Alternatief voor SynthEdit

of moet ik de 12db/oct filter delen door 4?
binnen welke constructie wil je het door 4 delen dan? ...wat je moet doen is de hellingshoek veranderen, misschien bestaan er SE modules waarbij dat in te stellen valt... maar -3 db is wel heel erg weinig trouwens... 8D
 
Roze ruis is witte ruis met een -3db/oct verloop (logaritmisch vlak? nu twijfel ik opeens want log is 6db) pfffff grijs verleden die wiskunde.... een -6db verloop is rode ruis maar die word minder gebruikt... -3db per octaaf is niet veel maar wel genoeg.
witte ruis schreeuwt wat meer...

Ik heb nu een float gemaakt die vast gezet op 2.5 (10 / 4) daar een log converter achter die de float waarde (een 4e deel) insteld op de -12 db cutoff input van het filter. als ik het vergelijk met de diverse rose ruis samples die ik heb dan ziet het er goed uit. Jammer dat ik geen geijkte fft analyser heb, dan kon ik het meteen goed doen.

Zo nu ga ik eens kijken naar Meesha's plugins.
 
Meesha's plugins hebben net als alle andere SynthEdit plugins (bijv. Electrostudio) het probleem dat ze in een 64bit omgeving last hebben van een zware crash als je de GUI weg klikt. Verder vind ik het wel leuke plugins van Meesha en ik hoop dat er snel een oplossing is op de crashes.
 
het -3db/oct filter was dus geen succes, een simpele toonregeling bouwen valt nog niet mee... ik dacht condensatortje, weerstandje, maar nee, nada analogica.. :-)
 
Meesha's plugins hebben net als alle andere SynthEdit plugins (bijv. Electrostudio) het probleem dat ze in een 64bit omgeving last hebben van een zware crash als je de GUI weg klikt
ze zeggen op de site ook niets voor niets:
SynthEdit does not work on 64-bit version of Windows nor on Windows 98.
http://www.synthedit.com/downloads_main.htm

gebruik jij dan al Windows 7?
 
Ja op de synthedit site zegen ze dat wel, maar alle mensen die SE plugind aanbieden zeggen dat dus (nog) NIET... Maar zo kun je wel mooi aan de manier van crashen zien wie er allemaal SE gebruiken.

effe off topic:
En ja ik gebruik Windows 7. Erg irritant systeem, net zo erg als VIESta, maar dan iets betrouwbaarder... Ik wilde per-se vista overslaan... wil geen 2x betalen voor dat halfgebakken gedoe... (maar ik wil ook niet 2x teveel betalen voor een appel)

Het grootste probleem van Win7 is het ondoorzichtige user rights systeem, de meeste software gaat daarmee de mist in, Native Instruments bijvoorbeeld... Kontakt Player 3 kan na de-installeren niet opnieuw geinstalleerd worden... HELL HELL HELL... laat ik die nu net hard nodig hebben...

Verder heb ik bij Win7 het gevoel dat dit de opvolger word van W2000 kwa stabiliteit.
En XPmode... Niet doen... Lek als 10 bodemloze XP mandjes zonder fixes. e maakt met XPmode De hele security van Win7 ongedaan, en je moet dan ook 2 machines beheren..

... one day, when cubase runs on linux.... hahahaha... (kleine kans maar ik blijf hopen)
 
hahaha, ja, van sommige dingen kun je beter niet te veel weten

Ik weet niet of er meer mensen zijn die proberen op 64bit te werken, met aleen audio lijkt het me niet zo'n probleem, maar als je van 32bit wil overstappen naar 64bit met alles wat je al gebruikt... dat lijkt me niet gemakkelijk. Ik heb sindskort besloten dat ik lang genoeg met crakjes heb gespeeld om te weten wat ik wil en wat ik gewoon niet kan gebruiken en ja nu wil ik meteen alles wat ik koop en gebruik op 64bit pakken. Dat is toch waar het naartoe gaat en 128bit is next.. Wedden dat er straks weer geen hond is die z'n software daar op heeft voorbereid... Blijkbaar niks geleerd van de 16bit naar 32bit periode (8 naar 16 was geloof ik niet zo'n ramp? VROEGER toen we nog geen internet hadden) Ja ik verlang best veel maar dat mag ook want daar betaal ik voor in het geval van Native Instruments. De gratis plugins vind ik niet zo'n punt MAAR die mensen betalen dus voor een pakket dat plugins maakt die NIET 100% ok zijn. En mijn feedback spoort hopenlijk iemand aan om dat op te lossen. Want het zou toch mooi zijn als gratis plugins de kwaliteit van de betaalde plugins op alle punten zou overtreffen.

...deze text eerst goed herkauwen
 
effe off topic:
En ja ik gebruik Windows 7. Erg irritant systeem, net zo erg als VIESta, maar dan iets betrouwbaarder... Ik wilde per-se vista overslaan... wil geen 2x betalen voor dat halfgebakken gedoe... (maar ik wil ook niet 2x teveel betalen voor een appel)

Daarom bestaat XP 32 nog. zo stabiel als wat en licht als een veertje.
Kan geen minpunten opnoemen (over 2 jaar geen officiele support vind ik geen
minpunt)
 
's Moggus mensen,
ik gebruik nu al 5 jaar synthedit en ik moet zeggen, het is zo buggy als hoe slecht je zelf je pluggins in elkaar zet...
Oftewel, als jij goed oplet wat je doet, crasht het niet en zolang je de latency goed afsteld heb je geen clicks/plops/whatever..

Ik heb aan het begin ook synthmaker uitgeprobeert en hoewel iedereen zegt dat het er gelikter uitziet (en daarom blijkbaar beter zou moeten klinken?!?!) moet ik zeggen dat bij mij synthedit altijd minder cpu vroeg en de synthesizers beter klonken (als ik hetzelfde bouwde).
Daarnaast is synthedit nog goedkoper ook en kun je zelf contact houden met de maker. (1 persoon maakt het inderdaad! bedank, Jeff!) Indien je een bug vind, stuur je een e-mailtje en grote kans dat het binnen een paar dagen verholpen is met een nieuwe update.

Hiernaast heb je ook nog eens HONDERDEN modules van andere mensen die je gratis/betaald (Chris Kerry) kunt downloaden zodat je echt alles uit synthedit kan halen wat je maar wilt.. (ik heb nog een alarmklok gemaakt)
Zover ik weet, heb je die optie niet bij synthmaker (behalve dan de analoog-updates van synthmaker zelf. Ik kan dit mis hebben, maar een maat van me gebruikt synthmaker en heb hem nooit iets over 3rd-party modules horen zeggen..)

Zeker als je slecht kort met synthedit/maker hebt gewerkt, kun je niets zeggen over hun kwaliteiten aangezien het bij elke synthesizer/effect/sequencer erom gaat dat je, nadat je de basic-setup hebt gemaakt, aan de slag moet met het verwijderen van onzuiverheden, bugs en simpelweg stomme fouten. Als je synthedit onder de knie hebt kun je echter heel erg vette dingen uithalen zover jouw eigen creatieve geest maar reikt.. Sterker nog, ken je C++? Download dan de sdk voor synthedit en bouw je eigen modules! Pak aan synthmaker!

Mensen die gaan lopen zeiken over synthedit hebben OF de verkeerde synthesizers, gemaakt door beginners, gedownload OF vonden het zelf te moeilijk en hebben het meteen opgegeven. Ik ben nu al 5/6 jaar bezig met synthedit en haal er nog wekelijks nieuwe, verse synthesizers/effecten/sequencers uit. Al mijn nummers maak ik met eigen synthesizers en effecten. DAT is je eigen geluid creeeren!

Nog een laatste voordeel van zoiets als synthedit/maker: je bent bezig met een nummer en wilt ergens een bepaald effect uithalen met de muziek die je nog niet hebt. Bouw t ff snel in synthedit, save als vst, laad m in, gebruik m en ga verder met je nummer.

kijken hoeveel gezeik ik nu over me heen krijg.... haha zal wel weer veel zijn, synthforum kennende..
sik
 
oja, ff wat betreft de 64 bit uitvoering...
Jeff heeft besloten te wachten dit te ontwikkelen aangezien hij hiervoor een nieuwe computer moet aanschaffen....
Als je echter kijkt naar alle updates van de 1.1 beta versie kun je zien dat deze jongen HEEL erg veel aan zijn programma werkt om zijn gebruikers tevreden te houden.
Schrijf je anders even in op het synthedit yahoo forum waar Jeff zelf ook op zit. Kun je het m zelf vragen hoe alles zit ;-)
sik
 
Hey SirSickSik,

Goed om te zien dat er tevreden mensen zijn die hun favorite progr. steunen. Aangezien ik zelf geen programmeer achtergrond heb en toch op 64 bit wil blijven zitten lijkt SynthMaker echter de betere keus voor mij. Ik wil niet zeggen dat SynthEdit slechter is, maar in mijn situatie net iets minder geschikt. Ik heb op SynthEdit ook al wat geexperimenteerd en voor een beginner vond ik het gemakkelijker dan SynthMaker. Maar omdat ik iets wil bouwen dat op 32 en 64 bit werkt valt SynthEdit voorlopig even af.

Dingen als C++ zijn niet mijn ding... Ik kan m'n verstand er mee pijnigen maar that's all..
En daarom vind ik SynthEdit EN OOK SynthMaker beide mooie oplossingen. Hopenlijk komt er ook ooit een linux variant. Dan kunnen we goedkoop van oude PC's dikke synths bouwen.

Mijn idee is om enkele tools te bouwen, niet direct synths maar generatoren, modules die je anders kan inzeten. Dus het hoeft niet direct vet te klinken. Ik ben het met je eens dat SynthEdit goede klank mogenlijkheden bied, de ElektroStudio plugins bijvoorbeeld die klinken heerlijk.

Ik heb op de SynthEdit site al eens rondgekeken, de helft werkt er niet... Op de SynthMaker site is alles wat beter. Dat zegt verder niets over de kwaliteit van het programma, maar wel over de makers van het programma. En als SynthEdit maar 1 programmeur heeft dan vind ik dat toch ook wel een beetje een nadeel, ook al is het een hele goeie programeur, knap dat 1 persoon dit weet te doen.

Ik houd Beide programma's in de gaten, maar ga nu eerst aan de slag met SynthMaker omdat die wel al 64 bit ondersteund en ik kan er dus functioneel net mee maken wat ik wil maken. Tooltjes die op 32 en op 64 bit werken.

Ik hoop dat je niet al te veel shit over je heen krijgt, ik hoopte met deze topic wat te leren en dat lukt al aardig. En ik hoop dat beide programma's en evt. straks een 3e en 4e programma het goed blijven doen en gaan doen.

De tijd zal het leren welk programma voor mij het beste werkt. En gelukkig is er keus.

Sik, dank voor jouw input! Het is toch wel weer een bevestiging dat SynthEdit zeker niet slecht is.
 
synthedit

synthedit

mijn punt was daarnaast ook vooral dat je met synthedit ECHT alle kanten op kunt, zeker dankzij alle extra 3rd party modules.
ik heb zo bijvoorbeeld grid (op basis van een matrix) sequencers en reverbs gemaakt, maar ook gewoon vst's voor het makkelijker doorsturen van midi data. Zo ben ik ook bezig met een dedicated sequencer/drumsampler/effect voor de zeroremote SL waarbij ik de functies van de midicontroller kan verbreiden door elke knop naar verschillende pagina's te kunnen leiden in de vst zelf. Terwijl de zeroremote zelf al 56 knoppen heeft met 40 templates betekent bijvoorbeeld dit alleen al dat ik dit nog makkelijk met 10 kan vermenigvuldigen zonder het aantal midiCC nummers te verhogen (aangezien dat in de vst zelf gebeurd en niet meer met midi)

Maar goed, als je echt heel veel belang hecht aan de 64 bit, zal ik toch voor synthmaker gaan inderdaad... Je kunt altijd later nog synthedit erbij halen, aangezien dit toch maar 50 euro kost.
Uberhaupt, ik heb 4.5 jaar lang de gratis versie gebruikt... hiermee kan je misschien geen 128 patches gebruiken en zie je dat de vst met synthedit is gemaakt... maar dan alsnog... gebruik de 3rd party DH_patchmememory module en je hebt zo weer 128 presets. Kun je ook nog eens per noot instellen welke patch die gebruikt ook ;-)
Ideetje?
sik
 
Ik weet niet of er meer mensen zijn die proberen op 64bit te werken, met aleen audio lijkt het me niet zo'n probleem, maar als je van 32bit wil overstappen naar 64bit met alles wat je al gebruikt... dat lijkt me niet gemakkelijk. Ik heb sindskort besloten dat ik lang genoeg met crakjes heb gespeeld om te weten wat ik wil en wat ik gewoon niet kan gebruiken en ja nu wil ik meteen alles wat ik koop en gebruik op 64bit pakken. Dat is toch waar het naartoe gaat en 128bit is next.. Wedden dat er straks weer geen hond is die z'n software daar op heeft voorbereid... Blijkbaar niks geleerd van de 16bit naar 32bit periode (8 naar 16 was geloof ik niet zo'n ramp? VROEGER toen we nog geen internet hadden) Ja ik verlang best veel maar dat mag ook want daar betaal ik voor in het geval van Native Instruments. De gratis plugins vind ik niet zo'n punt MAAR die mensen betalen dus voor een pakket dat plugins maakt die NIET 100% ok zijn. En mijn feedback spoort hopenlijk iemand aan om dat op te lossen. Want het zou toch mooi zijn als gratis plugins de kwaliteit van de betaalde plugins op alle punten zou overtreffen.

Probleem in heel deze discussie is dat software developers die ontwikkelen in 32bit zich niet verplicht voelen om rekening te houden met 64bit. En eigenlijk, waarom zouden ze ?
Lijkt kort door de bocht maar je kan jezelf de vraag stellen in hoeverre die 64bit nodig is. Of op z'n minst: even hard nodig als wat cpu en OS fabrikanten ons willen doen geloven?
Dan krijg je natuurlijk te horen:
- met 32bit adresseer je max maar 3gig RAM.
- Oké, hebben we meer dan 3gig RAM nodig?
- tuurlijk, kijk maar naar de nieuwe VST's: product X en product Y. Die beginnen te kraken onder te weinig cpu en ram.
- oké, maar zijn ze wel efficiënt geprogrammeerd ? Ik bedoel, de developers wisten dat OS fabrikant X en fabrikant Y met een 64bit afkwamen en dus hebben ze zich makkelijkheidshalve daarop gericht.

Enz enz enz.
Een straatje zonder einde, met maar 1 doel: geld.
 
Met SynthMaker kun je volgens mij net zoveel echte kanten op SickSik. Hun site zit vol met leuke nieuwe functies die door anderen zij gemaakt.
 
Keybern, mijn punt is dit: technologie gaat vooruit en blijft niet stil staan, dus als een programmeur daar rekening mee zou houden en beetje vooruit denkt wat er aan gaat komen, dan is de doorgroei naar 'the next new thing' voor iedereen wat gemakkelijker. (Ook voor de programmeur) En ja als je kortzichtig bent dan is 8 bit ook best ok... Maar 128bit gaat komen.. Lijkt me niet zo'n heel gek idee om dat beetje in het achterhoofd te houden... Kijk bijv. naar Fabfilter, die hadden in no-time een 64bit release....

Klopt geld daar draait het om, maar vind ik in dit geval geen argument. Het kost nl. nog meer geld wanneer er geen rekening word gehouden met de toekomst en achteraf met veel stress naar 64bit word gebouwd, met workarounds enzo...

Met een Atari kun je idd ook nog steeds muziek maken... maar doe jij dat nog? Ik ken wel mensen die dat doen. Maar niet om deze redenen.

In hoeverre 64bit nodig is... nou zodra 128bit er is dan kunen we digitaal summen met een resolutie die klankmatig gelijk is aan analoog. Vind ik best leuk! Maar nogmaals daar gaat het niet om, de technologie gaat onverbiddelijk door of we willen of niet en daar kunnen we rekening me houden of we kunne het negeren met oogkleppen op de kop in het zand en net doen alsof de tijd stil blijft staan... Van mij hoeft het ook niet zo snel maar ik kan het ook niet afremmen. Dus gooi ik deze hint eens op in de hoop dat iemand zegt JA DAT IS WEL EEN PUNT. (of sjisses pleur op met je 64bit...) Ik dacht hardop en laat jullie meeluisteren helemaal open source en zonder patenten...
 
Nerve, ja ooit was 640k meer dan voldoende, en toen kwamen ze opeens met een grotere floppy drive, en grotere programmas, en meer kleuren. Toch wel fijn he dat we nu internet hebben en quadcores... Goh wat hebben we al veel meegemaakt met die auwe rommel.
 
Nerve, ja ooit was 640k meer dan voldoende, en toen kwamen ze opeens met een grotere floppy drive, en grotere programmas, en meer kleuren. Toch wel fijn he dat we nu internet hebben en quadcores... Goh wat hebben we al veel meegemaakt met die auwe rommel.

Eigenlijk was dat wel mijn punt, het was een reactie op het bericht dat we 64 bit (lees geheugenaddressering boven 4Gb) helemaal niet nodig hebben...
 
Ik begreep je Nerve, mij antwoord was beetje onhandig geformuleerd.

Net als digitale fotografie, who needs more pixels... maar ze komen er toch of we willen of niet.
 
Back
Top