Een gitaarachtig geluid is niet zo moeilijk, maar wat je bij deze meneer hoort zijn volgens mij een aantal dingen die wel lastig zijn op een gewone synthesizer. Enerzijds heeft hij een gitaarversterker simulatie en dat doe je niet zomaar na. Ik heb zelf een Line 6 POD gitaarversterker simulator en daarmee is het al ontzettend veel makkelijker om een vet gitaargeluid neer te zetten, want eigenlijk hoor je vrijwel alleen de vervorming van de versterker, van het oorspronkelijke gitaargeluid blijft sowieso niks over.
En anderzijds hoor je allerlei overtonen, resonanties en het "klikken" van het plectrum in dat solo-geluid die ook erg lastig worden met een gewone synthesizer.
Verder is het op zich niet zo moeilijk; een sine wave door een distortion plus amp simulator, de juiste envelope en je bent op zich klaar. Maar dan is het nog een hele kunst om het zo te spelen dat het ook echt als een gitaar klinkt; de manier van spelen op een gitaar heeft iets heel karakteristieks, je hebt altijd maar hooguit 6 tonen, je hoort de vingers erdoorheen schuiven, er zijn allerlei subtiele verschillen in de manier van het aanslaan van de snaren, de "bitch bend" kan per snaar verschillen en ook de manier waarop het geluid decayt kan sterk varieren. En dan kun je ook nog eens dezelfde toon op een andere snaar spelen waardoor ie heel anders klinkt.
Dus als je net zo'n vet gitaargeluid wil als de meneer op de video, zou ik gewoon dezelfde synthesizer kopen; dat ding heeft vast een algorithme om de dingen die ik hierboven noem een beetje leuk te regelen en dan gebruikt ie waarschijnlijk ook nog gitaarsamples.
Je moet je trouwens ook niet laten neppen door de term "synthesizer"; wij hebben hier een vrij duidelijk beeld bij wat we wel en niet een synthesizer vinden, maar in principe is een sampler of rompler ook gewoon een synthesizer, een specifieke vorm van een "wavetable synthesizer"