Blofeld: ideeën voor nieuw OS, bugs?

Overigens, Waldorf werkt aan een nieuw multimode OS dat in betafase is. Zal het binnenkort eens testen hierop.
 
Overigens, Waldorf werkt aan een nieuw multimode OS dat in betafase is. Zal het binnenkort eens testen hierop.
Ik kan niet wachten
Blofeld heeft ook nog wat moeite met pads en arps in multimode, dropping notes etc..
 
Ik heb nog geen Blofeld (ik wacht nog even op de keyboard-versie :P), maar wat ik graag zou willen zien is een pc-editor/librarian, liefst vst. Daar was toch al eerder sprake van? Hij schijnt nu ook wel aardig te bedienen te zijn, maar lijkt me toch wel handig erbij...
 
Laatste nieuws omtrent een Vst plugin (via Matrixsynth) :

"I remember that some kind of vst editor was planned when the Blofeld was first announced. Unfortunately, it seems that it was dropped and efforts are focused on other things now...

I decided to start doing my own and I'm currently working on it in my free time.

You can have a look at it following the link below.

BlofeldVstEditor.zip [1]

This first version is in beta stage (not definitive parameter/ feature wise) and only features:

- sending/receiving CC parameters (all relevant documented CC ~100 parameters)

- parameters saved with song and sent to Blofeld when project is reloaded

Note that this beta version expires the 30 october 2008. I'm still thinking on what the lincense will be. The software is provided with no guarantee. Comments, bug reports and suggestions are welcome...I learned a lot from the Blofeld while doing this. It is much more complex than it looks at first.

At this time, this editor is quite limited for real life use but already allows control over the most common parameters.

Usage:

- Load the VSTi as any other vst- Open the Blofeld vst editor window and select the correct "Midi Out" for your Blofeld- That's it... changing the parameters on the Blofeld should be reflected in the VST and the other way round.

Limitations:

- No sysex supported, looking if I can do this.

Note that in Cubase 4, you'll have to deactivate the Blofeld midi out or you won't be able to select the Blofeld output in the vst (this might even crash C4, while seems to work fine in SX3)

Hope you like this.

Telmo

blofeldvst.png
 
Ja, daar was sprake van maar of en wanneer? Ik zie op het Waldorf forum al wel verschillende particuliere initiatieven ontstaan om zelf iets te maken trouwens. Ik hou je op de hoogte.

edit: Prime NL is me net voor :D
 
Beste SCD,

* Ik mis een FX combi van reverb en delay op dit moment. Menig
tranceliefhebber zou hier wel baat bij hebben :)

* Verder is een envelope slope selection wel handig. Ik heb het er al eens eerder
over gehad, maar via de mod matrix is het niet in 1 oogopslag te zien hoe de
slope verloopt.

* Een win/mac arp editor a 'la Omnisphere of the virus ti editor zou ook
heerlijk zijn. Zo veel prachtopties onder slechts 2 draaiknoppen werkt
gewoon niet lekker.

Verder een prachtbak nog steeds. Alleen zie ik de 60MB sample optie
nog niet 1,2,3 verschijnen in de non-keys versie. Of heeft Waldorf hier al
preventief een geheugen IC voor ingemonteerd?

Dank voor deze mooie user input thread. Dit laat zien hoe veel waarde Waldorf
hecht haar gebruikers. :okdan:
 
Ja, reverb en delay. Breek me de bek niet open. dat had ik zelf ook dolgraag gewild, maar ben bang dat de engine dat niet toelaat. Wordt meer iets voor de Stromberg gok ik. Heb toevallig vorige week wel lopen stoeien om een gefeekte delay te maken. Absoluut niet wat JIJ nu bedoeld, maar wel grappig. Ik post het binnenkort. Heel gedoe met mod matrix en modifiers :)

De envelope slope meerkeuze mogelijkheid staat als feature request al heel lang in de lijst.

De editor: ja, ik hoop dat ze daar nog een keer mee komen. Toch vind ik de interface echt geweldig. Het werkt heel snel.

Goeie input!

Boele

Beste SCD,

* Ik mis een FX combi van reverb en delay

* Verder is een envelope slope selection wel handig.

* Een win/mac arp editor a 'la Omnisphere of the virus ti editor zou ook
heerlijk zijn. Zo veel prachtopties onder slechts 2 draaiknoppen werkt
gewoon niet lekker.

Verder een prachtbak nog steeds. Alleen zie ik de 60MB sample optie
nog niet 1,2,3 verschijnen in de non-keys versie. Of heeft Waldorf hier al
preventief een geheugen IC voor ingemonteerd?

Dank voor deze mooie user input thread. Dit laat zien hoe veel waarde Waldorf
hecht haar gebruikers. :okdan:
 
Ja, daar was sprake van maar of en wanneer? Ik zie op het Waldorf forum al wel verschillende particuliere initiatieven ontstaan om zelf iets te maken trouwens. Ik hou je op de hoogte.

edit: Prime NL is me net voor :D

Ok, bedankt voor de info! Ik ga hem sowieso kopen, wel of geen editor. Maar ben een beetje verwend tegenwoordig door de Virus TI. Dus mooi dat er iig pogingen gedaan worden in die richting.
 
Heb toevallig vorige week wel lopen stoeien om een gefeekte delay te maken. Absoluut niet wat JIJ nu bedoeld, maar wel grappig. Ik post het binnenkort. Heel gedoe met mod matrix en modifiers :)

Prachtig. ik zie je creatie graag tegemoed. :) Ik moet maar eens in
de modifyers duiken een keertje. Het lijkt bijna op een modulaire synth met
al die low lev programmeer opties.
 
Een Windows (Vst) en OSX (AU) plugin met total recall enzo zou echt de absolute prio moeten hebben. Zeker bij een synth met een user interface waar compromissen zijn gesloten zoals de Blofeld.

Dit is van de redenen waarom ik de Virus Ti nog steeds graag pak als werkpaard, geen fuzz met koppelen van synth settings aan een project. Verder bied een dergelijke editor/plugin allerlei mogelijkheden om het signaalpad en bijvoorbeeld de vaak ondergewaarde matrix/modifiers inzichtelijk te krijgen. Overigens zou gewoonweg een plugin die de huidige settings dumpt in je project voorlopig al voldoende zijn, dan heb je nog niet eens een hele editor nodig. Aan de andere kant heb je dan de basis van je editor al helemaal klaar, dus waarop dan niet de GU erbij maken. :P


Verder zou ik erg graag de missende filter typen uit de Microwave 2/XT terugzien in de Blofeld (Zoals Sin(x) en het waveshaper filter).

USB audio zou een leuke aanvulling zijn maar buiten het feit dat ik niet eens weet of dat wel mogelijk is vind ik het ook niet echt een ramp als dat er niet in komt.

owja...en ik stem ook voor het samplegeheugen in de Blofeld desktop, maar ik vermoed dat er niet zomaar 60MB geheugen inzit dat niet wordt gebruikt. Mocht dat wel zo zijn zou ik met gemak een extra fee betalen voor een OS dat dat zou activeren.
 
Goed initiatief dit!

Nog even wat input van mijn kant over features en bugs in de Blofeld.

Ik heb redelijk wat problemen met Blofeld en geklokte/gesyncte zaken (LFO's, Delay, Arpeggio). Dit kan uiteraard aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de Blofeld netjes mee te laten lopen op een externe klok. Arpeggios lopen niet gesynct, of worden anders gedeeld als wat ik instel. Gesyncte LFO's? Het is me nog niet gelukt.

Ik draai ondertussen de laatste versie van het OS, (1.04), maar ik blijf problemen houden. Mocht iemand tips hebben? Graag, want deze functionaliteit mis ik bijzonder.

Een andere puntje:
Als ik de Blofeld instel op een ander MIDI channel, en er is op het vorige MIDI channel nog geen NOTE OFF message geweest voor de op dat moment klinkende noot, dan blijft deze hangen. Ik zag graag dat deze automatisch uitgaat als ik van channel wissel.

Heb ik nog wensen?
Jazeker: Met name een PC-based editor, net als ieder ander. Voor de rest ben ik nog niet echt tegen dingen aangelopen die ik mis, maar wie weet schiet me een dezer dagen nog wel wat te binnen :)
 
Hoi, je midi timing problemen staan niet op zichzelf, we hebben de vinger er nog niet helemaal achter, maar er wordt aan gewerkt.

Staat "Clock" in Global mode op "Auto" overigens? Gesyncte LFOs zou moeten werken trouwens. Stuur anders even een precies stappenlijstje om aan te tonen dat het in jouw situatie niet zo is, zodat ik het kan reproduceren?

Of je wens om een all notes off message te zenden bij wisseling van midi kanaal kan worden vervuld weet ik niet. Dat zou (misschien) kunnen betekenen dat dat ook gebeurd in de nieuwe multimode straks als je midi kanalen verandert terwijl er iets "loopt". Lijkt me niet wenselijk. Was er niet een knop functie voor? Moet ik straks even proberen. Drie keer "play" of zoiets? Ik zit niet achter de Blofeld. Ik meen dat er een knopfunctie voor was, maar kan ook zijn dat dat nog in de wishlist staat.

De editor/librarian... ja. Waldorf lijkt er nog niet warm voor te lopen (tijd is zoals altijd de grootste vijand), maar we blijven zeuren :D

Goeie punten. Dank.

Boele



Goed initiatief dit!
Ik heb redelijk wat problemen met Blofeld en geklokte/gesyncte zaken (LFO's, Delay, Arpeggio). Dit kan uiteraard aan mij liggen, maar ik krijg het niet voor elkaar om de Blofeld netjes mee te laten lopen op een externe klok. Arpeggios lopen niet gesynct, of worden anders gedeeld als wat ik instel. Gesyncte LFO's? Het is me nog niet gelukt.

Ik draai ondertussen de laatste versie van het OS, (1.04), maar ik blijf problemen houden. Mocht iemand tips hebben? Graag, want deze functionaliteit mis ik bijzonder.

Een andere puntje:
Als ik de Blofeld instel op een ander MIDI channel, en er is op het vorige MIDI channel nog geen NOTE OFF message geweest voor de op dat moment klinkende noot, dan blijft deze hangen. Ik zag graag dat deze automatisch uitgaat als ik van channel wissel.

Heb ik nog wensen?
Jazeker: Met name een PC-based editor, net als ieder ander. Voor de rest ben ik nog niet echt tegen dingen aangelopen die ik mis, maar wie weet schiet me een dezer dagen nog wel wat te binnen :)
 
Wat ik ook wel graag zou zien is een optie om een geluid af te spelen zonder de blofeld aan te sluiten via midi/pc.

Dus gewoon een soort demo knop voor je geluid om het te editten zonder je pc/midi keyboard aan te moeten zetten.
 
Wat ik ook wel graag zou zien is een optie om een geluid af te spelen zonder de blofeld aan te sluiten via midi/pc.

Dus gewoon een soort demo knop voor je geluid om het te editten zonder je pc/midi keyboard aan te moeten zetten.

Yep, staat in de wishlist.
 
Een goed functionerende arp zal ook wel lekker zijn.
Ook al staat ie op Down de arp gaat toch Up. (heel soms down)
Of wel; bij iedere aanslag bepaald hij zelf of ie up or down gaat.
Verder doet de arp raar bij het veranderen van accoorden. hij
speelt random noten af.. niet echt random maar hij valt uit zijn
up sequence en pikt deze na 2 loopjes pas weer op.
 
Een goed functionerende arp zal ook wel lekker zijn.
Ook al staat ie op Down de arp gaat toch Up. (heel soms down)
Of wel; bij iedere aanslag bepaald hij zelf of ie up or down gaat.
Verder doet de arp raar bij het veranderen van accoorden. hij
speelt random noten af.. niet echt random maar hij valt uit zijn
up sequence en pikt deze na 2 loopjes pas weer op.

De arp werkt precies zoals het moet. Daar doe je dus echt iets niet goed of je heb instellingen niet goed. Probeer het eerst eens met een init sound svp.

Overigens, de delay truuk staat in de modifier thread nu. inclusief mp3 en patch.
 
Een andere puntje:
Als ik de Blofeld instel op een ander MIDI channel, en er is op het vorige MIDI channel nog geen NOTE OFF message geweest voor de op dat moment klinkende noot, dan blijft deze hangen. Ik zag graag dat deze automatisch uitgaat als ik van channel wissel.

Probeer eens: "Shift" + "Play"? (niet dat dat DE oplossing is, maar misschien in ieder geval tijdelijk?)
 
Back
Top