motu 828 mk2 usb vs. motu 828 mk3 fw

mido

Ingeburgerd
Lid sinds
20 september 2002
Berichten
39
Hi all!

Ik zit even met een dilemma.... Ik ben hard op weg om de Motu 828 mk3 fw te gaan kopen maar zit nu toch te twijfelen of de Motu 828 mk2 usb niet voldoende is voor iemand die nog niet dagelijks plaatjes uitbrengt.

Wat is de mk3 nou meer dan de mk2 op de fw verbinding na? Is het de moeite waard....

Iemand ervaring met beide kastjes?

Op het moment denk ik dat ik voor de mk2 ga en een alesis io|26 of iemand moet me weten te overtuigen (de Alesis is bedoeld voor een andere locatie).

Thx!
 
MK3 heeft compressie, EQ op elk kasnaal (ook elk adat kanaal!!) en een reverb aan boord. Behoorlijk verschil dus.

Verder ook zeker de vooirdelen van firewire t.o.v. usb niet onderschatten.....
 
Ja dat is zeker wel interesant..... Jouw mening is dus even wachten en voor de MK3 gaan?

Ik weet dat het prijs verschil verhoudings gewijs niet zo heel groot is, maar ik vraag me altijd af of ik het maximale er wel uit ga halen.
 
als je EQ op elke kanaal hebt ga je dat vanzelf wel gebruiken, lijkt me. Scheelt een hoop CPU power.

En wie haalt er nou werkelijk alles uit zijn motu 828mk3? Je zou het maximale eruit halen als je tegelijkertijd 2 gitaren / microfoons opneemt, 4 stereo synths en nog eens een kastje met 8 XLR inputs waar nog een drumstel en zangers op kunnen naar ADAT. Dan zou je het maximale eruit halen. Maarja ik heb zoiets nog nooit gedaan.

Desalniettemin zou ik toch voor de mk3 gaan voor de firewire en de EQ/compressor. Theoretisch zou er geen verschil zijn in de stabiliteit tussen USB en FireWire, maar met FireWire heb je toch betere karma...
 
Ik zou iig voor Firewire gaan, usb is wat mij betreft niet toereikend.
En of dat een MKII of III is. De extra's van de III moet je dan afwegen toc de meerprijs.
 
Nou de kogel is door de kerk.

Ik heb mijn MK3 binnen en tevens een T.Bone Microfoon. Erg leuk allemaal!

Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar om op te nemen met de microfoon in Cool Edit.

Iemand hier ervaring mee?

Thx!
 
Back
Top