Software sampler zoals Wavepad maar...

Nyquist

Lurker
Lid sinds
12 januari 2008
Berichten
392
Locatie
West-Vlaanderen
Ik ben op zoek naar een software sampler voor Mac OSX, die de gebruiksvriendelijkheid heeft van Wavepad maar uitgebreider is in het editten van de opname en eventueel interne/externe(vst support) effects.

Een lijstje van dingen die ik zou willen dat het doet is:

  • Mogelijkheid tot save selected area as wav, als je een geluidsfragment opgenomen hebt waar je meerdere samples in ziet is dat wel handig of als je in een keer een paar dingen opneemt en dan achteraf select/saved.
  • Een ingebouwde tuner, zou dat mogelijk zijn? Om te checken welke key/noot je sample in staat.
  • Zou vst support mogelijk zijn? voor het behandelen van de samples met effecten, etc.
  • Zo niet dan gewoon een sampler software die een goed gevuld arsenaal aan effecten heeft om de sample mee te behandelen (na het opnemen).
  • Midi mapping? 8~
  • Och ja, geen multitrack recorders/sequencers of zo, gewoon een sampler.
Alvast bedankt voor het bekijken en lezen en misschien tips! :okdan:
 
Het is eigenlijk gewoon een software sampler dat ik zoek om m'n geluid bibliotheek aan te kunnen vullen zonder dat ik moet bezig zijn in een sequencer programma.

Direct opnemen, inkorten, knippen, effectje/Reverb toevoegen, correct pitchen waar nodig (zoals voor pads/strings/leads hou ik de sample het liefst C1/Do) en dan makkelijk kunnen saven als Wav voor aan men sample bibliotheek toe te voegen.

Niemand?​
 
Laatst gewijzigd:
Daarvoor moet je geen software sampler hebben maar een wave-editor.

Bias Peak maar eens proberen, hier is volgens mij ook een lite-versie van :). Anders werkt Audacity ook wel op de Mac (maar is wel gratis).
 
Hey Yoozer, bedankt voor de reply.
Je opent een nieuwe deur voor me, ik zat al zo lang op sampler to zoeken..
moet ik dus best gaan zoeken in categorie van mastering/wave editing. bedankt yoh!
:koffie: of :biertje: voor je!
 
Back
Top