Eurodance sound

johan

They all want cake...
Lid sinds
16 juni 2003
Berichten
316
Ik ben een beetje benieuwd hoe Milk Inc etc. die typische synth sound krijgt?
Wat ik kan horen is een super/hypersaw met een soort trancegate, een arpeggiator, wat filtering en een hele hoop reverb.

Maar welke synths worden ervoor gebruikt, welke arpeggiator en welke trancegate?

De JP8000/JP8080 was populair, ook de virus range is veel gebruikt en vanguard (heeft z'n eigen trancegate). Maar hebben deze dan hun eigen ingebouwde arpeggiator en trancegate of hoe werkt dit?

Zijn er mensen die muziek maken in dit genre of andere subgenres die wat info kunnen geven wat de populairste 'tools' zijn?
 
Ben zelf wel bezig met dit soort muziek. De dingen die je zelf al noemt worden veel gebruikt.
Op het moment hoor je ook veel de Nexus vooral in Duitsland (Tunnel Trance Force, DJ Networkx).

Er wordt vooral veel gelayerd in dit soort tracks:
Bijvoorbeeld een lead met het laag van de ene synth en het hoog van een ander.
Bassline - Subbass met arp bass voor het hoog

Sidechain wordt veel gebruikt
 
@baseman; Heb een beetje naar je myspace tracks geluisterd en klinkt goed!

Is er een populaire arpeggiator of trancegate? Of is het meestal de arp die er standaard ingebouwd zit?
 
Maar welke synths worden ervoor gebruikt, welke arpeggiator en welke trancegate?

Een virus heeft geen 'trancegate', maar heeft een vergelijkbare arpeggiator functie. Naast up, down en up&down is er een 'chord' mode. Deze doet precies hetzelfde als een trancegate, het enige verschil is dat je niet zelf een pattern kunt maken maar dat je moet kiezen uit 1 van de 64 patterns die in de Virus zitten. (bij de Virus B in ieder geval die ik zelf heb) Hoe het met de JP zit weet ik niet.

Voor de rest beantwoord je het zelf al: met een paar gedetunede zagen (unison/supersaw) en wat reverb en delay heb je al heel snel zo'n geluid. Echt heel simpel.
 
Er zijn wel losse vst "trance" gates kan zo even niet op de naam komen. Je kan de standaard van een synths gebruiken, maar zelf maken (intekenen) is veel leuker natuurlijk.
.Zal me niet teveel blind staren op de gebruikte apparatuur, maar meer hoe je er mee omgaat. Gewoon lekker veel experimenteren met arp's, delay's, sidechain enz...
 
Ik ben een beetje benieuwd hoe Milk Inc etc. die typische synth sound krijgt?

Hij was vorig jaar heel fier om even te melden dat zijn nieuwste track op 80 sporen paste. Een record volgens hem want anders werkt die op 2x zoveel sporen.

Op de website van JIM tv kan (vorig jaar toch nog) je alle afleveringen bekijken van Regi's World en daar zit hij wel af en toe in de studio te werken.




.
 
En live hebben ze natuurlijk exact dezelfde sound met wat rolad synths bij elkaar. Gek dat net dié sounds daarmee exact na te maken zijn, én dat de juiste arps erop zitten...

En neen, in de studio gebruikt hij geen keyboardsynths...

Ik dacht altijd dat hij een virus racksynth gebruikte en veel plugins. Arps, supersaws, reverbs, dalende baslijntjes, en weinig snares op de even tellen... Moet idd maar eens naar "regi's world" kijken, daar demonstreert hij vaak genoeg zijn muzikaal kunnen...

Ik wil niet de stijl afbreken, maar wel zijn onbeschaamdheid om te zeggen dat hij geen ritmegevoel heeft. Regi moet het hebben van zijn pc, zijn producer, en de mensen van Jim die tegen betaling veel reclame maken...

De klank van zijn muziek is zeker dik in orde. Afmixen kan die gast wel!
 
Geen van beide had dacht ik banden met Roland, maar een ander lid van Milk Inc tijdens de liev shows wel.

even zoeke ...

de man noemt peter schreurs.

hij is kaal en draagt geen hoed.

Gagarin

edit: redig heeft een clavia in zijn studio staan en een orbit.
 
Offtopic
regi heeft een clavia in zijn studio staan en een orbit.

Absurd dat hij dan 'live' andere bakken staan heeft (rolands dus).
Ik vraag me echt af hoe weinig daar live gebeurt. Volgens mij naast de drums (michael shack) niks maar dan echt niks...
Zijn act met enkel Linda tot daar toe, maar Sportpaleis volspelen, met een hele 'live'show terwijl het weinig live is maar enkel schow, vind ik echt ergerlijk...

Draai dan je plaatjes gewoon in elkaar, zoals andere producers dat doen... Ahnee, dat deed hij eerder ook al, maar dan ook niet live...

Aaaarghh...

Trance ok, maar de machine achter milk stinc, nee danku.

Terug ontopic:
Enfin, ik denk eigenlijk dat een sh201 perfect wel goede tranceklanken kan produceren. Moet je maar eens youtuben.
 
Offtopic
.[/U]


Geef mij al maar de helft van zijn bankrekening en ik hoef niet meer te werken...

Al jaren dat ze op zijn kop zitten maar hij vult wel 6x het sportpaleis dit jaar en jij niet.

It's not about the gear, don't you get it?



.
 
Ik zal er zeker zijn op Play & Produce, maar ik hoop dat het geen Roland reclame uurtje gaat worden (aangezien hun sponsor Roland daar ook zal zijn).

De SH201 heeft blijkbaar de JP8000 en een deel van de V-synth engine ingebouwd. Ik heb al een beetje rondgezocht op het forum en blijkbaar zijn de andere leden er niet echt verzot op. Maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het plastiek uiterlijk van de synth en niet de sound...
 
Geef mij al maar de helft van zijn bankrekening en ik hoef niet meer te werken...

Al jaren dat ze op zijn kop zitten maar hij vult wel 6x het sportpaleis dit jaar en jij niet.

It's not about the gear, don't you get it?

Inderdaad. My point exactly. Daarvoor heb ik wel respect, voor zijn kunde om dàt klaar te spelen. Had ik het geld en de juiste mensen om me heen... dààr kruipt ook veel tijd, geld en energie in...
Ik ben geen absolute regi-basher (kijk wat hij klaarspeelt), maar ik bash wel zijn a-muzikaliteit en het feit dat hij het niet eens wegsteekt. Alles is altijd een grap precies...
 
Back
Top