Productie buiten je eigen studio

Luister naar S.L.E.
Hobnox is gewoon een website waar je naar toe gaat.
Hier kun je verschillende modules combineren en op elkaar aansluiten.
Ideaal voor tijdens saaie lessen.
Wel goed op blijven letten dat je niet achter gaat lopen he? :smeris:

Heb er ff mee gespeeld, erg leuk. Ook goed om tussendoor ff kicksamples mee te maken! En hoef niks te installen, ideaal.
 
Dat ik niet eerder op Rebirth was gekomen, daar is het bij mij allemaal mee begonnen lang geleden :D Die hobnox is ook zeer leuk, thuis dan wel, want hier werkt die niet. De flash is te oud en ik heb geen rechten om die te updaten... :(
Maandag mn Rebirth eens op mn stickje zetten, en hopen dat dat wel werkt.

Kwa geluid doe ik het met zo'n in-ear oortje. Draadje onder mn t-shirt en niemand die wat merkt :peukie:

Wat ik hier zit te doen vraag ik mij meerdere malen per week af. T'is een deeltijdse opleiding, maar de organisatie loopt soms serieus spaak waardoor verschillende dingen redelijk nutteloos worden :stupid Dan houd ik me liever wat creatief bezig. Maar ik ga hier niet verder over uitwijken want dan gaat het redelijk offtopic he.

Iemand nog een softwarematig voorstel ?
Met renoise en fasttracker kan ik niet werken, dat systeem is me veel te vreemd.
 
hobnox neemt ook mp3tjes op sinds enkele weken =) geen ableton-gedoe voor nodig, maar 't duurt wel lang om te encoden achteraf. dat gebeurt via de website zelf geloof ik.

ik vindt het best wel geweldig: dat overzicht op alle (nogal vintage) apparaten, je legt ze zoals je wilt en met simpel slepen sluit je alles aan.

oa. sidechain compressie is een van de effecten 8)
 
Als je in het bezit bent van een palm ...Bhajis loops of Microbe.

Kan je wavs inladen/ bewerken etc. filteren, zit een mixer in en er zit een pianoroll in waarin je je melodietjes in kan tekenen.

Uiteraard wel headset aansluiten anders denk ik dat je leraar een beetje gek wordt.:P

http://www.chocopoolp.com/mi_index.php
 
Volgens mij kun je Cockos Reaper draaien vanaf een USBstick. Erg leuk en relatief licht programma. De demoversie is eeuwig bruikbaar, alleen krijg je bij opstart een scherm dat aangeeft dat het wordt gewaardeerd als je het pakket koopt/steunt (voor 50 dollar). Dit scherm kun je na 6 seconden wegklikken.
http://www.reaper.fm/
 
Back
Top