betaling thomann.de

Origineel geplaatst door AxiMaxi
Algemene opmerking: als je regelmatig over de grens betaalt, is het volgens mij voordeliger om een creditcard te nemen.

Of is dat bij Thomann geen optie?

Jawel dat is mogelijk, heb ik laatst gedaan met de creditcard van mijn pa ( :D ), gaf geen problemen.

(uiteraard heb ik alles netjes aan mijn pa betaald - mijn ouders zijn geen sponsors (jammer genoeg))
 
Een beetje oude koe maar ik heb toch een klein vraagje binnen dit onderwerp.

Ik heb ook een mail gehad van Thomann met een orderbestiging en informatie over het over te maken bedrag.

Geen probleem in principe, met het IBAN nummer via Rabobank online bankieren spreekt het voor zich.
Maar ik zit nu ook te twijfelen welke transferactie ik moet kiezen voor eventuele transferkosten.

Ik kan:

- Zelf alle eventuele transferkosten betalen
- Alle eventuele transferkosten door de begunstige laten betalen
- De kosten delen

Bij mijn soort rekening (gewoon de simpelste zeg maar) staat automatisch die laatste optie aangevinkt.
Ik betaal de kosten die de rabobank zou rekenen, wat in dit geval niets is (wordt aangeven), terwijl Thomann de kosten zou moeten betalen die de duitse bank eventueel verekend.

Maar gaat die duitse bank wel kosten verekenen vraag ik me af? Zo ja, dan gaat Thomann dit waarschijnlijk niet pikken.

De vraag is dus of ik deze optie aangevinkt kan houden i.p.v. direct te kiezen om alle eventuele kosten zelf te betalen.
Ik ben bij dat laatste geval namelijk bang dat er dan sowieso een standaardtarief wordt berekend (7 euro binnen europa).
 
- De kosten delen

Bij mijn soort rekening (gewoon de simpelste zeg maar) staat automatisch die laatste optie aangevinkt.

Da's niet zo gek, want dat is verplicht binnen de EU.
Gek dat je internetbankieren dat niet vermeldt...

De kosten zijn trouwens 0,00 euro voor zo'n overboeking.
 

Attachments

  • deel.jpg
    deel.jpg
    26,7 KB · Bekeken: 73
Origineel geplaatst door etaoin
Da's niet zo gek, want dat is verplicht binnen de EU.
Gek dat je internetbankieren dat niet vermeld...

De kosten zijn trouwens 0,00 euro voor zo'n overboeking.

Thanks!

Nee wordt bij mij niet aangegeven (niet direct iig), vreemd.
 
Even een opmerking over deze thread: dat zo'n 'shared cost' overboeking binnen de EU niets kost is niet waar. Dat is alleen zo bij landen die euro's hebben. Als ik geld overmaak naar Zweden (waar ze wel lid zijn van de EU maar geen euro hebben) kost het wel degelijk geld....
 
Ik heb via Thomann het een en ander besteld en via online banking (Fortis) het geld overgemaakt. Alles 1 op 1 overgenomen (referentie, Iban, BIC etc). Nu zie ik dat er in totaal EUR 11,80 aan provisiekosten bij is gekomen!

Ik kan me eigenlijk maar 1 ding voorstellen waar ik over twijfelde tijdens t invullen: In de bevestigingsemail van Thomann kreeg ik de Iban nr met spaties ertussen: DE 19 7607 0024 0811 5008 00 dit heb ik gewoon letterlijk (dus met spaties) gecopied/pasted. OF moet de Iban zonder spaties worden ingevoerd? :stupid

Zou het wellicht daaraan kunnen liggen dat er provisiekosten in rekening zijn gebracht? Stel dat dat het probleem is, krijgt Thomann mijn geld dan wel gestort? (BIC nr en referentie zijn wel goed gegaan)....?

Ik hoor het wel


:mega:
 
Origineel geplaatst door etaoin
Je hebt wel voor gedeelde kosten gekozen? Want alleen dan wordt er niks gerekend bij een EU overboeking.

ehhhh nee :stupid

Ik nam aan dat bij gedeelde kosten dit van te voren besproken moest zijn met Thomann, vandaar dat ik dat niet had gedaan.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dat gedoe met de Iban en spaties......
 
Ik nam aan dat bij gedeelde kosten dit van te voren besproken moest zijn met Thomann, vandaar dat ik dat niet had gedaan.

Nee, gedeelde kosten is verplicht binnen de EU. Mijn internetbankieren (ABN AMRO) zegt dat ook gewoon trouwens. Bij een euro-overboeking worden dan geen kosten berekend.
 

Attachments

  • shot.jpg
    shot.jpg
    10,8 KB · Bekeken: 68
Ik maak me eigenlijk meer zorgen om dat gedoe met de Iban en spaties......

Als het systeem het nummer heeft geaccepteerd lijkt het me dat dat geen probleem was. Ze rekenen in ieder geval geen kosten om de spaties er voor je uit te halen :D
 
Origineel geplaatst door Christov
ik heb t hele topic niet gelezen, maar wil even melden dat ik Thomann een topzaak vind, nooit problemen mee gehad en goede prijzen.

ik heb het hele topic ook niet gelezen maar wil even melden dat ik Thomann een klotezaak vind :
- langzame reacties op mails (een correspondentie over een bestelling duurde bijna 2 weken)...
- vreemde verzoeken voor betalingen en belasting-verklaringen...
- slechte (onveilige) omgang met creditcard gegevens...
- geen rembours levering in Nederland...
- onveilige en amateuristische verpakkingen...
- zeggen dat ze spullen op voorraad hebben maar dan toch weken laten wachten...

afijn,dat zijn dus mijn ervaringen tot nog toe...

een aantal collegas van mij heeft ook alleen maar slechte ervaringen met Thomann...bovendien kun je het meeste spul in Nederland goedkoper krijgen,met wel goede service...zelfs Feedback vind ik dan een betere 'dozenschuiver' dan Thomann...

zo,dat moest er even uit...:D
 
Mijn bestelling is inmiddels binnengekomen, ben er zeer tevreden over.

Tussen bezorgmoment en ontvangst van betaling zaten 2 dagen, dus het ging vrij snel vanuit Thomann! Alleen jammer dat de bankbetaling zo veel tijd in beslag neemt (bij de Fortisbank 5 werkdagen), daar zit dan de meeste tijd in.

Al met al: service vanuit Thomann was erg goed, alhoewel de e-mail beantwoording wel wat sneller mag wat mij betreft

Fortisbank: :Z
 
Origineel geplaatst door dione
...
zo,dat moest er even uit...:D


:D Misschien kennen ze je muziek?
 
Voor ING-klanten:

Ik ben er nu achter dat je niet op "Europese overschrijving" moet klikken maar op "buitenland betaling", zodat je eerst Duitsland kan aanklikken.

Anders pakt ING zowel het BIC als IBAN nummer niet.
 
neem een paypal account en voeg je bankrekening toe. Betalen met een of twee muisklikken.
Zo gepiept.
 
Back
Top