[verslag] Masterclass Sound Degsign

Bas (en andere "twijfelaars" over het nut),

Ik ben ook bij Rob geweest, in november vorig jaar. In eerste instantie had ik aan Rob gevraagd wat het "instapniveau" van de cursus was, ik meende dat ik te weinig wist. Achteraf viel dat overigens best mee. Rob gaf aan dat de cursus voor iedereen is en begint bij het begin, de basis. En aan de hand van die basis gaat hij steeds dieper op de stof in.
Gaandeweg bleek dat ik toch wel heel erg veel wist (ik kon zelfs Rob nog wat wijsmaken), maar ondanks dat heb ik heel erg veel er van opgestoken. Dingen die weggezakt waren, niet aanwezig of incompleet. Maar je zit er zelf ook bij, je moet vragen stellen! Dat geeft Rob ook zelf aan overigens. De antwoorden zijn dan ook vaak op de praktijk toegespitst.

Kortom, je haalt er uit wat je er in stopt, en ik vind de cursus (correcte naam of niet) een echte aanrader voor iedereen
die klanksynthese interessant vindt. Vergeet niet dat je je info krijgt van iemand die door de echte grote jongens als een "master" wordt gezien!

groet,
HdB

Ohja, ik ben net als vele anderen GEEN beginner en heb zelf diverse opleidingen op dit gebied gehad
 
Bestaat er niet iets dat over je eigen synthesizer gaat, een boek of een cdrom ofzo? Je kan, lijkt mij ook veel leren van al voorgebakken sounds. Kijken hoe de instellingen staan, hoe de filters staan enzo... Een geluid kan ook weer anders klinken als je m appergio speelt of als lange tonen.
Hoedanook, veel proberen en ervan te leren lijkt mij de beste manier om sound dessign te leren...

Ik vind de cursus duur en de naam die het draagt overdreven. Waarom zouden mensen niet ergens bij iemand thuis afspreken en allemaal een eigen synth meenemen en gezellig gratis een avondje rotzooien en van mekaar leren...
 
Origineel geplaatst door bambamstudio


Ik ben er ook naar toe geweest en kon na 15 jaar ervaring toch nog iets leren....

..Hmm dat wil ik dan wel eens weten...;
Voorbeelden AUB zodat ik me er een beeld van kan vormen van een 'Masterclass' :L

Wat mij betreft, i.p.v. een band reject filter met keyboard tracking en de resonantie op 20 zetten en dan een parametrische EQ blablabl op te zoeken in de handleiding, gebruik ik gewoon mijn oren en mijn knoppen om tot geluiden te komen die ik wil gebruiken....

En ja ik weet wie Rob papen is, hij speelde de no 1 hit Aurora mee van Nova....
 
Bass, het is breder dan 'het maken van het geluid zelf'. Stel je hebt een fantastisch gefreaked geluid gemaakt die op zichzelf al te gek klinkt. Maar dan loop je vast, omdat je niet weet hoe je zo'n geluid moet toepassen in je nummer bijv.
Ook op dat gebied kan je vragen stellen.

Ik bedoel, hij zal niet uren besteden aan het uitleggen hoe je dat pulserende blokvorm effect krijgt.. :) althans, ik hoop het niet
:gaap:
 
Back
Top