Elektro-Chillout synthpop track met analoge feel

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.689
Ik dacht dat het tijd werd om na mijn monosynth contest track toch maar eens een echte track te laten horen met wat meer van mijn synths erin. De track is mijn eerste (ruwe) track met mijn nieuwe XL7 erbij en is mijn terugkeer naar hardware sequencing.

http://members.lycos.nl/synthman/pure synths.mp3

Het experimentele trackje dat het eigenlijk is, heb ik in een avondje gecompofietst en is nog verre van af. Waar de verschillende track mutes moeten komen bijvoorbeeld denk ik nog over na. Tevens moet de reverb nog even afgesteld worden hoor ik (over de koptelefoon dan).

Ik ben begonnen met op de Maq16-3 een sequence in elkaar te pielen die op mijn A100 loopt, ik gebruik twee audiosignalen uit de A100 gescheiden door de mixermodule en o.a. worden ringmod en pwm gebruikt.
drums komen uit de XL7 van Emu alsmede de bas en pad. lead komt uit een ms10. effecten doen electrix mo´fx voor de delay en behringer voor reverb.verder ben ik live aan het spelen geweest met track mutes en diverse A100 knopjes.

Graag al jullie positieve en negatieve (zolang het maar constructief is) feedback.

En als je zelf ook in deze stijl al bezig bent en niet te ver van Limburg woont zou ik best eens de koppen bij elkaar willen steken om samen iets in deze stijl te doen en te flippen. Want ik kan er niks aan doen maar als ik het keihard zet flip ik er van (de buren waarschijnlijk minder ;)

ps. is het fout om te flippen op je eigen (misschien voor anderen slaapverwekkende) synthfreubels?
 
Lekker man!!:) k vind het echt een relaxte track. Misschien zou je de pads op de achtergrond wat naar voren kunnen halen want k vind ze nou wel erg zacht. Voor de rest klinkt het als lekker gefreak
btw, Ik flip ook elke avond hoor:D

Blijf flippen!!8D
 
Iedereen flipt toch op z'n eigen muziek?? :engel:

Nee maar ik geef je groot gelijk hoor. Heerlijke wegchill muziek. Niet te veel elementen...en deze mooi afgewisseld. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik het continu doorlopende snelle cuttoff(?) drumloopje soms wat teveel vind worden. Mag ook wel eens uit wat mij betreft.
 
Goed man.
Misschien de filterpad (2:30 en 4:00) qua volume wat zachter.
verder erg lekker hoor.:okdan:
 
Leuk nummer, relekst en vooral mooie geluiden. Vooral die fijne lead.

De galm is wel wat veel hoor (hoor ik ook op een headset ;) ) en ook wat scherp/schel. Denk dat wat met strategische EQ op die A100 je al veel kunt bereiken.

Ben wat aan't sleutelen geweest en lekker aan't masteren geslagen. Luister maar eens. :)

http://mmbase.dyndns.org/synthforum/pure synths_mastered_by_fuse.mp3
 
Last edited by a moderator:
Mooie track hoor!

Miischien wat aan de lange kant. Halverwege de track miste ik een soort van 'thema' en werd het iets te veel gefreak. ;)

Maar gelukkig komt daarna die mooie lead weer...
 
Verschijnt de titel van deze thread bij jullie ook in de lijst als "Elektro-Chillout synthpop track met anal"?

(Ja, als JohnnyBusca er niets van zegt doe ik het maar.)
 
dat masteren is wel leuk gedaan, alleen de warmte van de led uit het origineel hoor ik niet meer zo goed.

hoe doe je dat, dat masteren? het geheel klinkt namelijk na het masteren meer alsof het op een cd zou kunnen staan in tegenstelling tot het origineel dat nog niet zo "cd- ig" klinkt maar meer als liveopname.

zou ik wel graag wat meer over willen wetne.
 
Leuk nummer, klinkt lekker, mooie sounds.
Pas op dat het niet te langdradig wordt, als luisteraar heb ik de neiging om ergens halverwege het nummer de interesse te verliezen.
 
Ik vind het een zeer relaxe track!
 
Origineel geplaatst door lo-fi
Verschijnt de titel van deze thread bij jullie ook in de lijst als "Elektro-Chillout synthpop track met anal"?

(Ja, als JohnnyBusca er niets van zegt doe ik het maar.)

lekker opgelete Lo-Fi :P
 
netjes uitgevoerde trakc echter vind ik de eerste melodie lijn een beetje uit de toon vallen hij grooved voor mijn gevoel niet hij mist net zijn aansluiting lijkt wel.

voor de rest top hoor

Peez Tron
 
Back
Top