Als je een goede analoge mixer hebt, kan je klank idd vooruit gaan omdat je de eq heftiger kan gebruiken, dit omdat je niet je hele track door 1 eq hoeft te gooien, een analoge eq zal bijna altijd vetter klinken als een plug-in (uit eigen ervaring), met meerdere outs kun je altijd de zelfde tracks gebruiken voor bepaalde instrumenten, zodat je niet constant met je eq hoeft te klooien, bv meer bas op kanaal 1 voor je bass drum.
Hoeveel outs gebruik je trouwens van je MPC mischien is dat nu juist wat het grote verschil maakt.
Bedankt, dat was inderdaad waarop ik werd geattendeerd toen ik mn probleem in de winkel uitlegde. Maar: ik gebruik meestal Live mn MPC met alleen de stereo-uitgangen !
(overigens , ik gebruik Live 6 / oude-stereo Mbox (die zo krom-design is dat ie op een kerncentrale lijkt) en zowel mpc 200xl als de mpc 500... bij beide mpc's merk ik het verschil).
Ik ben nu in meerdere forum's hierover aan het lezen, en ik denk dat het misschien ook echt in het rekenkundige zit,... bv die WARP-funkties bij Ableton, iets wat ik met minstens 3 sporen per song laat werken, schijnt een boosdoener te zijn. Men adviseert om dat dus maar meteen te re-recorden, enz... tsja, dan wordt het weer HUISWERK en "monozeilen naar australie".
Dat live-knopjes gedraai van Ableton dat vind ik zo leuk (alsof je een mol opereert danwel verwend)... anders wist ik al lang dat ik naar de 16-kussentjes van Akai terugging.... hebben jullie overigens ooit gekeken hoe die bailafunk-mannen uit brazilie er mee omgaan ???
In het begin van deze post meldde ik dat ik zelf lomp en ongeschoold met samples omging, zowel bij de MPC als binnen in de Ableton. Maar ik moet er aan toevoegen dat, als ik met mijn band optreed, degene die het bediend een Mastering-engineer van beroep is, en die probeert het toch echt zo voordelig mogelijk er uit te krijgen.
Volgens hem schijnt de essentie om dit euvel te overwinnen te zijn: weinig geluiden te gebruiken. Maar doktor... ik stop die dingen juist altijd ramvol geluidsinformatie, en dat gaat bij de MPC altijd goed !
U merkt het, het probleem leeft in mij.