De lage pond: profiteer jij mee?

Nja, bijna 50 mln Engelsen en 5 mln Schotten wonen er op dat eiland (ff gegoocheld). Geen wonder dat de Schotten die euro er niet door krijgen daar ;)
 
Engelse voltage is anders dan de Nederlandse. Je hebt bij apparaten dus vaak een converter nodig of je moet m om laten bouwen naar 220V.

Ik zag ergens een Behringer BCR2000 controller voor GBP 83,50 incl. VAT.
Das een hele scherpe prijs .. zelfs nog onder een gemiddeld 2e hands prijsje :P
 
is dat niet meestal gewoon een kwestie van schakelaartje omzetten naar het juiste voltage?
ik had vroeger eens een ghettoblaster in engeland gekocht, die kon ik hier in nederland gewoon gebruiken. (en niet alleen op batterijen hehe)
ze hebben wel andere stekkers daar.
 
Engelse voltage is anders dan de Nederlandse. Je hebt bij apparaten dus vaak een converter nodig of je moet m om laten bouwen naar 220V.

Ik zag ergens een Behringer BCR2000 controller voor GBP 83,50 incl. VAT.
Das een hele scherpe prijs .. zelfs nog onder een gemiddeld 2e hands prijsje :P

Zeker? Nederland en België hebben toch dezelfde stopcontacten, niet? Ik ben gisteren een adapter gaan halen en er werd mij verteld dat het voltage hetzelfde is, alleen de vorm is anders.
 
Engelse voltage is anders dan de Nederlandse. Je hebt bij apparaten dus vaak een converter nodig of je moet m om laten bouwen naar 220V.

:confused: Dit klopte geloof ik alleen vroeger; UK: 240 en mainland europe 220 V. Als ik het goed heb heeft de gehele Europeesche Unie nu ~ 230V. Anyways, een omvormer is echt niet nodig. Ik heb jarenlang een gedeelte van mijn apparatuur (van PC tot mobile-lader) zonder problemen op Britse stroom gedraaid (mijn mixer kreeg trouwens wel ineens een britse eq...)
De stekkers zijn wel anders (3 pootjes), maar dat is een kwestie van een nieuwe stekker kopen voor een paar euro (in tegenstelling tot vroeger heeft apparatuur tegenwoordig niet meer een vaste kabel). Wat wel echt handig is in de UK, is dat elke contactdoos standaard een schakelaar heeft, waardoor je dus alle apparatuur met een klik helemaal van de stroom haalt.

Nja, bijna 50 mln Engelsen en 5 mln Schotten wonen er op dat eiland (ff gegoocheld). Geen wonder dat de Schotten die euro er niet door krijgen daar
Totdat ze onafhankelijk worden...
 
Totdat ze onafhankelijk worden...

Tsja dan hebben die Schotten misschien wel de euro, maar de Engelsen nog niet. En al die mooie webwinkels zijn grotendeels Engels en niet Schots?? De Pond blijft waarschijnlijk waar die is..8o)8o)

Of zijn er ook Schotse webwinkels die synthgear enzo verkopen?
 
Of zijn er ook Schotse webwinkels die synthgear enzo verkopen?
Jawel by Mc. Synth verkopen ze oa VD (Virtual Doedelzak), MD (Modulaire Doedelzakken), DAW (Doedelzak And Workstation in one), etc.
 
Omdat jullie van die toffe peren zijn heb ik ook maar een kleinigheidje besteld 8o)
 
Ik ben sinds gisteren terug uit Londen & die lage pond heeft de vakantie toch een stuk goedkoper gemaakt! :)
Ik heb een oxygen 49 van m-audio kunnen kopen voor 89 pond, 89 euro dus! Toch wel een mooie deal vind ik, in de musicstore betaal je er 128 euro voor.
 
britse pond is welliswaar goedkoop maar de apparatuur is gewoon de helft meer in prijs. vooral op ebay. poeppraat hier dus.
 
britse pond is welliswaar goedkoop maar de apparatuur is gewoon de helft meer in prijs. vooral op ebay. poeppraat hier dus.

Nutuulk, de apparatuur is inderdaad vaak duurder dan hier op het vasteland, maar het komt door de koers van de pond dat het per saldo goedkoper is momenteel. Als de pond straks weer in waarde gaat stijgen, is een Duitse grootgrutter zeker weten aantrekkelijker.

Het onderwerp in dit topic betreft hier de lage omrekenkoers van de pond, niet of de apparaten duurder zijn :biertje:
 
gehele Europeesche Unie nu ~ 230V
dus we moeten als meerkost bij aanschaf in engeland enkel een nieuwe stekker rekenen? geen nieuwe voeding? is dit zeker?
 
britse pond is welliswaar goedkoop maar de apparatuur is gewoon de helft meer in prijs. vooral op ebay. poeppraat hier dus.

nou..Als ik met mn btw nummer een Prism Orpheus bestel kost ie 2468 euro(bevestigd via sales). Bij Thomann 3444. Dat is bijna 1000 euro verschil. :doei:
 
britse pond is welliswaar goedkoop maar de apparatuur is gewoon de helft meer in prijs. vooral op ebay. poeppraat hier dus.

Onzin.
Check deze maar eens en tik dat type nummer maar eens in hier op de marktplaats van SF.

Nee dan deze
Ook 2ehands te vinden op het forum.

Edit:
Er wordt zelfs van overheidswege meegedacht met de Nederlandse hebbe hebbe hebbe muzikant.
 
Klote UPS!!! Vandaag was iedereen thuis en wakker, niemand heeft gebeld en krijg een briefje dat ze om 10u geweest zijn. Nu moet ik verdomme tot maandag wachten...
 
Heeft iemand hier al ervaring met dat Absolute Music??

Wat betekent dat ex-display nou precies en wat is dat anders dan second-hand?

Zag een paar Rokit RP6 voor 200GPB staan maar dat is dus ex-display. Is dat allemaal te vertrouwen?

Ik moet wel wat spul hebben (monitoren, interface, mic) dus Engeland is wel verleidelijk.

Valt me trouwens op dat de monitoren Tapco S5 aanzienlijk goedkoper zijn dan in Nederland. In UK voor een paar (!) 169 GPB. In Nederland betaal je voor eentje 149 euro.
 
Back
Top