wat nou garantie ??

electrodancer

Ouwe rot
Lid sinds
24 oktober 2004
Berichten
1.413
Locatie
in de kabelboom
jaa dit heb ik nou weer dan :stupid


dit is mij mail naar feedback


Hallo

Bij deze wil ik u even de volgende situatie uitleggen:


Ik heb bij Eindhoven Musical Instruments
(voordat het Feedback Eindhoven werd)
een future-retro 777 synthesizer/seqwenser gekocht.
Nou heb ik er wat problemen mee gekregen toen het apparaat nog in de garantie was.
Er is contact geweest met future-retro en
hun oplossing was een nieuwe backup batterij en een nieuwe eprom met de laatste software
(hiervan zijn de kosten iets van 12 dollar bij elkaar incl verzendkosten omdat ik de eprom zelfs gratis zou krijgen).
Ik heb toen het apparaat naar de winkel terug gebracht vervolgens werd ik een aatal dagen later opgebeld of ik het apparaat niet op kon halen omdat de winkel EMI dacht dat er iets mee zou kunnen gebeuren......ik heb dat gedaan.
Vervolgens is er in de winkel afgesproken dat ik het apparaat weer kon brengen als de verhuizing klaar was en dat het helemaal geen probleen zou zijn met de verandering van naam en de garantie.

Vandaag heb ik een telefoontje gehad van Feedback Eindhoven dat ze er niets meer aan zouden doen en dat ik er zelf voor zou moeten zorgen......
Nou vind ik dit niet echt een juiste gang van zaken.
Al geruime tijd ben ik klant geweest van Eindhoven Musical Instruments
en heb er heel wat apparatuur gekocht
en ook de gehele bekabeling voor mijn studio.
Verder heb ik onlangs ook een Elektron Monomachine in Rotterdam gekocht.

Ik wil u bij deze vragen (alstublieft) of het toch mogenlijk is dat het apparaat eventueel terug gaat naar de fabrikant in USA.
Om daar dan een service beurt te krijgen en om hem te laten tunen omdat ik denk dat het apparaat dit nodig heeft.
hoe dit dan verder gaat met de garantie hoor ik graag van u.

Met vriendelijke groet

electrodancer

ik moest het toch ff kwijt hoor.......

8D ......pfff het lucht wel op ;)
 
Triest gedoe van zo'n winkel weer. Komt over als klantje pesten. Als ze jou een apparaat verkopen dat niet deugt en deze valt binnen de garantie, dan horen ze dat gewoon netjes voor je te regelen, zonder stroef gedoe verder. Garantietermijnen zijn zowiezo vaak dubieus. Bijkopen van garantie moet je zowiezo nooit doen, maar dat terzijde.
 
Wat ik niet helemaal begrijp, is wat zo'n brief op het forum daar dan aan moet helpen oplossen.
Ik vind eigenlijk dat je zoiets gewoon samen met je leverancier moet oplossen.

Maargoed, wat ik me afvraag (ik vind je brief nogal warrig overkomen)... is er nou iets kapot of wil je gewoon dat het ding een servicebeurt krijgt? En waarom dan?
Ik kan me voorstellen dat stemmen van een apparaat niet echt onder de garantie valt, maar onder normaal onderhoud.
Net als bij een auto moet je dat gewoon zelf betalen.
 
Origineel geplaatst door Hanz
Wat ik niet helemaal begrijp, is wat zo'n brief op het forum daar dan aan moet helpen oplossen.

Lijkt me een effectieve manier om de zaak wat onder druk te zetten.
 
Als jij straks in zo'n aan AH verkochte Konmar een blijkje soep dat in de kast bedorven is terugbrent dan klaag je toch bij Konmar en niet bij AH als je dat blikje bij Konmar gekocht hebt?
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Als jij straks in zo'n aan AH verkochte Konmar een blijkje soep dat in de kast bedorven is terugbrent dan klaag je toch bij Konmar en niet bij AH als je dat blikje bij Konmar gekocht hebt?


Dat hangt er van af. Is EMI falliet gegaan en heeft Feedback het toen overgenomen of heeft Feedback EMI gewoon overgenomen zonder faillisement ? In het eerste geval hoeft Feedback niets, in het tweede geval moeten ook de verplichtingen aan klanten van EMI overgenomen zijn.

Er staat toch hetzelfde personeel in die winkel ? Rare situatie, verkopers met geheugenverlies.
 
Wat ik niet helemaal begrijp, is wat zo'n brief op het forum daar dan aan moet helpen oplossen.

nou ik wil mensen van synthforum gewoon even vertellen hoe goed de service is bij F**dback Eindhoven

verder wou ik het gewoon ff kwijt.....:peukie:

ik wil gewoon een goed werkende 777....
 
om nog even op hanz te reageren

ik heb verschllende problemen met het apparaat gehad

1 totaal verlies van alle patterns en songs
2 moeilijkheden met opstarten
3 alle patterns zijn nadat ik ze opnieuw had ingeladen op een later tijdstip ineens een stuk ge-transposed
en nog wat vage dingen meer

maargoed volgens mij is EMI niet falliet gegaan maar gewoon overgenomen
 
kijk voor de grap op de (oude) website van EMI......

http://www.emi-online.nl/

.....en lees daar:
"Vanzelfsprekend worden alle garantie en service afspraken, alsmede alle aanbiedingen door de Nieuwe Feedback vestiging overgenomen."

:biertje:
 
Re: wat nou garantie ??

DIT stukkie snap ik eigenlijk al niet zo goed:

Origineel geplaatst door electrodancer
...
Ik heb toen het apparaat naar de winkel terug gebracht vervolgens werd ik een aatal dagen later opgebeld of ik het apparaat niet op kon halen omdat de winkel EMI dacht dat er iets mee zou kunnen gebeuren......ik heb dat gedaan.
Vervolgens is er in de winkel afgesproken dat ik het apparaat weer kon brengen als de verhuizing klaar was en dat het helemaal geen probleen zou zijn met de verandering van naam en de garantie....

1] Waarom heeft E.M.I. de 777 niet gelijk opgestuurd als ze 'bang zijn' dat er iets mee zou gaan gebeuren tijdens de verhuizing, zoals gewoon afgesproken was met je?

2] Waarom denken ze dáár pas na een paar dagen aan, en verzinnen ze dat niet toen je daar de 777 kwam brengen?

3] Waarom vond jij dat geen vreemd verhaal en nam 'm gewoon mee terug??

Affijn, weer een goede reden om afspraken zwart op wit te laten zetten.. Alhoewel een mondelinge overeenkomst ook telt natuurlijk..

iig succes met de afhandeling.
 
nou ik heb tot nu toe 3 emails naar feedb*ck rotterdam en eindhoven gestuurt

tot nu toe geen enkele reactie

dit vind ik wel balen!!!!!!....:(
 
Moet ik anders een keertje bij ze langslopen. Het is bij mij om de hoek.
En ik kan ontzettend goed zeuren. ;)

Maar dit is nou zo'n voorbeeld waarbij een zaak z'n klasse kan tonen en goede service kan bieden door net even dat beetje service te geven wat een klant ONTZETTEND helpt.
Lijkt nu eerder dat ze de slechte gewoonten van Konijn hebben overgenomen.
 
hee fuse erg bedankt voor je aanbod

ik heb reeds contact gehad met aai-four-muziek in Eindhoven.....:)

daar heb ik de hele zaak verteld over hoe het is gegaan daar.........Bij feedback
Ondanks dat ik het apparaat daar niet gekocht heb
willen ze me in ieder geval proberen te helpen
Er werkt daar iemand die weer connecties heeft met de importeur van Future Retro Nederland.

DAAR DRAAIT HET IN T LEVEN OM MENSEN.......CONNECTIES!!!!!!!!!!...ik zeg.... t je...


er zijn inmiddels 3 Emails naar diverse adressen van Feedback

tot op heden geen enkele reaktie !!!


:biertje: ik neem er nog maar een want anders zou ik er nog boos over worden...:)
 
Back
Top