Midi-OX vraagje

Ozzi

Nieuwkomer
Lid sinds
31 Maart 2002
Berichten
22
Locatie
Enter
Hey,

Voor velen van jullie denk ik wel een erg gemakkelijke vraag:

Ik wil nl. in Midi-ox een sys-ex dump maken van mijn A-90. Nu zit ik telkens te klooien met mijn buffers. Deze krijg ik op geen enkele manier werkend. Op de site van Midi-ox prefereren ze 512K met 32 buffers, maar dat werkt ook niet.
De data wordt niet meer verwerkt, terwijl mijn synth nog ff door blijft pompen....

Ik wil echt alles in één keer dumpen en zit er dan trouwens ook alle data in (hiermee bedoel ik dus ook de data van mijn RAM -kaart M512E)?

Groeten,
Ozzi
 
Is dat wel verstandig om ook de inhoud van die kaart mee te nemen in de dump? En misschien is dat wel de bottleneck, want vermoedelijk zal alles wel gaan maar zodra je ook de inhoud van die kaart meeneemt (als dat al kan want ik twijfel daar toch aan) dan kan het best zijn dat de inhoud van die kaart 512 evenveel is als de buffergrootte, voeg er nog wat overhead aan toe en je zit over de buffergrootte.

Misschien eerst een dump maken van alle info, behalve de inhoud van de kaart.
Je kan altijd nog de inhoud van die kaart inlezen op je A90 en vervolgens telkens dumpen naar je computer (misschien moet je dit enkele malen doen want wellicht kan je meerdere setups op die kaart bewaren), zo heb je uiteindelijk toch ook de inhoud van die kaart gedumped. De kaart kan je dan gebruiken wanneer je geen computer in de buurt hebt (op podium bv) en daarop dan enkel de nodige inhoud plaatsen die je nodigt hebt tijdens je gig.

Ik roep maar wat want ik heb zelf (nog) geen A90.
 
En aangezien de A90 echt wel een masterklavier is om U tegen te zeggen (heel wat beter dan mijn A-37), zal zelfs een dump van 1 setup al heel wat info omvatten, die kaart zal zeker meerdere setups kunnen bewaren en dus nog veel meer info omvatten.

Welke MIDI-interface gebruik je trouwens? Kan ook de oorzaak zijn, niet alle interfaces kunnen een 'stortvloed' aan sysex info vlot verwerken hoor. Wellicht heb je je A90 op je geluidskaart (SB Audigy EX) aangesloten en is het misschien tijd voor een dedicated MIDI-interface?
Misschien ff je A90 onder de arm meenemen naar je favoriete muziekhandel en enkele interfaces uitproberen waar je een sysexdump doet ;)

Je kan ook nog je dump opnemen met je favoriete sequencer, misschien dat het daarmee wel lukt?
 
ik heb met gewoon de standaard settings en een 'manual dump" geen probleem met total dumps ... Met manual dump al geprobeerd?
 
Op de site van Midi-ox prefereren ze 512K met 32 buffers

punt 1: SysEx dumps gaan meestal gepaard met erg veel overhead, bij sommige merken meer dan 100%
probeer daarom de totale hoebveelheid te dumpen data altijd zo klein mogelijk te houden.

punt 2: wat bedoelen ze met 512 Kb en 32 buffers? is dat 512 Kb verdeeld over 32 buffers (weinig) of 32 buffers van 512 Kb elk (nogal veel)? ik zou je aanraden om een aantal Megabytes in totaal te nemen, indien beschikbaar.
Ook niet teveel buffers aanmaken, maar bijv 16 of 32 maal 64 Kb. Dan moet je een heel eind komen
 
>Hover:
Bij buffer size geef ik dan aan 512Kb; bij numbers: 32. Kheb het ook al geprobeerd zonder de memory card erin, maar dan gaat 't helaas ook niet goed. De laatste data (dat ongeveer nog 15 sec. duurt) wordt pas aan het eind bij de totale 'size' opgeteld. Wanneer ik dan <OK> klik om de data te bevestigen, slaat Midi-Ox vast. Mijn Audigy Platinum EX is overigens inderdaad mijn midi interface (rechtstreeks)...

Tis niet zo dat mijn W2K compleet vastslaat. Meestal is Midi-Ox vrijwel direct weer te herstarten.

In het verleden is het me wel eens gelukt (ongeveer 2 maand geleden; met dezelfde pc configuratie) met verschillende buffer grootes, alleen wordt de bestandsgrootte zo verschillend (de ene is 77Kb en de andere 316Kb, lijkt me niet echt betrouwbaar dan, omdat het om exact dezelfde data ging...).

Volgens mij hoeft sysex niet echt veel data te bevatten. Mijn vorige D-70 had namelijk telkens 77Kb bestanden.

Inderdaad is het niet handig om de inhoud van de kaart mee te nemen, maar momenteel zit ik in een overgang tussen 2 bands en is het wel handig om ze beide in één keer te dumpen. Tis overigens wel een mooie optie, dat de A-90 in een keer kan swappen tussen alle data dat deze zelf bevat en alles dat op de kaart staat.


>Prophet:
Ik zal je advies opvolgen en ff 'total dumps' gaan proberen. Niet dat 't daarmee is opgelost. Misschien zijn die settings wel over te nemen in Midi-Ox. Kga dus ff kijkuh!!


>Mk II:
Volgens mij is het hier 32 buffers van 512 Kb elk (volgens jou nogal veel dus...).
Maar, ik ben al een stap verder. Heb nu 12 buffers geprobeerd met 64Kb elk, alleen wanneer de dump klaar is, moet je de dump bevestigen met <OK> en slaat helaas de Midi-Ox software (weer/ook) vast...
 
Back
Top