Nieuwe KORG Nano controllers

nano vs. padkontrol

nano vs. padkontrol

Het feit dat je niks met midi hoeft te instellen/configureren bevalt me wel.
Weet iemand of je verplicht bent bij de padkontrol bent voor het algemene gebruik, ook verplicht bent midi aan te sluiten? Kan het niet gewoon alleen met usb (en dan wel een adapter voor de power)?

Is dat in zijn algemeenheid zo; dat wanneer je een midiklavier,controler,pads met sliders en control buttons/knobs hebt, het perse via midi loopt en niet alleen via usb kunt laten runnen? Kun je de tweakings en slides enz ook laten lopen via usb, ipv midi?
 
Voor de padkontrol en m'n esi midi controller geldt: sluit het op de pc aan via USB aan en het is usb powered. Je hebt dan geen adaptor nodig. Midi out werkt dan niet.

Sluit een adaptor aan en de data gaat via de midi out en niet via usb.

Voor de padkontrol is het 't een of 't ander.

En niets willen instellen? Dat lijkt me juist wel. Bij de padkontrol zit je niet vast aan een editor alleen en kun je on de fly alles zo instellen als je wil. Niet alles wat je aanstuurt werkt hetzelfde. Instellingen sla je ook on the fly op in 1 van de 16 scenes. Die kun je later dan weer op de computer opslaan.

Dus ff een noot number van een pad veranderen, een velocity curve van een pad of een midi channel, een andere controller toewijzen aan de xy pad of draaiknop doe je binnen luttele seconden zonder pc in de buurt. Voor het dubbele van een nano drumding heb je een 2de hands padkontrol. Ding weegt niets is is net zo mobiel als de nano en 10x meer bruikbaar.
 
2 octaven vind ik dan nét te weinig. Waarom geen midi-controller met keys ter grootte van een MicroKorg én 3 octaven lang ?
Of een 4-octaafs die je halverwege via een scharniertje kan opplooien ? (uiteraard moet ie dan wel kwasie naadloos zijn wanneer ie ontvouwen is)
En correct geprijsd natuurlijk ! (want zeg nu zelf, wat betekent de fabricage van zo'n controllertje tegenwoordig nog)

Ik vind dit echt te easy en ben erg teleurgesteld. Dit wordt één van dees een DIY.
 
Na nog eens even L56 post te hebben gelezen; ik zoek eigenlijk iets wat zo vlug snel en makkelijk mogelijk intergreert in een vst of DAW. Het liefst zonder midi. Ik zou ide meeste gevallen alleen maar wat willen intikken met dergelijke pad binnen een drums overkill bijvoorbeeld. Iets wat gewoon makkelijk,snel en niet moeilijk werkt (heeft de nanopads een editor die standaard gebruikt moet worden?Of een driver?) Iets wat gewoon lekker plug en play is het liefst.
 
vandaag een Korg nanocontrol gekocht. ik dacht dat er een serial code bij zat voor een gratis te downloaden EzDrummer lite software.

maar helaas, ik heb me vergist. die zit bij de Korg Nanopad.
ik heb een kortingsbon gekregen voor Ableton Live LE (inclusief code).

Wie, oo,, Wie wilt er ruilen?

mijn ableton Live kortingscode tegen jou Ezdrummer lite serialcode?
 
Heb laatst een NanoKontrol gekocht, werkt perfect met Ableton,... Maar in Reason 4.0 krijg ik hem echt niet goed aan de praat. Heeft iemand het zelfde probleem?? (en belangrijker.... de oplossing???)
 
Heb laatst een NanoKontrol gekocht, werkt perfect met Ableton,... Maar in Reason 4.0 krijg ik hem echt niet goed aan de praat. Heeft iemand het zelfde probleem?? (en belangrijker.... de oplossing???)

ik heb ook problemen ermee. alle slidders en knoppen werken wel goed. de midi machine controller (transport knoppen ) werken (nog ) niet.

maar het grootste probleem is de software! ik krijg geen verbinding met de speciale software van Korg en de nanocontroller.

welke problemen heb jij?

ik ga er zo weer eens voor zitten!!
 
welke problemen heb jij?

Zo te horen ben jij al iets verder dan ik!! Bij mij lijkt het erop dat alleen mijn 1e slider een signaal geeft aan Reason. Die kan ik ook wel toewijzen aan iets; maar alle andere (draai)knoppen en faders doen het dus niet!

Ook lijkt het niet uit te maken of ik iets aanpas in de Kontrol Editor; als ik daarna reason weer opstart lijkt er niets veranderd te zijn aan mijn instellingen!!!

Ik gebruik overigens een PC en geen Mac, ik weet niet of het iets uitmaakt,... gewoon ter info :P
 
Is er toevallig iemand woonachtig in de buurt van Bergen op Zoom die me zou kunnen helpen??

Ik krijg m'n Nanokontrol helemaal niet aan de praat in Ableton (nu ben ik zelf niet zo'n ster met Ableton, dus het zal best wel eens iets simpels kunnen zijn)
 
Akai gaat zich nu ook op deze "nano-markt" begeven.

LPD8

LPK25
 
Sprak mij geheel niet aan. Ik denk dat als je daar 50 euro aan besteed, dat je na 6 weken spijt hebt dat je toch niet 200 hebt neergelegd voor een beetje behoorlijke controller.
en ook dan nutuulk niet van Korg, want die normale controllers zijn ook wiggly wobbly...
 
Wat ik nou wel 's interessant zou vinden is zo'n klein keyboardje maar dan met een echte midi aansluiting, waar je wat aan hebt als je voor je modular hangt.
Nu zit je dan al snel weer aan 25-toetsen full-size.
 
Korg nanopad

Korg nanopad

Heb me enkele dagen geleden een nanopad aangeschaft omdat ik al een tijdje zonder pads zat in mijn setup en wat op mijn uitgaves wil letten.

OK, de pads zijn een beetje klein, maar ik vind dat de ze best goed aanvoelen (kan enkel vergelijken met een mpc2k).

En de roll & flame functies zijn echt wel leuk bedacht.


Ik werk met PT8 en heb de nanopad als midi geïnstalleerd. Werkt perfect!

Ben dus best tevreden (en niet veel geld lichter).
 
ik ben heel blij met mijn Nano Kont Rol.

voor weinig geld een multi-programmerbare controller. lekker klein en handig naast een midi-keyboard. Handig voor als ik het echt nodig heb, geen sta in de weg.
helaas kan de MMC niet door mijn sequenser gebruikt worden, maar daar zijn ook oplossingen voor, voor als het echt nodig is.

-ding kopen en uitpakken
-drivers downloaden van de Korg website en installeren en controller aansluiten
-in de software midi controllers enzovoort toewijzen
-scene of de gehele set naar de controller sturen (zonder deze handeling doet hij het niet)
-tenslotte nog verbinding leggen met je software

Klaar!

een minpuntje vind ik de draaiknoppen. deze hebben helaas geen middenstand-klikje (of hoe je dat ook moet / kan noemen)
 
ben inmiddels 2 weken aan het prutsen, maar helaas het lukt me niet om de nano kontrol werkend te krijgen....

wederom het verzoek: als er iemand is die me kan helpen, u bent van harte welkom... bergen op zoom the place to be....
 
ben inmiddels 2 weken aan het prutsen, maar helaas het lukt me niet om de nano kontrol werkend te krijgen....

wederom het verzoek: als er iemand is die me kan helpen, u bent van harte welkom... bergen op zoom the place to be....
ftware

lukt het wel om via de software van Korg te communiceren met de Nanokontrol?

d.w.z receive and write data?

en is er in Ableton een midi-monitor functie waar je kan zien of de nano zoiezo wel midi uitzend naar Live, als je een van de knoppen of schuiven veranderd?
 
Back
Top