Cubase essential 4 midi problemen

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Al vanaf het begin dat ik cubase eesential 4 gebruik heeft mijn pc last van midi hickups lijkt het. in een nummer van 5:30 heb ik tussen de 1 en 5 haperingen. alsof hij even inhoudt en vervolgens alles na 0,5 sec uitspuugt wat hij in die 0,5 sec ervioor had moeten spelen. Daarna gaat hij weer gewoon verder.

Ik heb dit gelezen: http://www.soundonsound.com/sos/dec07/articles/cubasetech_1207.htm

En dat "miditime"prg gedraaid op zowel mijn rme hdsp 9652 als de midex 3. Uitslagen hieronder:
attachment.php


Daarna dus, zoals aangeraden, de "use system timestamp" voor de midex 3 aangezet:
attachment.php


Nog steeds hikt ie :(
Waar ligt dit nou aan ? Cubase essential 4 ?
Gezien de miditime test (wat niks met cubase te maken heeft) heeft hij standaard een afwijking, zowel bij de rme als de midex 3.

Draai nu de test nog eens met de midex 3 op mijn latop, hij is al 10x zo ver zonder op te houden, dus nog geen grote afwijkingen.

Vroeger met andere pc's heb ik nooit dit specifieke probeelm gehad, wel eens grote vertragingen, maar die waren dan constant. Nu is alles strak, tot hij ineens even inhoudt, zich verslikt. En daarna weer strak doorgaat. Iets met een buffer ?
 

Attachments

  • miditimes_rme_midex3.JPG
    miditimes_rme_midex3.JPG
    80,9 KB · Bekeken: 106
  • miditime_cubase.JPG
    miditime_cubase.JPG
    79,8 KB · Bekeken: 109
Dit geeft hij aan op de laptop met exact dezelfde midex 3, ziet er al een stuk strakker uit EN hij geeft juist aan dat de system timestamp beter niet gebruikt kan worden.

attachment.php
 

Attachments

  • miditime_midex3_laptop.JPG
    miditime_midex3_laptop.JPG
    35,5 KB · Bekeken: 113
Al vanaf het begin dat ik cubase eesential 4 gebruik heeft mijn pc last van midi hickups lijkt het. in een nummer van 5:30 heb ik tussen de 1 en 5 haperingen. alsof hij even inhoudt en vervolgens alles na 0,5 sec uitspuugt wat hij in die 0,5 sec ervioor had moeten spelen. Daarna gaat hij weer gewoon verder.

Het prbleem is er nog steeds, niemand een idee ?
 
Nu is alles strak, tot hij ineens even inhoudt, zich verslikt
µ
Volgens mij is er ergens een background task bezig;..
Ik laat m'n Laptop ook steeds enkele uren opstaan
als ik m'n image terugzet (of maw. bij een nieuwe installatie)..

En voor de rest staat alles af!

Miditime is nog bezig;..
 
Back
Top