Hohner E7 Clavinet

chilistein

Junior member
Lid sinds
1 januari 2005
Berichten
1.101
Locatie
Katwijk
Sinds een paar dagen in het gelukkige bezit van een mooie E7.
In perfecte staat, tolex helemaal gaaf, nieuwe hammers, snaren goed, switches goed etc.

Super aardige gast trouwens die hem verkocht.
Had overigens een ongezonde hoeveelheid vintage gitaren staan (waaronder een elect. 12 snarige Mustang Fender, echt nog nooit gezien).
Dat blijft toch een leuk aspect van die koopwoede; je ontmoet aardige gasten met mooie gear.

Heeft echt een specifiek gevoel. Niet alleen voel je de toetsen vibreren (hoe lager hoe meer) maar bovendien hebben de toetsen en snaren een redelijk speciale "actie".
Daarmee zijn die karakteristieke staccato clav riffjes veel beter mogelijk dan met een regulier keyboard.
Ik ben er nog lang niet, en moet nog veel Sly Stone, Stevie Wonder etc tot mij nemen, maar het is wel duidelijk dat voor het echte werk je gewoon een echte clav moet hebben,

Zodra mijn wah een nieuw potmetertje heeft is het helemaal goed.
En er moet natuurlijk nog een Fender buizen naast komen :L want het JVC soundmixertje (met 8track trouwens !) waar ik nu over speel is ook niet alles.
En natuurlijk een Mu-tron, ... en een phaser ..... :)

Sjezus wat leuk, weer een jongensdroom verwezenlijkt.
Alleen weer enorm groot natuurlijk.

Ik weet niet of er Clavinet liefhebbers zijn hier op het forum, maar ik zou zeggen meld je !
Tips, trucs, amps, mics, effects, favo clav spelers, etc.

Dit is hem trouwens.
(ik weet niet hoe ik ze moet resizen dus maar even via een link)
pic 1
pic 2
pic 3
pic 4
pic 5
pic 6
pic 7

Voorplaat zit overigens los ivm het stemmen van de snaren.

en zo klinkt hij:
(beeldkwaliteit is zeer eh.. vintage)

sly
euh

het haalt het allemaal natuurlijk niet bij:

het echte werk
Volgens mij is dat een Clavinet C.

nee en dit dan:
geen clav wel heftig
 
Ik heb er ook eentje, een D6. Ik heb een Snarling Dogs wah erbij (op advies van Marcel van ep-service), en een Mutron III, maar voor die laatste heb ik geen voeding, en hij vreet batterijen. Maar inderdaad, cool ding.
 
Back
Top