Drumsynths: nieuwe, oude, of allemaal maar samplen???

als je beschikt over een goed gehoor en je die Drumstation/DStation goed EQd en wat D&R limiters eroverzet (of software limiters) en je neemt er even 2uur de tijd voor of het goed af t stellen hoor je bijna geen verschil met een echte tr808/tr909... Hoe weet ik dat?

Nou.....ik heb op dit moment een tr808 en een DStation allebei zo getuned dat bijv de cowbell en clave en clap/rimstick percies het zelfde gestemd is (met de DStation) Gevolg: Behalve bij de Snare en HH/CY (alleen de 808, 909 is heel goed gedaan) hoor ik niet meer welke nu de egte is en wat de emulatie, bijna dan he, want 100% gaat nooit, maar wel voor 90% als het niet meer is. Maar dan moet ik wel de koptelefoon opzetten, want zo over de speaker (kut alesis actives Mk2) hoor ik het niet...
 
Als je goed je ogen de kost geeft kan je voor 75-250 hele leuke anloge drumsynths inhuis halen, alleen moet je dan met triggers werken want dat spul heeft geen midi. ik noem daar

icon Systems DSM200
TAma DS200
BOss DR55
Boos DR110
Simmons SDS200
Simmons SDS800
Tama TS305 etc etc

egt vet.....alleen veel kleine en losse dingetjes heb je dan staan, maar o zo leker als je zan analoge drums houdt...

voor 1000 ballen kan je zo 5 van dat soort dingen halen als het niet meerr is....

De Vermona DRM1 is ook super voor opvul percussie /sweeps/toms/tjak etc etc..+ je hebt leue cr78/cr8000/tr606 achtige clap/snare/toms en kick erbij..super cheezzzyyyy ja tog
 
kben ook eensmet septic asje bv begint met drum spul jkopen ; een drumstation [2nd model ] kunje je geen buikl aanvallen
kost noggeen 200 en
hebje wel een relaxte [istwoord] emulatie ...van de tr drums
en midi out op de parmeters
daar heb k vroeger toenk meer met midi werkte aardig gebruik van gemaakt ! egt tof lichtjes tune van hats verdraaien en opnemen

met egt tr spullen moetje dat dus opnemen oft kan helemaal niet !!

dus 200 eu benje kwijt geld over voor wat leuks ernaast en de drumstation heeft standaard sync ...erop .
daar hangje dan weer een egte tr808 aan hahaah
:bekdicht:

cr 8000 is idd een leuke tr808/606 style drumachine
die niet teveel kost ook !

wat ook aardige drumachines zijn ; ry 30 veel interne sounds veel / diep te editten ,...en de kawai x5d zijn allebei drum synth die gebaseerd zijn op t synth princiepe
dus ook filters / adsr aan board
*D


QUOTE=Septic;1037611]Als je goed je ogen de kost geeft kan je voor 75-250 hele leuke anloge drumsynths inhuis halen, alleen moet je dan met triggers werken want dat spul heeft geen midi. ik noem daar

icon Systems DSM200
TAma DS200
BOss DR55
Boos DR110
Simmons SDS200
Simmons SDS800
Tama TS305 etc etc

egt vet.....alleen veel kleine en losse dingetjes heb je dan staan, maar o zo leker als je zan analoge drums houdt...

voor 1000 ballen kan je zo 5 van dat soort dingen halen als het niet meerr is....

De Vermona DRM1 is ook super voor opvul percussie /sweeps/toms/tjak etc etc..+ je hebt leue cr78/cr8000/tr606 achtige clap/snare/toms en kick erbij..super cheezzzyyyy ja tog[/QUOTE]
 
maar wat ik opzicht wel flauw vind (dom wil ik niet zeggen!) is waarom zou je nou iets kopen wat het geluid van een 808/909 kan nadoen?? dat is toch ook behoorlijk beperkt vind ik. godsamme, die twee van roland zijn ook niet het enige slagwerk bakken die ooit gemaakt zijn!

wat ik zelf vet vindt aan die 808 nog meer als de 909 zelfs, is dat het een alles-in-een bak is. het is een overheerlijke jambox eigenlijk, puur gemaakt voor de groove. om dat in een kleine rack te gooien heeft weinig zin vind ik, want je houdt het geluid over, maar het hele sparkle-sparkle niet!

het is natuurlijk puur kijken naar wat je zelf aanstaat. heb je niet graag een bak met alleen maar knoppen eraan (zoals de vermona) en heb je zo'n old skool rakatak geluid graag, dan pak je zo'n oude anal-og bakkie die Septic al genoemd had. wel leuk!

maar! eigenlijk he, eigenlijk komt helemaal niks in de buurt van een hammer en een stuk schrapmetaal!!!
*BANG! BANG! BANG!!!*
 
Ha, hoor ik daar alles-in-1 bak????

TyrosIII, klaar....

over de 808/909 nog even dit, tuurlijk is het een standaard ding, daarom is het ook een standaard in techno muziek, jeweettog...
 
wel, alles-in-een op een bepaald manier he :o:
jep, standaard voor techno/house/electro blablabla, maar alles wat daar buiten ligt? nee joh.

pffft, of je vergeet het allemaal maar en je haalt zo'n dikke workstation ja, haha!
 
als je industrial wilt moet je zoals R-ond aangaf die Kawai en Yamaha ouw digidrumbakken kopen voor van dei Front242 sounds enzo, lekker hard. scherp en rauw.
 
meh, ik vind dat zo closed-minded joh. uiteindelijk moet je kunnen jammen, en dan hou je het toch niet bij een stijl (afhankelijk van wat je bakkie allemaal kan natuurlijk).

industrial... pffft, true industrial is gewoon een kapotte plaat op de turntable gooien, en klaar is kees! :dubbel:

nou, ik denk dat we er allemaal wel mee eens zijn dat alles beter is als een slagwerk bak wat heel nauwkeurig ware drumgeluiden nahaalt. booorriiing! give us some robot... movement... techno... dancable!
toch? :D
 
mja valt zo moeijlijk te sequencen zo he

maar uiteindelijk maakt het geen reet uit idd wat je gebruikt, je kan met een Chinese Rol in het dieren asiel ook al goede industrial maken
 
meh, ik vind dat zo closed-minded joh. uiteindelijk moet je kunnen jammen, en dan hou je het toch niet bij een stijl (afhankelijk van wat je bakkie allemaal kan natuurlijk).

industrial... pffft, true industrial is gewoon een kapotte plaat op de turntable gooien, en klaar is kees! :dubbel:

nou, ik denk dat we er allemaal wel mee eens zijn dat alles beter is als een slagwerk bak wat heel nauwkeurig ware drumgeluiden nahaalt. booorriiing! give us some robot... movement... techno... dancable!
toch? :D


nu benk byna vergeten watje nou wilde ;
een fyne interface om mee te jammen
zit by de kawai xd5 / ry 30 r8mk2
ook bv tr626 [tr707/727 soundsinside ] niet egt in
terwijl t toch egt drumachienes zijn die redelijk goed te editten vallen ,...
iedereen zout moeten kunnen

de drumstation steekter met kop en schouder boven uit
omdat je heerlijk aan die priegel knoppen kan draaien
en opnemen niet zozeer de sounds eigenlijk
en tis handig een rack module voor 2 x de tr sounds in huis te hebben

wat wilje de interface / makkelijk werken
dan wodt t waarschynlijk een paar losse drumachines aan elkaar knoppen ...en syncen/ midi en ....


blijfter by ,...est of both wordlds is egt ok !
dus setje samples ergens in ....pc/ sampler erby
maakt niet uit zodat je bv etnic drums hebt / tablas enso
kan ook uit een r8 [cards] of ry 30 komen
een dikke ram drumachine ...aka jomox[je]
evt een eprom drumachine erby voort karakter sc drumtraks / linndrum
bohm digidrums mischien
staat er eentje te koop die klinken egt heeeeel dikjes 300.-

bv kheb nog een heeeeeerlijke drumachione + dp fx te koop
oja kan nog samplen ook met 8 outs scsi de hele mikmak nu voor 265.-
de asrx ensoniq
khoef niet uite leggen dat t een geweldig ding is !
wil wat anders dus sla je oud / nieuw slag

reclame off :doei::P
 
meh, ik vind dat zo closed-minded joh. uiteindelijk moet je kunnen jammen, en dan hou je het toch niet bij een stijl (afhankelijk van wat je bakkie allemaal kan natuurlijk).

industrial... pffft, true industrial is gewoon een kapotte plaat op de turntable gooien, en klaar is kees! :dubbel:

nou, ik denk dat we er allemaal wel mee eens zijn dat alles beter is als een slagwerk bak wat heel nauwkeurig ware drumgeluiden nahaalt. booorriiing! give us some robot... movement... techno... dancable!
toch? :D


is wel een tip ; asje niet vies bent van programmeren tr style
koop een rm1x das een tr syle sequencer met internal sounds [an1x geloofk]
best ok ...komtie
een erg uitgebreide sequencer inside sommige vinden m easyer / beter dan mpc
dsu hang daar eens een drumstation via midi aan
werkje standalone en strak via midi [no software ertussen ] en je kan trweaken ...

en je bent samen 300.- kwijt
check die draad maars rm1x grote draad ofso ..20+ bladen hoe goed die is wat r kan
:halleluja
 
707, drumstation v2, 808, vermona drm1 mkII, waldorf attack software

wat is het probleem dan? ;)
Gewoon tweaken, sequencen, herrie maken. Het ligt niet aan het apparaat (of ja, een beetje wel ;)), maar het ligt er vooral aan wat je ermee doet hoor :D
 
JOMOX XBase-999: Héél veel eigen karakter :okdan:
Heb jij er ene? Ik ben wel benieuwd naar wat first hand user-experience, oftewel: Hoe klinkt en werkt dat ding? (liefst natuurlijk met wat mp3'tjes ter ondersteuning ;) )
 
Grafmeester. Ik heb je openingspost gelezen. Voor mij niet helemaal duidelijk. Je bent op zoek naar n drumdoos, maar je weet niet welke je moet kiezen? Wat is voor jou een must? Interface/Sound ? Of bedoel je dat niet? Ben je nieuwsgierig wie wat waarom gebruikt?
 
juist dat laatste.

nja, ik weet dat het vaag klonk, dat start post van me, maar ik wil gewoon dat men z'n mening uit over de verschillende mogelijkheden van slagwerk gebruiken, bij welke stijl dan ook. ieder z'n eigen ding dus.

bij een oude house liefhebber wil ik bijvoorbeeld net iets meer horen als '909, klaar.' en zo spreekt men over de verschillende mogelijkheden van slagwerk interpreteren bij elektronische muziek. goed bedoeld voor iedereen! :biertje:

maar wat voor mij een must is? ik gebruik even, wel, een voorbeeldje dan; bij zoiets als Synapscape (die hebben en myspace page, dus luisteren als je wil), als ik dat hoor denk ik van, woah! lekker trage, vette, uitgerekte beats op een ongelooflijk dikke basslijn... yes, more please! en dat zeg ik in vergelijking met vele andere acts in dezelfde 'genre' die iets te simpel tekeer gaan (groovebox?)

zolang je maar totale controle heb over je eigen stijl, en zolang dat maar net iets meer inhoudt als *bonk, bonk, bonk, bonk*, dan vind ik het alleen terecht dat men aangeeft wat hem aanspreekt. wie weet krijgen anderen daar een beter idee van, willen ze toevallig zelf muziek maken.

het is niet alleen bij slagwerk bakken dat je merkt dat het vooral om een klein groepje apparaten draait, terwijl er talloze meerderen zijn. vandaar deze thread!

love and noise! :dj:
 
dat ik zelf opzoek ben naar een passende drumbak doet er niet toe, ik zou toch geen anderen vragen wat ik moet kopen. dat vind ik maar een ontzettende onzin. gewoon doorlezen, en goed uitchecken, en je komt er wel.

evengoed wel supercool dat ik allerlei voor mij onbekende namen hier tegenkom voor anal-oge drumbakken. bonus!! :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Eerder voorbij gekomen in deze draad.
Tama Techstar 305. Goedkoop analoog voor weinig. Klank gaat naar Simmons (heb ik helaas niet zelf kunnen vergelijken). Wat een nadeel kan zijn is dat er geen sequencer en midi opzit. Wel "trigger in". Prima te triggeren met een midi/gate converter of de rimshot out van een 707 of 626 (ook 808 of 909)
Ik denk dat je voor €250,- een 626 én een TS-305 kan scoren.
Heb je én analoog én x0x sequencing voor weinig. Wil je 808/909 sound/feel, gewoon sparen voor 808 en 909. Jomox heeft voor mij weinig aantrekkingskracht (vind ik 626/305 combi spannender). Machinedrum vind ik erg toffe bak (sequencer vooral) voor crispy digitale sound, echter mijn persoonlijk voorkeur gaat toch naar wollig analoog :)
 
ik vind jomox analoog ook niet mooi, veels te clean op een of andere manier en te strict...
 
lijkt me wel ja, er zijn talloze digitale na-apers, maar daar heb je mooi niks aan. doe maar gelijk een deuntje wat natuurlijk klinkt.

blijft het nadeel van digitaal, maar da's weer een andere discussie.....
 
Back
Top