Buchla 200(e)

2000 pleuro? Dat vind ik een zotte prijs. €1500 is al mooi betaald.
Maar we leven in gekke tijden.


Nou een JP8 verkoopt voor gemiddeld 3500 eu. En een SH7 is minstens zo zeldzaam toch??...Ik heb er niet echt een waarde oordeel over...
Hij moet het er nog voor krijgen... ;-)
 
Lennox, als mede-CS freak denk ik gewoon dat je er een CS-30 bij moet halen. En dan pas verder kijken!
 
ik hou inderdaad rekening met het feit dat die GRP geen echte modular is, ik wil ook eerst weten wat de bouwer bedoelt met dat ie dat wel over de mogelijkheden beschikt. Misschien is de gebruiksaanwijzing al te verkrijgen ik stuur hem eens een email. Zou leuk zijn als je d.m.v. switches kan schakelen tussen modules.

Is die SH7 van Kozz niet van SCD geweest??????? stond laats te koop op MP rond de 1200 geloof ik.

Arp2600 ook mooi, maar 2e hands net zo duur als een 2e hands M5

Hmmmm.. ik ga nog een hoop luisteren en lezen voordat ik tot een beslissing kom, tot zo ver iedereen bedankt ik ben een hele hoop wijzer geworden :okdan:


Een Arp 2600 is wel een speciaal ding hoor...da is niet te vergelijken met een M5....en een Arp raak je gegarandeerd weer kwijt...
 
koop die formant van Mc01,750e is niet duur hoor voor die set,en maar liefst 4 vco's erin...
 
LOL, dat is nogal wat. Zo heb je het over Buchla, zo krijg je een Formant aangeraden... ;)
 
Ik heb een formant gehad hoor hanzy,filters zijn beter als die van je 100M en vco even goed...

ik durf wel zeggen dat die vco's even goed zijn als die van de system 700 eerder..
 
@Hex: Snap ik ook helemaal. Is ook geen waarde-oordeel over de Formant.
Ik vond het alleen vrij komisch, gezien het begin van de thread... :D

Moet er ook eerlijk genoeg bij zeggen dat ik m'n 100m setje voornamelijk heb vanwege het heerlijke Pokémon effect. Gotta catch 'm all....
Nu dus nog even die 172 en die 182, dan hoef ik NOOIT meer wat. Toch?
 
Lennox, als mede-CS freak denk ik gewoon dat je er een CS-30 bij moet halen. En dan pas verder kijken!

Ik snap je punt, ook een zeer mooie synth, tis dat ik al geruime tijd aan iets als Macbeth zit te denken. alleen door mijn speurtocht kwam ik ineens Buchla tegen en Serge :luv:

Een Arp 2600 is wel een speciaal ding hoor...da is niet te vergelijken met een M5....en een Arp raak je gegarandeerd weer kwijt...

ik weet het ook een pracht instrument :okdan:
 
Kozz is veel te duur man.
Die zelfde synthi-e kost 2000 euro met verzenden en btw bij Rehberg.

Een M5 is een leuke machine en waarom beter bekend dan modcan?
Trouwens denk ik echt datde modcan beter klinkt en eenbeter aanbod heeft.
En dat een Serge veel beter is voor space sounds.
Serge is ook een hele populaire bak in de new age en ambient muziek!
 
Het heeft mij in ieder geval een boel leeswerk en uitproberen gekost voor ik snap wat ik nu snap over de verschillende filosofieen achter fabrikanten etc.

Helemaal mee eens. Je kan pas een Ferarri waarderen en ten volle benutten als je begonnen bent in een 2CV en daarna een Opel Kadet, enz.
Ik ben ook eenvoudig begonnen om zelf te ervaren wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn en zelf te bepalen wat de volgende stap is. Meestal pakt dat goed uit maar soms ook niet, maar je leert er wel van.
Maar ook de toepassing is heel belangrijk voor de keuze van een Modular. Ik hou zelf van melodieuse synthesizermuziek dus ik heb een bepaald type setup. Maar als je zelf meer van bijv. wat abstractere muziek houdt dan kan die setup heel anders zijn en dan is merk B misschien een betere uitgangsbasis dan merk A.
Ik raad aan klein te beginnen, de mogelijkheden te ervaren en op basis daarvan de volgende stap te bepalen.
 
Een M5 zou ik echt niet aan beginnen.
Koop dan een Modcan B als je die kant op wil.
Is naar mijn mening een betere inverstering en een beter aanbod met modules.

Hehehe :D Ik heb mijn M5 alweer een jaar of drie geloof ik, en heb er geen moment spijt van gehad. Heerlijke synth die inderdaad met gemak de "standaard" analoge sounds uitspuugt (en goed ook) maar waarmee je ook kan freaken als je wilt. En zoveel patchkabels heb je daar niet eens voor nodig; veel verbindingen waaronder cross-modulation e.d. zijn al voor je gemaakt in de oscillators, en ook de andere modules hebben al aardig wat mogelijkheden zonder dat je er een kabel in hoeft te steken. Maar patchen blijft natuurlijk leuk en het vergroot uiteraard wel je mogelijkheden.

Dat neem niet weg dat het niet te vergelijken valt met bijvoorbeeld Buchla of Serge, deze laatste zijn inderdaad een stuk prijziger, hebben andere (meer) mogelijkheden en klinken ook heel anders. Zogezegd voor een heel andere doelgroep dus :) Zelf gebruik ik mijn M5 regelmatig met wat andere (semi) modulaire spulletjes zoals de Korg MS-serie (MS-20, MS-50 en SQ-10) en ook de Filterbank 2 komt nog wel eens van pas, zeker met de hoeveelheid aansluitingen achterop. Okee, dit zijn niet de meest ideale spullen als aanvulling, maar het vergroot toch het klankarsenaal en de experimenteerlust. Met deze tools, af en toe patch ik er natuurlijk ook wel wat analoge effecten tussen, kan je al aardig wat gekke dingen doen.

De overall-sound van de M5 is echter wel Moog-like en echt bizarre modules/mogelijkheden ontbreken bovendien. Zelf ben ik daarom de laatste tijd erg gecharmeerd van de Modcan B-series en ik zit er hard over te denken met de tijd een mooi systeempje aan te schaffen. Past volgens mij perfect bij de Macbeth en heeft weer een heel andere klank. Is echter wel een stuk duurder, voor zover ik gezien heb.
 
Zelf ben ik daarom de laatste tijd erg gecharmeerd van de Modcan B-series en ik zit er hard over te denken met de tijd een mooi systeempje aan te schaffen. Past volgens mij perfect bij de Macbeth en heeft weer een heel andere klank. Is echter wel een stuk duurder, voor zover ik gezien heb.

Nu ja, als je vlug bent heb je toch een aardig voordeel met de Canadese dollar, heb ik begrepen! :)
 
dat is juist leuk, dat je zo'n aha erlebnis hebt met die dingen. anders ben je echt uitgespeeld.


Ik dacht dat ie kapot was...hahaha...VCA lekt!!!...ik Eric bellen, hij meteen: Initial gain slider...
 
Kozz is veel te duur man.
Die zelfde synthi-e kost 2000 euro met verzenden en btw bij Rehberg.

Een M5 is een leuke machine en waarom beter bekend dan modcan?
Trouwens denk ik echt datde modcan beter klinkt en eenbeter aanbod heeft.
En dat een Serge veel beter is voor space sounds.
Serge is ook een hele populaire bak in de new age en ambient muziek!


O ja??....dan zou ie dat wel niet weten...ist een interessant bakkie die Synthi-E??

check deze Arp 2500 vco module..

http://cgi.ebay.com/ARP-1023-Dual-O...5|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50

Er staat ook een 2500 ADSR opt Ebay.com
 
Die ex Synthi-E van mono staat nu hier erg vette vco en met erg dik filter,Hij klinkt lekker rauw.
M5 is ook vet, makkelijk om een dikke vette sound te maken en heel veel is ook bruikbaar voor in een track
 
Back
Top