DVD-A & surround

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Wie is hier al mee bezig?

DVD-A (DVD-audio) SACD bouwen.
5.1 mixen maken of x.1 mixen bouwen.

Protools,Logic,Sonar,Cubase,Nuendo zijn allemaal al surround, maar gatverpielekes! da's duur! (en moeilijk)

Lijkt me wel stoer om lekkere hardcore in 24bits/96khz via een DVD speler af te spelen. :)
 
Mijn masteringklussen zijn voor 30 procent voor surround (SACD, DVD, DTS en AC-3). Het is mooi om te zien dat steeds meer en meer artiesten hun CD ook op SACD uitbrengen. Hopelijk slaat het systeem dan toch eindelijk aan. Ik werk met Sadie, Pyramix, ProTools HD, en Sonoma (Sony).
 
ik remaster zelf ook bootlegs in dolby (5.1) surround. Gewoon zodat als je hem opzet dat je meer het gevoel krijgt dat je daar zelf bij bent. Doe ik op de volgende manieren:

Ik kies een show uit waar 2 type bootlegs van bestaan die ik probeer te bemachtigen. De soundboard (hele goede kwaliteit) en de audiance (door publiek zelf opgenomen. Vaak rete slecht. Je hoort enkel publiek en vaag de muziek maar voor dit heel goed.

Dit naar wav converten. Soundboard opname voornamenlijk voorin zetten en de audiance tape achterin met wat overlap van die 2. Dan nog klein mono kanaal met soundboard maar dan met high en mid cut (voor subwoofer dus...) en afmixen maar.

Ff converten naar WMA en klaar is kees (nou santi in dit geval maar goed...)
 
Back
Top