Prophet 5 vs. Minimoog

We zijn er uit.

Oorspronkelijk geplaatst door synthiaks Bekijk bericht
Een minimoog is smeuig als zachte roomboter. Een odyssey weer zo zo scherp als een scheermes ofzoiets.............
We zijn er uit.

dusje hebt ze allebei nodig;
de arp is t mes waarme je moog boter smeert opje muziek pallet
miss mn moog niet egt ...trouwens
een bass ala moog krijgk ook uit andere synths

en voor een 3 osc lead hoopk binnen kort mn formant cem machine te gaan gebruiken
ok = geen moog

is een synthex geen goede vergelijk qa vorm / sounds met de prophet 5 asde topic starter een poly bak wil
want mini en p5 blijft ...geen vergelijk ! jatochhhh:geslaagd:

ff nog over die obx en obx a
veel evrschil dus qa sounds in die twee
kweet dat matrix 12 / xpenderd aardig alike zijn
is de obx dus meerdere egte seminside ?
andere oberheims ala obx a ..niet ?

http://www.youtube.com/watch?v=lIlUoRgDmzk&NR=1
dit is dus een sem x5 ???

discrete techniek - niet onafhankelijk van elkaar te progen
werkt dus as de p5...
doe me dan maar een 2 / 4 voice = weer veel duurder denk?
:engel:heb egt weing idee ...wat de oude 2 / 4 voices mogen kosten :{

demos zijn wel ok van de obx
iedereen speelt wel egt gelijk tipical poly stukken
geen analoog gefriemel
http://www.youtube.com/watch?v=OjPk7ycattk&feature=related

ok demo http://www.youtube.com/watch?v=Azsn8GNFepY&feature=related
wel iets cem achtigs weg idd !
dus ok p5 vervanger



ben wel altyd erg gechar meerd geweest van obmatrix 12 / x-pender enso
zagter laatst een te koop voor 1750.-
is egt goedkoper dan een soortgelijk dikke analoge poly ala p5/ andy/memmorymoog / synthex ofso
 
Een odyssey kan een goede en leuke toevoeging zijn bij je minimoog. Je hebt ze niet allebei nodig. Ik vind de mini veel prettiger in de mix liggen.

Oberheim obx heeft alleen cem envelopes, verder discreet. Wel stepping in het filter als je aan de cutoff draait! qua mogelijkheden niet super maar hij klinkt als een dijk! Is qua opbouw afgeleid van de sem modules dacht ik.

Ob8, obxa zijn cem bakken dacht ik. In ieder geval het filter, net zoals de synthex die ik weer te strak vind klinken.

Xpander en Matrix 12 moeten het van hun routingmogelijkheden vind ik. Klinken wat "plastic" als ik het zo mag zeggen.
 
Een odyssey kan een goede en leuke toevoeging zijn bij je minimoog. Je hebt ze niet allebei nodig. Ik vind de mini veel prettiger in de mix liggen.

Oberheim obx heeft alleen cem envelopes, verder discreet. Wel stepping in het filter als je aan de cutoff draait! qua mogelijkheden niet super maar hij klinkt als een dijk! Is qua opbouw afgeleid van de sem modules dacht ik.

Ob8, obxa zijn cem bakken dacht ik. In ieder geval het filter, net zoals de synthex die ik weer te strak vind klinken.

Xpander en Matrix 12 moeten het van hun routingmogelijkheden vind ik. Klinken wat "plastic" als ik het zo mag zeggen.


Ik was helemaal niet kapot van die Xpander...leuk al die routes maar ze zijn zo mathematisch dat je creativiteit er op stuk loopt..
 
Ben ik het niet mee eens.

Het is gewoon zo'n bak waar je een patch voor bedenkt in de auto onderweg naar huis, hem thuis gaat bouwen en met nog iets geschifters dan je al in je hoofd had een nieuwe track gaat maken, of toevoegt aan een track die even stil lag.

Dat je niet midden in je creatieve flow een super ingewikkelde patch moet gaan zitten bouwen geldt voor iedere bak. Maar je wil hem natuurlijk gewoon niet gebruiken voor een simpel brassje. Wat eigenlijk juist prima kan want met al die modulators kun je net ff dat stukje extra variatie kwijt wat je met een veel mooier klinkende Jupiter 8 of zo niet kunt.

Als je naar de presets luistert heb je ook mooie maar niet de mooiste strings maar er gebeurt van alles als je speelt en harder of zachter speelt of met de aftertouch wiebelt, modflippers gebruikt en ga zo maar door.
 
Ben ik het niet mee eens.

Het is gewoon zo'n bak waar je een patch voor bedenkt in de auto onderweg naar huis, hem thuis gaat bouwen en met nog iets geschifters dan je al in je hoofd had een nieuwe track gaat maken, of toevoegt aan een track die even stil lag.

Dat je niet midden in je creatieve flow een super ingewikkelde patch moet gaan zitten bouwen geldt voor iedere bak. Maar je wil hem natuurlijk gewoon niet gebruiken voor een simpel brassje. Wat eigenlijk juist prima kan want met al die modulators kun je net ff dat stukje extra variatie kwijt wat je met een veel mooier klinkende Jupiter 8 of zo niet kunt.

Als je naar de presets luistert heb je ook mooie maar niet de mooiste strings maar er gebeurt van alles als je speelt en harder of zachter speelt of met de aftertouch wiebelt, modflippers gebruikt en ga zo maar door.

ja het is ook wel een mooie bak hoor...maar het was niet mijn piece of cake..Ik vond de OBXpander net als een Akai VX600 klinken.
 
Back
Top