Boys Noize BasGeluid ... HELP!!!

Ollie94

BOING BOEM CHACK
Lid sinds
3 november 2008
Berichten
159
Locatie
Belgie
Hoi!
Ik ben al een tijd bezig met electro genre, maar heb een groot probleem : Mijn bassen klinken als :r:(:r:(:r:(:r:(
Ik zoek het geluid als Boys Noize heeft : http://www.youtube.com/watch?v=SXqWdTi1msg
Ook Felix Cartal's bas van Montreal Dreams (Niet gevonden op Youtube, check myspace page...) vind ik SUPER!
Ik heb een MicroKorg, Korg Legacy Analog Edition (ZOEK NOG STEEDS DE MS20 CONTROLLER!!!!!) , Roland D2 GrooveBox, Casio VL-Tone, Yamaha Sampler, euh...GarageBand:kont:, een Nord Lead 3, Korg Radias :kroon:
Hopelijk kunnen jullie mij helpen...
Merci
Ollie
 
Ow, hier is al wat over verteld hoor. Denk dat je gewoon eens moet zoeken. Herinner me minstens één thread waar letterlijk over de Boys Noizebassen werd gesproken en daarbij ook enkelen die dit hebben na proberen maken. Zoek dus maar eerst eens de zoekfunctie af.

Gagarin
 
Niet alleen distortion maar vooral ook amp-modelling zijn uw vriend in het vinden van dat geluid: http://www.voxengo.com/product/boogex/

Maakt niet zoveel uit wàt je daar doordraait. Klinkt altijd scheurend en zalig... ik verlies me vaak in dat geluid, in de zin dat ik er niet in slaag daar echt een 'mooi' liedje mee te maken... terwijl Alex er wél in slaagt om met dit scheurgeluid muziek te maken, die toch nog fris, mooi en niet te druk klinkt, en dàt vind ik echt knap.

Ik heb hier een filmpje va een eigengemaakte 303 emulator met bovenstaande plugin en de gratis Ilosynth.

Veel plezier,
en vooral,
don't believe the hype.
 
Nice!
Mak heb tog nog probleme met het produceren van bassen, vooral als ze echt kapotgedistortioned zijn! Mrja, Alex zit ook niet voor niets aan de top!
Ik probeer nu de bas van "Superfresh" na te maken, kweet da het met een Juno 106 wordt gemaakt maa rik probeer het toch met mijn Legacy MS20.
Ook een vette baslijn vinden is ni easy :frons:
Mrja, na de exames hopelijk een Teisco 60F en dan serieus werke!
Merci
Olver
 
Probeer dan eens om ze niet kapot te distortionen...

Probeer gewoon een amp modeller ipv een gewone distortion/overdrive.

Ook niet gewoon een gitaarpedaal achter je synth hangen. Kan leuk zijn, maar voor dit geluid gaat dat niet meteen lukken...

Mss als je een buizenversterker hebt en een harde zaagtand daardoor jaagt met een minimum aan buizen-overdrive. Dat DI-en of een mic ervoor...

Je probeert gewoon verkeerd, zo moeilijk is het echt niet.

Oja, ook side chain uiteraard.
 
Nice!
Mak heb tog nog probleme met het produceren van bassen, vooral als ze echt kapotgedistortioned zijn!

Kijk, en dat moet je nu juist -niet- doen, dat kapotvervormen. Verder maakt die Juno-106 lang niet zoveel uit als de distortion die er achter zit. Meer synthesizers erbij kopen terwijl je je bestaande nog niet onder de knie hebt is ook geen goed idee.
 
Back
Top