new & improved!

Hanz

Anonieme Analogist
Lid sinds
17 januari 2003
Berichten
13.797
Locatie
Mijn eigen kleine universum
Hi Allemaal,

Aangezien ik me zonet toch eindelijk heb ingeschreven (afgelopen week dit forum ontdekt door googlen), zal ik me toch ook even netjes voorstellen...

Ik ben dus Hanz, 28 jr. man ongehuwd samenwonend etc. etc. <gaap>

Al vrij lang met synths bezig, vooral bekeken vanuit de hoek "lekker freaken met geluiden".
Begonnen met muziek (nou ja) / sampletjes / trackers en later midi op m'n goeie ouwe Amiga (die nu in de kelder woont...); mis nog altijd zoiets moois als Dr. T's KCS. Bedrijf is failliet, en het concept bestaat niet meer denk ik.

Later overgestapt naar PC, na wat vroege experimenten met softsynths enzo kon ik (na veel zoeken en kwijlen op boeken/bladen/folders) voordelig aan zo'n semi-modulaire MS-10 en later ook nog MS-20 en SQ-10 komen.
Ooit hoop ik de familie te completeren met VC-10 vocoder en (dromen mag toch?) MS-50.

In ieder geval, qua muziekstijl nooit echt housig geweest, meer richting de stijl van de vroege Jarre, al blijft het zoals gezegd eerder bij prutsen dan bij produceren... :P
Heb het afgelopen 2 jaar weinig tijd gehad voor muziek, maar verwacht de komende tijd weer lekker te kunnen beginnen. Daarom ook: eerst weer even "inkomen" qua actuele software (XP/Linux) en gezien hardware-upgrade ook weer de hele handel midificeren (danwel via M-Audio Oxygen 8, danwel aankomende Ozone).

Qua participatie op dit forum verwacht ik niet zeer actief deel te gaan nemen, maar ik scan toch regelmatig het vintage forum af. En natuurlijk het marktforum afschuimen op zoek naar lekkere snoepjes! :engel:
 
Re: new & improved!

Origineel geplaatst door Hanz
Qua participatie op dit forum verwacht ik niet zeer actief deel te gaan nemen,...

Yeah sure!! :D
 
...eigenlijk kan Hanz best even een update doen op deze thread :D
 
Re: new & improved!

Origineel geplaatst door Hanz
Ik ben dus Hanz, 28 jr. man ongehuwd samenwonend etc. etc. <gaap>

Nog steeds Hanz, 31 jr. man inmiddels gehuwd verhuisd naar Alphen etc.<gaap>

mis nog altijd zoiets moois als Dr. T's KCS. Bedrijf is failliet, en het concept bestaat niet meer denk ik.

Uiteindelijk KCS kunnen emuleren via de ST emulator STEEM. Maar toch, het was niet meer als vroeger.
Ik gebruik nu Mackie Tracktion, naar niet volledige tevredenheid, maar het werkt wel lekker snel... :)

zo'n semi-modulaire MS-10 en later ook nog MS-20 en SQ-10...
Ooit hoop ik de familie te completeren met VC-10 vocoder en (dromen mag toch?) MS-50.

Nou, laat eigenlijk maar... :D MS-serie verpatst, ander spul teruggekocht, verpatst, ander spul teruggekocht.
Het bekende patroon eigenlijk. Maar ik heb me al die tijd prima vermaakt, en dat doe ik nu nog steeds.

In ieder geval, qua muziekstijl nooit echt housig geweest, meer richting de stijl van de vroege Jarre, al blijft het zoals gezegd eerder bij prutsen dan bij produceren... :P

Ook dat nog steeds, eigenlijk. Nog een stapeltje deuntjes erbij gemaakt, allemaal <1 minuut, met enkele uitzonderingen.
Zal wel nooit een fatsoenlijke CD volkrijgen... ;) Heb ik me trouwens ook bij neergelegd.

Daarom ook: eerst weer even "inkomen" qua actuele software (XP/Linux) en gezien hardware-upgrade ook weer de hele handel midificeren (danwel via M-Audio Oxygen 8, danwel aankomende Ozone).

Heb het maar bij XP gehouden, en verder is de gearlist alleen maar gegroeid, dus.
Oh nee, ik lieg. De laatste tijd behoorlijk wat gear geloosd, in afwachting van mooie doch dure en vooral MOOIE spullen.

Qua participatie op dit forum verwacht ik niet zeer actief deel te gaan nemen, maar ik scan toch regelmatig het vintage forum af. En natuurlijk het marktforum afschuimen op zoek naar lekkere snoepjes! :engel:

Oeps... het kan verkeren. Inmiddels hard op weg naar de 5000 berichten. Waarvan wellicht 1000 moderatie berichten?
Om precies te zijn: 91 keer -> "lees de marktplaats FAQ: richtprijs vermelden!" :D
Maar JohnnyBusca vertelt me dat we binnenkort toch écht automatische mod-templates krijgen... ;)

Verder heb ik er nog altijd wel lol in, soms wat meer / soms wat minder, maar da's menselijk.
En het dwangmatig afschuimen van marktplaats, ja, dat zal wel nooit meer overgaan... ;)
 
euh, met 4798 boodschappen verdien je zeker een hartelijke verwelkoming op dit forum. Dus eeeuhh welkom ... of mis ik iets :confused:
 
euh, met 4798 boodschappen verdien je zeker een hartelijke verwelkoming op dit forum. Dus eeeuhh welkom ... of mis ik iets

Datumpje van de 1e post checke.... Deze heren zijn goede ouwe tijden aan het ophalen.
:engel:
 
Origineel geplaatst door Rubmanation
Datumpje van de 1e post checke.... Deze heren zijn goede ouwe tijden aan het ophalen.
:engel:

Mijn schuld :D
 
Back
Top