help !! aansluitschema home studio

Ongeloofelijk wat een toon,....vroeger moesten we dat allemaal zelf uitzoeken en lazen we gewoon de handleiding

sjongejongejongjoenjgoen

ja vroeger he,...jij hebter gewoon een baard van gekregen ,...hihi
 
Wie kan mij "een echte leek" nu eens een heel simpel aansluitschema geven om de apparatuur die ik heb GOED aan te sluiten en daarbij aan te geven wat ik wel én wat ik niet aan moet sluiten.

ik zal eerst eens opnoemen wat ik in de loop der tijd verzameld heb :
behringer mx9000 mengpaneel
roland vs-1824 digitale harddiskrecorder (8 kan)
yamaha MD 8 meersporen mididisk recorder
behringer virtualizer pro digital effect processor
behringer ultrafex II multiband enhanser
behringer composer compr/limiter
behringer denoiser (expander/dynamic filter)
terratec ews88 mt geluidskaart incl break box
sony MD player/recorder type MDSJE510
equalizer
versterker
sennheizer microfoon MD 421 (scheerapparaat)
cassettespeler
cd speler
2 computers met externe harde schijven (500 gig)

ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dit aan kunnen sluiten zodat ik eindelijk op de juiste manier kan opnemen , alleen is het uit te tekenen ? én duidelijk te maken aan een leek ?

wie o wie durft het aan en kan/durft mij aansluitadvies geven ?

alsjeblieft geen reactie van als je het niet weet koop het dan niet ! want die heb ik al eens gehoord ... ik wil het gewoon graag leren maar... moet wel een beetje hulp hebben.

voor wie het wil proberen alvast heel veel dank.

greetz Peter

Is dit misschien iets?
http://www.dlse.nl/cabling/cabling.html
Ervaring genoeg zou ik zeggen,...
 
Ongeloofelijk wat een toon,....vroeger moesten we dat allemaal zelf uitzoeken en lazen we gewoon de handleiding

sjongejongejongjoenjgoen
je moet dit soort berichten natuurlijk wel in de juiste context plaatsen , er wordt een geintje gemaakt en daar reageer ik met een geintje op , het was dus helemaal niet arrogant of kwaad bedoelt ,maar het is ook de manier waarop je het wil lezen .
geen kwade bedoelingen dus alleen maar benieuwd of iemand mij kon helpen ,niets meer en niets minder.
 
OK, het was een flauwe grap, maar wat wil je? Het is ook een absoluut rare verzameling gear die je nooit efficient tegelijk kan gebruiken en dus ook niet aansluiten. Iedereen moet bij het begin beginnen en de beste tip die je dan kan krijgen is: HOU HET SIMPEL IN HET BEGIN! Dus sluit een microfoon en wat instrumenten aan op je VS1680 en ga lekker muziek maken. ;)

succes
 
Wie kan mij "een echte leek" nu eens een heel simpel aansluitschema geven om de apparatuur die ik heb GOED aan te sluiten en daarbij aan te geven wat ik wel én wat ik niet aan moet sluiten.

ik zal eerst eens opnoemen wat ik in de loop der tijd verzameld heb :
behringer mx9000 mengpaneel
roland vs-1824 digitale harddiskrecorder (8 kan)
yamaha MD 8 meersporen mididisk recorder
behringer virtualizer pro digital effect processor
behringer ultrafex II multiband enhanser
behringer composer compr/limiter
behringer denoiser (expander/dynamic filter)
terratec ews88 mt geluidskaart incl break box
sony MD player/recorder type MDSJE510
equalizer
versterker
sennheizer microfoon MD 421 (scheerapparaat)
cassettespeler
cd speler
2 computers met externe harde schijven (500 gig)

ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die dit aan kunnen sluiten zodat ik eindelijk op de juiste manier kan opnemen , alleen is het uit te tekenen ? én duidelijk te maken aan een leek ?

wie o wie durft het aan en kan/durft mij aansluitadvies geven ?

alsjeblieft geen reactie van als je het niet weet koop het dan niet ! want die heb ik al eens gehoord ... ik wil het gewoon graag leren maar... moet wel een beetje hulp hebben.

voor wie het wil proberen alvast heel veel dank.

greetz Peter

Hoi, ik wil wel een serieuze poging doen, maar het hangt inderdaad een beetje af van hoe je workflow is. Een patch bay zou niet inderdaad niet verkeerd zijn. Ik zie dat je een harddisk recorder hebt en een pc met een terratec 8 channel soundcard.
Nu weet ik niet of de roland ook separate uitgangen heeft, maar de terratec heeft dit wel. Heeft deze toevallig ook 8 ingangen?
Zo ja, dan zou ik de 8 ingangen van de terratec aansluiten op de bus outputs (subgroup) van de MX 9000. Op de patchbay zou ik dan je ultrafex, composer en denoiser en equaliser aansluiten. Ook zou ik dan je subgroup inserts aansluiten op de patchbay. Op deze manier kun je elk outboard hardware makkelijk routen naar elke subgroup. Dus bijvoorbeeld de composer op een 1 subgroup waar je bijvoorbeeld een drum mix hebt zitten. Je virtualiser pro wil je op een aux hebben. Deze dus daar op aansluiten, je kunt dan op kanaal kanaal via de aux signaal toevoegen of juist niet.
Je Cd speler en cassete player kun je gewoon op een stereo input channel zetten. Ik vermoed dat je je mini disk speler/recorder hebt aangeschaft om je uiteindelijke mix op te zetten. Deze moet je dan aansluiten op de 2-track aansluitingen van de mx-9000. De versterker sluit je aan op de monitor/studio outputs van de mx-9000.
Het viel me op dat je geen aparte mic pre hebt, dus ga je je mic aansluiten op een mic input van de mx-9000. Zodra je wat synths o.i.d. hebt kun je deze ook direct aansluiten op de inputs van de mengtafel.
Volgens mij is de mx-9000 een inline tafel, wat inhoudt dat je je harddisk recorder ook nog kunt betrekken op de inputs en direct outs van je mengtafel.
Volgens mij heb ik nu alles gehad en allleen een patchbay toegevoegd.
Goed, ik heb het niet uitgetekend, maar ik denk dat je met deze setup goed en flexibel kan werken.

Ik hoop je hiermee een stukje op gang te hebben geholpen.
 
goedemorgen Muis , heel hartelijk bedankt voor de geduldige (en te volgen) uitleg , dit is wat ik bedoelde toen ik de vraag stelde en ga hier dan ook mee aan de gang om te zien of dit zo werkt .
de terratec heeft overigens inderdaad 8 ingangen én 8 uitgangen .

bedankt, Peter
 
Maar je koopt toch spullen omdat je er iets mee wil, omdat je er een bepaald doel mee hebt? Die verzameling spullen stond er toch niet opeens vanuit het niets?

Beetje raar verhaal...
 
Back
Top