Welk effect zit over deze vocalen?

michel_v

Stamgast
Lid sinds
1 oktober 2006
Berichten
117
Goeden avond

Ik hoorde laatst een track, waar een bepaald effect inzit met een vocaal.
Nou vroeg ik me af hoe ze dit nou precies gedaan hebben,omdat ik dat ook wil toepassen in mijn track.

Het gaat om dit stukje:
http://www.sendspace.com/file/97xo81

Ik heb wel de granulizer in fruityloops gevonden, maar ik heb het liefst een vst-i of zo die dit kan, zodat ik het in Cubase kan zetten.

Wie heeft er een iedee?

Mvg Michel
 
Bericht door een moderator:
topictitel is zo duidelijker. Zeg niet "vraag over x", maar "hoe doe je dit in x?" (dat het een vraag is is vrij duidelijk ;) )


Anyway, ik hoor meerdere effecten. Het herhalen in de eerste 8 seconden - daar heb je geen effect voor nodig, da's retriggeren (m.a.w. het korte stukje sample uitknippen en kopieren).

Wat daarna gebeurt is ook niet echt een tape-delay (dat houdt tegenwoordig vrijwel altijd in dat de kwaliteit van elke echo afneemt d.m.v. filters en/of oversturing), al komt het effect inderdaad wel overeen (heel langzaam de delay-tijd omlaag draaien).

Je kunt FL Studio ook gebruiken als VST als 't echt moet, overigens. Je zou ook kunnen overwegen dit stuk (inclusief stilte) als een sample in te laden en dan de toonhoogte langzaam omhoog te doen terwijl je loopt.
 
Ik zelf, denk niet dat het met een delay gedaan is.
Ik denk meer met iets zoals een sampler, waar van de pitch omhoog geschroefd word.


Van fruityloops in vst zetten ben ik zelf persoonlijk niet zo kapot van.
Volgens mij is er wel een vst plug-in, waarmee je ook kan "granulizen" maar welke dit nu is weet ik niet.

Weet er iemand trouwens een goede vst sampler om vocalen mee te bewerken zoals er in dit effect gedaan is?

Mvg
 
Ok ik denk dat het vrij simpel kan.
Vocal knippen en geknipte stukje op een andere track in de mix laten komen met wat filters zodat die het van de andere vocal overneemt.
Daaronder zit een lead of string achtig geluid wat in pitch omhoog gaat.

Misschien wat meer werk dan met een vst maar om zoiets na te bouwen zou ik het in ieder geval zonder effecten doen. Hooguit later wat delay erin.

Hopelijk begrijp je iets van mijn verhaal hierzo :)
 
Weet er iemand trouwens een goede vst sampler om vocalen mee te bewerken zoals er in dit effect gedaan is?

Als je hier even kijkt zie je dat er niet perse een sampler nodig is. (kijk de HD versie als het even kan).
 
Hey Yoozer,

Is wel een goed filmpje!
Ik denk als ik hier eens goed voor ga zitten je best wel leuke dingen kan maken.
Bedankt!

Als ik wat heb post ik het hier we.maar dan kan even duren omdat ik niet veel tijd heb van de week.
 
effecten vocalen

effecten vocalen

Zoals reeds iemand anders aanhaalde, is dit een kwestie van vocalen knippen en plakken op het juiste ritme, en nadien een beetje reverb en delay.
Handwork boy handwork, the old fashion way!
Hiervoor bestaat geen vst plug in.
 
Weet er iemand toevallig een sampler voor vst waarmee dit makkelijk kan? Ik heb net wat gedaan met de editor van cubase, maar ik vind hem niet echt lekker werken voor dat knippen en plakken.
Het werkt wel,maar in ableton zie ik dat het veel eenvoudiger werkt.

Mvg
 
Zo te horen is het gemaakt met de standaart effecten van ableton. Hiernaast kan je dit met knippen en plakken maken maar ook met een sampler en dus ook met de sampler in fruity...

Ik ben zelf van de oude stempel dus k ga voor de plak en knip werk al is het in ableton wel een stuk makkelijker om het zelfde effect te krijgen.

Michel, elke sampler is OK, ik zou voor kontakt gaan voor deze job.
 
Volgens mij heb ik kontakt nog wel ergens liggen, zal hem eens installeren, en die gratis sampler zal ik ook eens installeren.

Bedankt! Ga er straks mee aan de slag, en misschien post ik vanavond nog wel wat, maar kan even niks beloven :d
 
Back
Top