kawai k5000.. programmeerbaar of hel?

D16 maakt gelukkig wel erg fijne FX, maar die Drumazon is echt een aanfluiting... Die kick klinkt alsof iemand je speakers aan het swaffelen is, brr.

JD990 is ook een bak op mn shortlist, maar de K5000(R in mijn geval) lijkt me meer tweakable. Mooi voor onder mn FS1R :)
 
Tja, maar ik roep wel meer...
Ik zou je willen aanraden dat niet als Het Evangelie te zien. Mag natuurlijk wel. :)

Ik zeg brandende braamstruik. Verder zeg ik niks. :bekdicht:
 
Microwave, JD990, K5000 en FS1r - het Kwartet der Digitale Heerlijkheden.
Jammer dat ik ooit m'n FS1r wegdeed. Komt nog wel een keer terug!

@ 154: graag wel even je sandalen uitdoen, hè?
 
Tja, maar ik roep wel meer...
Ik zou je willen aanraden dat niet als Het Evangelie te zien. Mag natuurlijk wel. :)

Aux serieux. Ik heb zowel een JD990 als een K5000. Allebei gave bakken in their own right.
Maar als het gaat om de dingen waarvoor ik naar die apparaten grijp (met name digitale spacy evolving pads, maar soms ook lekkere dikke bassen of een gave lead) dan vind ik ze klankmatig vergelijkbaar. Dwz. ik gebruik ze voornamelijk voor dezelfde dingen.

Okee dat ge editte gedeelte kwam er nu pas bij....want ik wou net zeggen dat ik niet alles geloof wat mensen zeggen maar sommige hebben ervaring en dat is dan toch ook wel weer wat.......en aangezien jij ze dus beide hebt kan jij wel mooi een vergelijking maken en ons dan raad geven......daarbij ben ik een atheïst dus ik geloof nergens in zelfs niet in mezelf maar daar wordt aan gewerkt;) (laatste zin zit vol met dik cynisme en zelfspot dus met een grote korrelzout nemen die handel anders is het zo flauw en geloof ik er bijna ook in)
 
Ik heb een tijd een K5000S gehad. Mooie bak, echt, veel mogelijkheden ook en prima te editten. Je moet er natuurlijk wel wat tijd instoppen om hem wat te leren kennen, maar dat is met alle synths en zeker dit soort monsters.

Na verloop van tijd kwam ik er toch achter dat de overall sound mij niet kon bekoren. Ik had ook al heel lang de Kawai K5m (module van de K5) staan, en die klonk voor mij veel lekkerder. Uiteraard een kwestie van smaak, maar de K5000S was mij achteraf te clean en dus heb ik hem weggedaan. De K5m klinkt lekker gritty en gebruik ik nog steeds.

Al met al vind ik een FS1R trouwens gecompliceerder qua programmeren dan die additieve bakken hoor :)
 
Die Microwave is ook zoiets, maar bij het noemen van heilige gralen der digitaal zou ik zeggen doe mij maar een Prophet VS(rack!)

Tot ik genoeg geld er voor heb doe ik maar de evolver. Een future classic dacht ik zo ;)

En terug on topic, de JD is dus intuitiever dan de K5000? Is de K5000 een bak waar je op een gegeven moment wel een beetje automatisch mee komt te werken? Als blindelings op gevoel nooit een optie wordt ben ik bang dat zon beestje een beetje weg komt te kwijnen in de hoel hier. Tenzij ze zo ongeloveloos dik klinken als een FS1R natuurlijk.

En dat lammetje, deden ze dat niet op hun brood?

:D
 
Al met al vind ik een FS1R trouwens gecompliceerder qua programmeren dan die additieve bakken hoor :)

Die FS1R is vooral erg onhandig ingedeeld, en er is nooit een goeie editor voor geschreven(voor OSX iig). Dat zorgt er wel voor dat ik maar 5% van het potentieel gebruik uiteindelijk...
 
En dat lammetje, deden ze dat niet op hun brood?

Ja, met knoflooksaus. Zo is die dag de shoarma ontdekt.

Maar een K5000 'intuitief' (als in 'n beetje automatisch mee te werken), nee zo is-ie voor mij helaas nooit gaan werken. Daar vind ik 'm zelf eigenlijk ook niet hands-on genoeg voor.

Moet ik meteen eerlijk toegeven dat ik de K5000 nu lang niet gebruik voor wat er allemaal mee kan. Ik wacht daarvoor nog op het moment dat ik een pijnloze, onschuldige maar dusdanige ziekte ontwikkel, dat ik alleen nog maar thuis in de studio knopjes kan draaien met behoud van vol salaris en emolumenten. En tot die tijd doe ik er m'n ding mee, haal er af en toe wat leuks uit, en och boeit verder niet. :)'

De JD-990 daartegen is een bak die zelfs als racksynth gewoon zo doordacht is dat-ie uitnodigt tot tweaken en pielen.
Heb er nooit echt de behoefte bij gehad om er een 'programmer' of een editor bij te 'moeten' hebben. En ik moet zeggen, er zijn weinig racksynths waarbij dat me niet overkomen is.
 
De string ensemble kaart SN nogwat? Neuh, zeker niet voor de huidige marktprijs.

Voor een JD800 is het leuk, want daar kan geen board in. Maar de JD990 heeft sowieso een grotere ROM en kan ook nog worden uitgebreid met een board.

Voor een JD990 is het Vintage board wel een must have vind ik, dé ideale companion met allerlei prima basic en minder basic golfvormen voor de ware synthliefhebber. Je merkt dat dit board (en de bijbehorende presets) de JD-990 uitzonderlijk goed aanvult, want de standaard internal waves zijn af en toe wat cheesy-romplerig, met pianootjes enzo. De echte powerrrr komt los met het Vintage board.

Nog heel efkens de verplichte link naar de meesterlijke site: http://homepage.mac.com/synth_seal/html/ds_jd990.html

En dan nu weer over de K5000? ;)
 
He 154,
Heeft de Cameleon 5000 nu een ARP functie? Ik zit te vogelen, maar zie 't niet.
Grt, Smash
 
He Hanz,
Heeft de Cameleon 5000 nu een ARP functie? Ik zit te vogelen, maar zie 't niet.
Grt, Smash
 
Volgens mij niet. Maar ik heb inmiddels een K5000R en ben ook enigszins gestopt met zoeken ;)
 
Heel verstandig! ;)

Inmiddels heb ik mijn kwartet der digitale heerlijkheden trouwens weer compleet gemaakt... :{
 
Er zijn meer kwartetjes in het spel :D

bv de WSA-1, de Neuron, de VS(dusss), de Capybara zo nog een reeks grappen.

Die laatste vooral, met dat biljarttafel-toetsenbord, geniaal. Zou hier niet misstaan ;)
 
Heel verstandig! ;)

Inmiddels heb ik mijn kwartet der digitale heerlijkheden trouwens weer compleet gemaakt... :{

Heb je weer een FS1r? En nou vasthouden he! ;)
 
fs1r mag je nooit wegdoen!!heb die van mij paar jaar geleden verkocht, miste hem te hard en heb hem tijdje geleden teruggekocht

me very happy
 
Back
Top