MS20 voor een normale prijs (<1000 euro)

Status
Please reply by conversation.
Ik begrijp je probleem, ik wil zelf ook graag een concertmate mg1 maar ik heb er geen 400euro of meer voor over. Ik heb de zoektocht afgeblazen, en ik ben naar ander oplossingen beginnen zoeken.

Mss is een oplossing om een ms20 te (laten) bouwen volgens de originele schema's dit gebeurt tegenwoordig veel met gitaarverstrekers, en komt dan vaak goedkoper uit. Ik weet wel niet of dit überhaupt mogelijk is met Synthesizers
 
Ik begrijp je probleem, ik wil zelf ook graag een concertmate mg1 maar ik heb er geen 400euro of meer voor over. Ik heb de zoektocht afgeblazen, en ik ben naar ander oplossingen beginnen zoeken.

Mss is een oplossing om een ms20 te (laten) bouwen volgens de originele schema's dit gebeurt tegenwoordig veel met gitaarverstrekers, en komt dan vaak goedkoper uit. Ik weet wel niet of dit überhaupt mogelijk is met Synthesizers

Id duurder en een MG1 is meer waard dan 400 en gaat niet meer achteruit...de tijd haalt je in wbt prijspeil
 
Mss is een oplossing om een ms20 te (laten) bouwen volgens de originele schema's dit gebeurt tegenwoordig veel met gitaarverstrekers, en komt dan vaak goedkoper uit. Ik weet wel niet of dit überhaupt mogelijk is met Synthesizers

dan ben je misschien wel duurder uit ook. De klank van een synth zit hem in het geheel. Met alleen het filter kom je er niet
 
Een beetje relativeren van "de beste producten ever" in de tijdsgeest is bij deze wel op zijn plaats.
In die tijd was er niets, en kwam de ms20 inderdaad als uitblinker tevoorschijn in de opstormende muziekscéne,... en heeft hij lang volgehouden ook

Ik vraag me af of de ms20 toen wel gewaardeerd werd door de opkomst van polyfone en digitale bakken. De sound van de ms20 past meer in de huidige muziek. Dus was zijn tijd ver vooruit. Met die afgezaagde dx7 klanken hoef je tegenwoordig niet meer aan te komen.
 
Ik zie dat je in je 2dehands.be stelt dat de MS20 met een ander filter minder waard is??

Wat een kolder.
 
Ik zie dat je in je 2dehands.be stelt dat de MS20 met een ander filter minder waard is??

Wat een kolder.

wat is de verhouding in produktie tussen nieuw en oud filter? weet iemand dat?
volgens mij zie je die met nieuw filter minder snel voorbij komen.
 
d'r is geen synth die zo "lelijk " kan klinken als een ms20.
en het design is zo dat iedereen er snel mee uit de voeten kan ,
hij blijft boeiend,
en dat maakt de prijs onder andere gerechtvaardigd. als je dat uberhaupt kan zeggen over iets.
 
.... je bent eraan verslaafd ! ... omdat je hem nog gebruikt.

... binnen pakweg 50 jaar verkopen ze hem op veilingen voor nog belachelijk-hogere-bedragen om tegen de muur te hangen met de spotjes erop gericht, ... koop er nu zoveel je nog kan want je investeert in "kunst in wording".
 
Hoe verhoud zich trouwens de 3100 t.o.v. de ms20?
Qua edit en plug ins-outs vergelijkbaar toch? Puur klankverschil?
 
Het melancholisch vasthouden aan een legende is niets mis mee, want daar heb ik zelf ook nog wel last van,... maar is die éne basklank of drone van die goeie-ouwe ms20 nu zo denderend in je productie ? ... dacht het niet.
(en zeker niet als je er zo belachelijk veel voor moet betalen)

Kijk dat bedoel ik dus, de prijs word gewoon opgedreven door sukkels die er commerciële rommel meemaken en daardoor dus maar een paar geluidjes kunnen gebruiken van zo'n MS-20. Maar dat smerige geluid waar hij zo goed in is, is super om industrial mee te maken. Kom ik toch weer bij m'n eerdere stelling dat het apparaat alleen word gekocht omdat't hip is om zo'n "vintage" synth te hebben. Basklank smasklank. Ik heb bij'n maat uren toffe geluiden uit dat ding gehaald. En voor industrial is hij zeker denderend in je productie. Vooral die met de eerste filter chip. Want die is
toch wel wat rauwer. Maar met een nbieuwe zou ik ook niet ontevreden zijn. Voor mijn muziekstijl is het gewoon een van de betere. Ik zou zo een minimoog D model ruilen voor een eerste issue MS-20(als ik die had).
 
... daar heb je een punt.

.. ik kocht hem oorspronkelijk omdat je ermee kon patchen, en wat ik weet van geluidssynthese en bewerking,.. heb ik geleerd door met die ms20 te patchen en te knoeien,.. dagen,weken,jaren. Verloren tijd ? nee, veel plezier mee gehad.

Ik sta je dan ook bij in de gedachte dat de kopers van dit "commercieel opgefokte" instrument ook maar ooit in staat zijn,... of willen zijn om er effectief uit te halen wat er uit te halen valt. (als ze veel kabeltjes in alle gaten steken ziet hij er waarschijnlijk voor hen op afstand nog indrukwekkender uit)
 
als ze veel kabeltjes in alle gaten steken ziet hij er waarschijnlijk voor hen op afstand nog indrukwekkender uit

Hij verdient zowieso een designprijs. Het is gewoon een gezellige synt. klein en uitgebreid. Het ultieme jongensspeelgoed. De bouwdoos die je vroeger nooit kon krijgen.
 
Mijn vrouw gaat voor me verjaardag een kraftzwerg voor me kopen, en dat is ws het dichts bij een ms-20 dan ik ooit zal komen.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top