spullen op Marktplaats. Verder is de omloopsnelheid van goedkopere spullen veel groter dan bij duurdere. Er zijn veel minder mensen die een Moog van 1000 euro willen en kunnen betalen dan dat er mensen zijn die een TR-505 voor 50 willen en kunnen betalen.

Voordat ik 1000 euro uitgegeven heb heb ik er wel tien keer over nagedacht, die 50 euro doet me vrij weinig. En als he niks is verkoop ik het gewoon weer. Dat deden mensen ooit ook met MS-10's, van die lekkere freaky cheap ass bakken, niet zo goed als een D-50 maar wel lekker apart en zeker voor het geld.
 
Dat is het wel zo'n beetje ja, marktwerking dus :)
Ik ben blij dat ik niet meer echt naar analoge bakken op zoek ben, want ik vind er met de huidige prijzen geen moer meer aan. De lol is er gewoon van af, ook al kijk ik nog wel regelmatig naar wat er te koop is (dat is een tic die er denk ik nooit meer uitgaat).

Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen dan ging ik waarschijnlijk voor nieuw analoog. Een stuk betrouwbaarder en met het huidige aanbod is er qua klank van alles te koop.
haha
herkenbaar heb eigenlijknu wel genoeg omte doen watk wil
muziek maken in div regionen electro [nish ]...808/606 met analoge synths / evt drum en bassje veelal op pc vanwege de andere drums en gerafineerde programering van bass&lead lines,...
en een avondje acid pompen benk ik ook niet vies van spul zat hiero ... dikkere hiphop beats maken ook niet vervelend om te doen ,...
met div drumdoosjes ...misschien hier en daar nog wat finesse in fx en evt een drummdoosje links / rechts erby ....nooit genoeg :D
[zijn der egt veel nu die der staan ...]
herkenbaar net wat hooi huis zegt - je blijft links rechts kijken ofter niet wat voorby schuift watk ergens perfect in zou kunnen passen / schuiven
heb altyd wel al een idee watk ik er mee ga doen ,...voordat ik t koop

kheb aleen een keertje een tg 500 gekocht ...vondt ik soo saai datie nooi meer aan is geweest en weer jaar later verkocht bleef in dezelfde doos ..haha

ben ook van mening dat asje niet bergen met cash heb je niet ff een analoog hoekie in elkaar kan sparen ,..
zekers asje studeerdt ik deed er ook jaren over en werk[te] ...:Z
va is tegen woordig stuk intressanter en beter dan de eerste virus nordlead

en vst spul is erg goed te noemen
dus je flanst voor weinig centen al een leuke setup by elkaar voor t geld van een ms 20 laat staan de cash van een mini moog ofso

@ hooihuis
net mn z1 binnen relaxte gast zn z1 is nog fynerrrrrrrrrr

maakter wel ff draadje voor aan ,,......evt patches wisselen
chil dat kan allemaal met va

mn enige va in huis
jullie zien horen me voorlopig niet meer :peukie:
 
Gefeliciteerd Ron met je Z1 :biertje: Neem de tijd om hem te leren kennen zou ik zeggen, het is eigenlijk geen VA maar veel meer dan dat!
 
Gefeliciteerd Ron met je Z1 :biertje: Neem de tijd om hem te leren kennen zou ik zeggen, het is eigenlijk geen VA maar veel meer dan dat!

idd kzocht al de cup holder voor mn :baco:
want er zit zoveel op ...hebje zelf al de uitklap wielen aan de onderkant gechecked ...erg relaxed zijn ook zij stabilsatoren

eef serieues mooie bak meteen heel anders dan bv een nord lead / ms2000 ofso hoopte ik ook op
want de andere keuze was een kawai k5000 [xcuse sergio]
maar die is toch iets minder hands on / veel uitgebreider

deze bak is nu al gelijk een blijvertje veel opties /leuk priced wastie ook !
en een fyne uitleg door de eig ...& aan deur gebracht wat wilje nog meer

is momenteel mn enige va ..egte poly bak [op ax60 na ]
die staat te vaak te unisonnen

waar gingt hier ook weer over ms10 duur
aah koop dan een z1 vee;l toffer en veelzijdiger :z
[hiernaast komt denkik nog wel een blofeld / k 5000 rack ...]
 
Back
Top