Moogerfooger MF-103 of vermona PH-16?

onrust nv

Onrust industriëele audio
Lid sinds
12 november 2008
Berichten
3.034
Locatie
In'n industriële bekisting op'n berg roestig ijzer
Ik wil nog een phaser die cv aangestuurt kan worden(CP-251). Vroeg me af welke beter is en/of meer kan. De MF-103 of de vermona PH-16. Wie kan me helpen aan info?
 
Ik ken de vermona niet maar de Moog is errug lekker. Hier is de manual:http://www.zzounds.com/item--BIGMF103 en wat geluidoorbeelden.

Dit zit op de achterkant:

AUDIO IN ¼” phone jack – accepts any instrument-level or line-level signal from
–16 dBm to +4 dBm. Input impedance is one megohm.
AUDIO OUT ¼” phone jack - -4 dBm nominal maximum output level; +8dBm
absolute maximum output level. Output impedance is 5,000 ohms.
AUX OUT ¼” phone jack – 4 dBm nominal maximum output level; +8 dBm
absolute maximum output level. Output impedance is 5,000 ohms.
RATE, AMOUNT, SWEEP, RESONANCE, all of which are stereo ¼” jacks that accept
moogerfooger EP1 (or equivalent) expression pedals, or control voltages from
two-circuit or three-circuit ¼” jacks.
SWEEP IN ¼” phone jack – provides a means of applying an external ±2.5 volt
control signal to the second 6-section phasing circuit, in place of the LFO. Input
impedance is 50,000 ohms.
LFO OUT ¼” jack - delivers the LFO waveform (triangular wave; ± 2.8 volts) for
use by other voltage-controlled devices. Output impedance is 600 ohms.
+9V POWER INPUT jack – accepts standard 9-volt power adaptors

Wat wil je nog meer!
 
qua aansluitingen en mogelijkheden is de moog perfekt. ik vond'm qua geluid echter tegenvallen. hoewel dat meer ligt aan waar je het voor wilt gebruiken. op dikke strings, pads(matrix1000 enzo) istie perfekt. op drums vond ik het niet goed genoeg. hij pakt vooral weinig hoog.

als iemand nog een aanbeveling weet voor een phaser die dik klinkt op hi-hats en ook cv-in heeft hoor ik het graag.
 
Ja dat weet ik wel, maar de vermona heeft meer knoppen en ook cv ingangen. Dus ik wil weten welke het meeste kan in combinatie met mijn cp-251. En op central harmony ook gelezen dat de vermona een mooier geluid heeft, en zowiezo meer stages in de phase. In de vermona zitten 2 phasers 8 stages stereo en 16 stages mono, er zit een LFO op met speed, intensity en destination(ph1, ph2, ph1+ph2 of ph1-ph2), een CV/envelope folower met intensity en destination(ph1, ph2, ph1+ph2, ph1-ph2,speed, of intensity) en dan nog een gain en mix knop. Dus de mogelijkheden aan de voorkant zijn al uitgebreider. Maar omdat ik ook die cp-251 heb tweifel ik nog steeds. De prijs van de vermona is met 269,- ook een stuk beter. Ik heb alleen de cv ingangen nog niet gezien, en de snelheid van de LFO, want de moog kan echt super langzaam of snel.
 
ik geef ook maar de info die ik heb hoor. als je vraagt om meer info kan ik toch niet ruiken dat jij al precies weet hoe de moog klinkt. zo te lezen kun je beter een thread starten: "gebruikerservaringen ph16 gevraagd" .
 
zou met moeilijk zijn om 1 (of 2, ook voor speed) cv in te maken op een mutronics phasor of phasor 2 ?
 
De cp-251 werkt met vermona, dat weet ik omdat ik de retroverb heb. Ik heb de MF-103 zelf nog nooit gehoord. Dus ik wil eigenlijk liever van een electronica iemand horen wat het verschil is tussen die 2, want central harmony is meer gitaar gericht.
 
Die hoor ik niet meer ;{ . Valt eigenlijk wel mee. Maareh, ik zou het niet weten, niet echt op gelet, ik gooi er meestal alleen analoge synths doorheen, geen belletjes of hihat. Volgens koedi niet zo best. Maar wat is hoog?
 
de MF-103 klinkt heel goed en is zeer flexibel en bovendien robuust. gebruik m vaak om de delay-lijn van mijn MF-104Z subtiel te bewerken en soms rechtstreeks voor pads & strings
 
Back
Top