van serieus naar hoompaahaha

Typisch zoiets van :gaap: waar de neuk maak je je druk om. Het geeft eigenlijk alleen maar aan dat je niet weet waar je het over hebt als je top40 meuk gaat vergelijken met wat er in een bepaalde stroming gebeurt.

Gabber Piet bv klonk ergens in de verte misschien als gabber maar het is bij lange na geen Bald Terror.

Zo geld het ook voor de rest van je voorbeelden, ik bedoel het niet verkeerd maar ik heb bij jou altijd het idee dat je oren niet verder komen dan 538. :)

Oh en Dubstepachtige meuk domineert al 2 jaar de engelse lijsten dus dat kunnen we ook weer bij het lijstje toevoegen.
 
flinke brok in mn keel van de eerste!

Ik bij de 3e + kippevel

Bald terror, mijn alltime favourite :duivels:

Voor de rest, er gebeuren zat goeie dingen. Als je maar genoeg zoekt.
In de supermarkt koop je toch ook niet alleen de dingen waar de meeste tv reclame voor wordt gemaakt ? Neem nou kokosbrood bijvoorbeeld :{

En soms komt er een track voorbij waarvan je denkt van jaaaaaaaaaa:
 
Je ziet het in een hoop stijlen, iets is niche, wordt iets bekender, er spring iemand op met een gimmick en het genre is om zeep.

Is misschien wel zo,.. maar definieer even "om zeep" ?

Kwestie van vraag en aanbod, give the people what they want,... want uiteindelijk worden genres uitgemolken gewoon omdat de mensen het kopen. (anders geen airplay).

Dus misschien wel lekker depressief om te stellen dat genres verpauperen en er platvloers commercieel op achteruitgaan ... gewoon omdat de mensen dat ook doen.

... idem "Sodoma en Gomorra" scenario voor wat televisie vandaag levert,... de aggresieve mentaliteit,... de "alles voor het geld" aanbidding,... blabla bla bllabla
 
het enige wat ik me hierbij kan voorstellen is dat bv een serieuze hardcore-producer op een verjaardag of begrafenis per ongeluk vertelt dat ie hardcore produceert en dat t gesprek met z`n tante of neefje dan vervolgens over gabber piet gaat en het gaandeweg bijna onmogelijk wordt om uit te leggen dat dat nou juist hetgene is waar ie de grootste hekel aan heeft. ik heb t echt met niemand over dj-en of produceren als Nederalnder want dat gaat t geheid over tiesto of die andere bekende succes artiesten en dan ben ik verder van huis dan met niks zeggen. House >Wolter kroes > om zeep! is echter wel weer een leuke zin op zich. maar verder valt t allemaal wel mee denk ik.
 
Je ziet het in een hoop stijlen, iets is niche, wordt iets bekender, er spring iemand op met een gimmick en het genre is om zeep.

bijv:
Hardcore > Mosselman/Gabber Piet > om zeep!
Hardstyle > het hele JUMP gebeuren > om zeep!
House > Wolter kroes > om zeep!

Voeg je daar ook Ruffneck aan toe? (ruffneck rulez the artcore scene...)

Het grappige is alleen dat juist de meeste stromen er nog wel zijn, maar nu weer underground zijn voor mijn gevoel. De hardcore is misschien wel even weggeweest en het is wat kleiner, maar het is volgens mij weer zoals het was. Op het gabber gevoel na dan...
 
Niets is om zeep, maar ik snap 'm denk ik..
Pendulum is daar een goed voorbeeld van..
Caspa en Rusko, Chase & Status. Top 40shit.. véél popmuziek..

Muziek is voor mij mooier als het oprechte intenties impliceert, wat ook vaak te horen/voelen is in de samplekeuzes/ klankkleur etc.
Het nastreven van 'erbij horen' en commercieel gewin is in mijn ogen vaak een tekortkoming voor de muziek zelf.. No offence, maar zo ervaar ik dat n beetje..

Edit; O, het ging om gimmicks zie ik : S
 
natuurlijk zijn er altijd artiesten die niet de 'echte shit maken', maar liever inhaken op wat populair is met goedkope onorginele troep zonder enig gevoel.. Lui die snel willen cashen.. Productietechnisch kan het dan allemaal imposant zijn maar een kutplaat blijft een kutplaat.

Wat is om zeep helpen.. dat er op een gegeven moment ALLEEN maar troep uitkomt in dat genre zodat iedereen het zat is en niemand meer goede platen maakt? Het feit dat je de shit volgt en denkt dat een genre 'om zeep geholpen is' geeft dan al aan dat je de verkeerde platen luistert.

Die Hilbrand Nawijn is natuurlijk een grote clown.. als je dat een sereuze poging noemt om een goede plaat te maken in dat genre dat ben je niet helemaal lekker :-)

En ook Trance wordt niet met rust gelaten getuige de vele baggerplaten met exacte kopieen van elkaars songstructuur (hee.. daar heb je weer die break, 'hallo stringsectie' -gaaaap- )
Daarnaast, een Marco Borsato die dance gaat maken.. c'mon, dat kan je echt niet serieus nemen.. Dat is toch ook alleen maar gedaan om et ca$hen? Laat Marco lekker performen voor huishoudbeurspubliek maar hou die man weg uit ieder dance genre..

Dat goedkope 'meelopen' heb je toch met ALLES? Dat maakt toch niet uit? Aan jou de keuze om via de goede kanalen aan goede muziek te komen.. Als je naar 538/Slam enzo luistert kan je gewoon shit verwachten tussen de reclameblokken door..

En btw.. Freeze met IOU kan je echt niet als shit wegzetten hoor.. Dat is echt een vette plaat in het Freestyle genre..
 
gelukkig van de eerste....

ja, die is heftig (zowel de beelden als de muziek)....de 2e is goed in elkaar geflansd, maar krijgt mijn respect niet..(zeker niet nu ik weet dat t van een klassiek stuk is gejat)
 
en van :






naar :







hoewel ik Cappella wel lekker 90s vind
 
ik hou van commercieel, ik las hier iets over milk inc dat het kinderhouse is. Nu vind ik milk inc niet leuk, maar met die style vind ik niks mis. Trouwens het was een van de eerste stylen die er eerder was dan al die rot bleepjes herrie en het hele harde werk voor de bomberjacks

Jammer dat wel alles zo langdradig word gemaakt, ik luister veel liever naar rank 1 bijv dan avb van nu
 
ik hou van commercieel, ik las hier iets over milk inc dat het kinderhouse is. Nu vind ik milk inc niet leuk, maar met die style vind ik niks mis. Trouwens het was een van de eerste stylen die er eerder was dan al die rot bleepjes herrie en het hele harde werk voor de bomberjacks

Jammer dat wel alles zo langdradig word gemaakt, ik luister veel liever naar rank 1 bijv dan avb van nu

Definieer rot bleepjes herrie ?
 
van:



naar:



Destijds zouden we met zn allen gezegd hebben dat afrika bambaata met die rare nieuwe breakdance muziek de synthesizer muziek om zeep geholpen had. nu zouden we zeggen dat die gast de grondlegger was van een heel nieuw genre binnen de electronische muziek.
Kortom, we kunnen niks zeggen over muziek die nu om zeep geholpen wordt, aangezien de tijd het ons zal leren of het genre echt dood is.
ik denk dat de autotuneloze hiphop om zeep geholpen is door T-Pain en Kanye West, maar dat is dus een wilde gok.
 
Back
Top