[170+ bpm breakbeat glitch]

JTPE

Hiek Suave
Lid sinds
29 juli 2006
Berichten
413
Locatie
nijmegen
barney.jpg


work in progress beat that I like to share,

http://eu717g.bay.livefilestore.com...nas the plugexpert - haagseharry.mp3?download

cheerios,

grts

Rico
 
Okee, ik weet hoeveel werk dit is (met glitch VST).
Maar, is dit muziek?

Naar mijn mening niet, tis niet meer dan een ritme zwaar verneukt door een vst, fx etc etc..

Leuk om te freaken, maar dit slaat nergens op gewoon, aan 't begin had 't iets weg van IDM, maar na 0.30 min.

Tsja.. zolang je maar plezier hebt denk ik dan ook weer! :D
 
Muziek is idd een gedeeltelijk (sub)cultureel bepaald, subjectief fenomeen en wie denkt daar de waarheid in pacht te hebben zal alleen zijn eigen 'gekleurde' waarheid verkondigen. Bedankt ieder geval voor je reactie op mijn 'werk in progressie' :-) . De bedoeling is in ieder geval verder te 'freaken', zoals jij het noemt, naar een hopelijk duidelijkere muzikale uiting.

Ik heb op geen moment zelf mijn maat Dblue's plugin gebruikt in deze renoise track, maar je oren herkennen idd de plugin aangezien deze in de oorspronkelijke beatloop was ge-rendered (door iemand anders lol).

Mijn vraag aan jou zou zijn, hoe kan ik deze beat, naar jou mening, 'ergens op kunnen laten slaan ? Zou je compositie truukjes gebruiken voor een meer narratief effect of uitdrukken van een gevoel? Dus bijv, door weglaten en terug introduceren van elementen, melodieën, breaks (rustmomenten) over tijd etc etc?

offtopic:
Ik probeer te spelen met compositie zonder altijd terug te vallen in standaard oplossingen en krijg soms het gevoel dat mensen vast zitten in hun eigen sub-cultuur(favoriete genres) zonder verder te kijken wat mogelijk is. Lang leve m'n onduidelijke zandbak mentaliteit.
 
Begrijp me niet verkeerd, het is altijd goed om 'outside the box' je ding (proberen) te doen en als jij 't tof vindt, vooral door blijven gaan!
Alleen zal 't lang niet altijd in iedereen z'n oren hetzelfde klinken.

Wat mijn advies zou zijn?

Ik hou van "hectische" muziek, zonder meer..
Je zou kunnen proberen er meer iets van duidelijke elementen in te doen zodat 't voor je eventuele luisteraars "sense" maakt.

De gemiddelde breakcore of Venetian snare's plaat zou een stap in de goede richting zijn denk ik.
 
Back
Top