Hoe kan ik dit effect bekomen op mijn snares

beun_co

Stamgast
Lid sinds
18 september 2008
Berichten
207
Yo, in bepaalde hip hop of rnb tracks hoor je een typische snare (roll) ,concreet een repetitieve snare-sound maar precies met een bepaalde effectje erop zodoende dat die niet zo FLAT gaat klinken als je de snares gewoon achter elkaar zet (ik vermoed iets van een groove dat ze erop steken maar mij lukt het niet om het te maken). Ik werk met ableton en iemand mij kan helpen gelieve daar rek. mee te houden kwestie naar uitleg toe hoe ik het best kan toepassen.

Je kan die snares horen in die track van Rihanna ft. Jay-z op min 1:09>

als ik het maak klinkt het veel te plat en ik wil dat rythme kunnen bekomen

ik heb een voorbeeldje van mezelf in een stukje verwerkt zodat u het kan horen waar ik misschien mis zit

weet er iemand een sollution?

mvg dries
 

Attachments

  • the snarezzzzz.mp3
    84,1 KB · Bekeken: 59
1. microfoon
2. snaredrum
3. zelf roffelen op verschillende hardheden. Wat jij zoekt is voornamelijk zacht geroffel denk ik. En dat platte verdwijnt als je variatie in je geluid hebt.

Die gasten nemen dat ook vaak gewoon op in een studio. Mooie vorbeeldjes van timbaland op youtube die ook zijn akoustische drums zelf opneemt.

Dus regel ergens een snaredrum, of koop er eentje op mp.
Goeie microfoon(s) erop en opnemen wat je hebben wilt.

Andere (makkelijker beter klinkende) optie is het gebruik van een multisampled vst instument.
Zoals ezdrummer:
Of FXpansion BFD:

Even de drumkit selecteren die jij het leukste vind klinken en gaaaan.

Werk je met reason naast je ableton dan heb je goeie refill:
(uitleg)
(demo)
 
Je kunt je snare hits varieren in velocity en er een lo-pass filter overheen gooien die verder open gaat bij hogere velocities.

Dus geen
oooo

maar
oooo
 
Andere samples gebruiken.


 
Back
Top