Authorize-problemen Native Instruments

Kristof

Nieuwkomer
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
20
Heeft er hier iemand ervaring met het installeren en authorizen van pakketten van NI?
Het zit nl zo dat ik vanaf Absynth 3 vertrek, zo update naar NI Essentials, vervolgens upgrade naar Komplete 4 om te eindigen bij Komplete 5.
Nu ondervind ik al vanaf het begin heftige problemen; bij het updaten naar NI Essentials wordt een reg key gevraagd; als ik die online probeer te verkrijgen, krijg ik uiteraard een melding dat men niet meer op die manier werkt, maar via het Ni Service Center, dat dan ook netjes men plugins valideert. Alleen..men setup blijft vastzitten op dat punt van die reg key request en ik heb werkelijk geen idee hoe ik verder raak.
Ondertussen heb ik dus een netjes gevalideerde NI Essentials, maar geen plugins die geinstalleerd zijn en een hele waslijst (dit is niet de eerste keer dat ik install, maar wegens overschakeling op MAC, kan ik van voor af aan beginnen) aan geauthorizeerde plugins in mijn NI Profiel, die ik niet kan installeren omdat ik vastzit op het beginpunt.
Ik wil er even bij zeggen dat ik het erg jammer vind dat je 1000'en euros uitgeeft aan plugins en dat je dan moet vaststellen dat het gevecht tegen piraterij (dat ze toch niet kunnen winnen) blijkbaar voorrang heeft op het bieden van een goeie service aan mensen die wel de moeite willen doen om iets te kopen, want god, wat een soep :erm:
 
registreren en updaten bij NI is gewoon vreselijk. ik heb komplete 4, met PPC-native install disks. dat updaten naar Universal is een ongelooflijke lijdensweg. en ik ben IT ontwikkelaar bij de TUDelft, nota bene... elke installer moet je apart inladen met een tool, installeren, updaten en voor sommige nieuwe serials aanvragen. als er nu een duidelijk stappenplan was zou k nog zeggen maar in service center zie je in de ellenlange lijst van updates en readme's door de bomen t bos niet meer. nee NI heeft hiermee helemaal afgedaan bij mij.
 
Gelukkig ben ik niet de enige dan.
In tegenstelling tot onder andere Spectrasonics en de ontwikkelaars van Voxengo krijg ik ook niet echt een reactie op mijn vraag, wat het uiteindelijk alleen maar lastiger maakt.
De gekraakte software downloaden zou waarschijnlijk nog het meest handig zijn, maar ik hoop toch een legalere oplossing te vinden *D
 
Ik ben geen NI gebruiker...dan weet je dat...enne...heb je al de laatste versie van Ni Service Center geinstalleerd.

Las laatst op een ander forum dat iemand een soort zelfde probleem had.

Hier is zijn oplossing:

"I made the mistake by trying to activate from internetcomputer only.
When I installed service center on DAW I could create activation request file and everything worked out"

Misschien heb je d'r wat aan.
 
De laatste versie van NI servicecenter gaat je idd helpen. Dit is dus niet de versie die zichzelf automatisch update maar je moet deze echt los downloaden ergens bij NI.

Daarna heb ik geen enkel probleem meer gehad. Als je dit bij support aanmeld gaan ze je overigens hetzelfde vertellen.
 
Yep,laatste versie van NI service center downloaden....

En NI support is traag,maar kunnen je uiteindelijk toch helpen...ondanks hun traagheid hebben ze mij bij problemen wel goed geholpen...je kunt ze ook proberen te bellen als je geen geduld hebt...

Veel suc6 !
 
Hey, dankje voor jullie antwoord, dat offline werken met NI center zou idd wel een optie kunnen zijn.

Ik had dit al geprobeerd, maar toen was nog niet alles een keer verwijderd geweest, dus alle plugins waren al validated in Service Center, waardoor ik dieactivation request file niet meer kon opvragen.

To Roshi Ai: Is het mogelijk de link te krijgen van die post die je daar kopieerde?
 
Hey...Kristof...had je d'r wat aan...en is het al gelukt?

Hey,

neen,

ik heb net gehoord dat het wss nog anders moet, iig een collega van me heeft alle codes moeten opvragen bij de ni-support, die offline activation req files zijn nl ook niet meer beschikbaar!
Toch bedankt :)
 
Topic mag dicht, heb getelefoneerd met NI en na een lang gesprek bleek dat ik het hele circus niet nog een keer doormoest maar gewoon men Komplete 5 ineens kon installeren, spektral delay, absynth 3, vokator ed kan ik voorlopig wel niet gebruiken dan, maar zij zijn zowiezo ni getest op Intel mac in combi met os 10.5.x dus het is maar de vraag of zij het wel zouden doen :)

Bedankt iedereen voor de info iig, ik kan weer verder!
 
Back
Top