303 en 101 i.c.m. ableton learn probleem

quibuz

Nieuwkomer
Lid sinds
3 april 2007
Berichten
13
Locatie
utrecht
Dag mensen,

ik ben waarschijnlijk aan het vloeken in de kerk maar ik vind de stepsequencer van de 303 maar drama... ik kan daar gewoon niet mee uit de voeten.

vandaar dat ik een mcv-4 heb gekocht die ik kan aansluiten op mijn kenton midi socket 5 op mn 303

Gewone midi-nootjes afspelen is geen probleem.. maar voorzover ik weet kan ik ook de accent / slide / filter aansturen via midi... alleen begrijp ik niet helemaal hoe dat in te stellen via de learn-modus van de mcv-4 en/of ableton.

Iemand een tip?

Dan probeer ik daarna hetzelfde met de 101 :-)

thanks!

Q
 
verkoop je tb aan een liefhebber die de sequencer wel lust en koop een kloon met midi

nu verspil je maar je tijd
 
Even de handleiding van de kenton socket kit doorlezen (http://www.kentonuk.com/). Daar staat het allemaal netjes in. Voor accent met je geloof ik een velocity van meer dan 64 hebben, voor slide moet je de nootjes laten overlappen. Voor filter moet je het juiste cc-nummer instellen. Ik vind die sequencer op de 303 ook maar vreselijk kut. Het leukste is de batterijen eruit halen, weer terug plaatsen (of de adapter aansluiten) en dan maar zien wat -ie zelf bedacht heeft.
 
Ik vind de sequencer een van de 303 de meest inspirerende sequencers die er zijn. Als je het lijntje dat je wilt proggen een beetje in je hoofd hebt en je speelt eerst die melodie in en globaal daarna de nootlengtes etc. dan krijg je er verassend mooie basslines uit als variatie op dat wat je in je hoofd had!
 
Laatst gewijzigd:
Ja alleen heb je voor echt goed programmeren van de 303 heb je wel een kladblok nodig. Anders moet je geluk hebben. Ik doe het meestal zonder kladblok maar das dus vaak geen geluk.
 
maak hem midi met een midikit ben je er vanaf. er zijn er genoeg te koop.
 
Zo'n mam is een leuk apparaat, maar wel de slechtste 303 kloon die ik ken.

De teebee is trouwens ook niet best, hij klinkt best aardig zolang je geen accenten wil gebruiken, als je dat wel wil gaat het goed mis. (Ik had een MKI misschien lag het aan mijn machine).

Koop een x0xb0x - de enige echte kloon.
 
Ja alleen heb je voor echt goed programmeren van de 303 heb je wel een kladblok nodig. Anders moet je geluk hebben. Ik doe het meestal zonder kladblok maar das dus vaak geen geluk.

Als je echt noten wil omzetten naar 303 sequences misschien wel ja. Maar zo gebruik ik hem niet en volgens mij veel early adaptors (van de 2e generatie ;)) ook niet.
 
Zo'n mam is een leuk apparaat, maar wel de slechtste 303 kloon die ik ken.

De teebee is trouwens ook niet best, hij klinkt best aardig zolang je geen accenten wil gebruiken, als je dat wel wil gaat het goed mis. (Ik had een MKI misschien lag het aan mijn machine).

Koop een x0xb0x - de enige echte kloon.

Mmm, de syntechno wordt meestal wel als goede kloon genoemd. Er zijn op de site van de maker een paar mods beschreven voor nog authentieker gebruik. Ook staat er info hoe je accents ofzo het beste kan programmeren als ik me goed herinner.
 
Mmm, de syntechno wordt meestal wel als goede kloon genoemd. Er zijn op de site van de maker een paar mods beschreven voor nog authentieker gebruik. Ook staat er info hoe je accents ofzo het beste kan programmeren als ik me goed herinner.

Info over hoe je een accent moet programmeren? Zo moeilijk kan het toch niet zijn, hij moet gewoon accenten met een velo van 100-->127 en daaronder niet.

Maar goed de Teebee (die ik had) klinkt bij iedere velocity waarde anders, daar gaat het dus al mis met die kloon. Verder zat er geen potmeter voor accent op, dat is ook knap verwarrend.

Het is gewoon een mooie, moddervette basssynthesizer en een uber midi --> cv/gate converter. Maar een 303 inclusief accenten en slides nadoen wordt lastig met dit apparaat.

Is het jou wel eens gelukt dan om die Teebee echt te laten blaffen als een 303?
 
Laatst gewijzigd:
mij wel! :) Hij kan zeker zo klinken als een tb303 maar ook veel anders als je wilt...Ik zit er zelf over te denk en om er een accent knop op te zetten. DAt werkt toch wel een stuuk fijner. Dit is ook een van de features die de mam mb33 zo'n rlxt bakki maakt ook al klinkt die niet exact als een tb.
 
Back
Top