Sander02
Gepokt en gemazeld
Hoi, het leek me eens tof om een eigen Drumkit Library / pakket te maken voor Kontakt. Natuurlijk kan ik een van de 1000 bestaande pakketten aanschaffen, maar het proces van zelf maken vind ik vele malen leuker ongeacht het resultaat. Dan kom je in aanraking met zaken als round-robin / cycling, velocity layers, mute-groups (hi-hat) etc, dat deel is me inmiddels redelijk duidelijk.
Alsof dat al niet lastig genoeg is, dan komt er een ding wat ik niet begrijp en wat in geen enkel van de tientallen Tutorials duidelijk wordt: Hoe managen ze de ambient tracks zoals Overhead, Room-Mics en evt Bleed dan??
Stel ik neem losse samples van de Snare, dan track ik ook de Overhead en de Room mic. Prima, dat neem ik allemaal op, zodat ik deze tracks achteraf kan in-mixen.
Maar, dan heb ik 2 problemen:
1. Als ik meerdere snares snel achter elkaar speel, krijg ik meerdere overlappende "staartjes" van de Overhead en Room-mics.
2. Als ik hetzelfde bij de andere Drum-onderdelen doe, krijg ik nog meer Overhead en Room-mics daarboven op gestacked.
Dat klinkt als een recept voor fase-ellende en onnatuurlijke sounds. Aan het einde van de rit, krijg je in theorie dus zo'n 5 a 6 ambient tracks over elkaar heen.
Ok, dan kan ik een impulse maken van de ruimte (die toch niet zo spectaculair goed is) en het zo "oplossen", maar dan kan ik net zo goed elke andere Reverb gebruiken.
Het lijkt erop dat de Ambient mics van professionele Drumkit Libraries, wel echt in die ruimte zijn opgenomen waar dat Drumstel staat.
Hoe doen ze dat dan? Ben benieuwd of iemand hier een idee bij heeft, misschien mis ik iets.
Alsof dat al niet lastig genoeg is, dan komt er een ding wat ik niet begrijp en wat in geen enkel van de tientallen Tutorials duidelijk wordt: Hoe managen ze de ambient tracks zoals Overhead, Room-Mics en evt Bleed dan??
Stel ik neem losse samples van de Snare, dan track ik ook de Overhead en de Room mic. Prima, dat neem ik allemaal op, zodat ik deze tracks achteraf kan in-mixen.
Maar, dan heb ik 2 problemen:
1. Als ik meerdere snares snel achter elkaar speel, krijg ik meerdere overlappende "staartjes" van de Overhead en Room-mics.
2. Als ik hetzelfde bij de andere Drum-onderdelen doe, krijg ik nog meer Overhead en Room-mics daarboven op gestacked.
Dat klinkt als een recept voor fase-ellende en onnatuurlijke sounds. Aan het einde van de rit, krijg je in theorie dus zo'n 5 a 6 ambient tracks over elkaar heen.
Ok, dan kan ik een impulse maken van de ruimte (die toch niet zo spectaculair goed is) en het zo "oplossen", maar dan kan ik net zo goed elke andere Reverb gebruiken.
Het lijkt erop dat de Ambient mics van professionele Drumkit Libraries, wel echt in die ruimte zijn opgenomen waar dat Drumstel staat.
Hoe doen ze dat dan? Ben benieuwd of iemand hier een idee bij heeft, misschien mis ik iets.