Multitimbral Virus TI Snow Logic 8 pro, help!

RogerSchalk

Nieuwkomer
Lid sinds
21 april 2007
Berichten
10
Locatie
huizen
Oke, ik zit met het volgende probleem met logic pro 8:
Ik heb sindskort de virus snow, en het lukt mij om meerdere multitimbral
kanalen te openen, die linken aan een midi nummer (1 t/m 4).
Die werkt goed, ik kan per kanaal midi-sequencen, maar ik wil graag
per multitimbral kanaal aparte effecten gebruiken.
Als ik nu op 1 van de 4 een insert effect toevoeg, doet logic dit voor alle
4 de kanalen. Logisch, het is hetzelfde instrument, alleen meerdere midi-uitgangen. Maar hoe de F*%K :) krijg ik het voormekaar om per multitimbral kanaal een ander effect toe te voegen???

Ik heb veel gezocht , en er word gesproken over een audio kanaal te linken aan en van de multitimbral kanalen!?!. Ik heb dit geprobeerd, maar het lukt mij niet.

Please help!
Alvast bedankt!!!!
ps: ben redelijk nieuw met logic
 
ik ken logic niet maar hoe kan logic een effect toepassen op een hardware synth? een insert effect prik je toch in je mixer en gaat buiten je sequencer om. ik gebruik cubase en in zo'n geval zou ik de bewuste miditrack met effect solo als audio opnemen in een audiotrack, vervolgens het effect weer uitzetten, de miditrack muten en de audiotrack inmixen.

succes.
 
Ik gebruik de "total integration" vst plugin om de virus te besturen.
De virus ti snow is maar voorbeeld, als ik het met battery probeer lukt het mij
ook niet.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk....
 
kan je geen out 1 t/m 4 kiezen dan?

Dan kan je een ander kanaal kiezen en dus ook fx toevoegen per part.
 
hoe heb je de audio aangesloten van de Snow op je Mac?

Via USB? Analoog naar een geluidskaart? Zo ja met hoeveel kanelen naar je geluidskaart?

Je moet een external instrument aanmaken in je audiotrack en dat per kanaaal, dus 4 x een audiospoor met een external instrument plug.

Die plug klik je aan na inserten, als het goed is popped ie op zelfs. Geef nu bij de midi per audiotrack Virus-channel 1-4 (vooropgesteld dat je een multiinstrument midiinstrument heb aan gemaakt in je instruments layer in je enviroment!!!) En dat die poorten goed staan ingesteld, met een vinkje bij icoon aan bij de inspector, zal je hem nu ook binnen de external instrument plug kunnen kiezen.

Kies dan per audiokanaal in het external instrument plugje, de juiste audioinput. Voor 1 t/m 4 dus.

de 4 audiokanelen in je arrangement toevoegen en je ben good to go
 
Back
Top