De legendarische DX7 Hypra-ROM cartridge

Yoozer

vorbei
Lid sinds
6 november 2002
Berichten
9.558
Locatie
Thuis
Audio demo: http://www.theheartcore.com/music/hypra-rom.mp3

Presets die je hoort: Backline 1, Backline 3, C.Bass, CP 80b, PPG Vol. 5, OCEAN BAY, Wurlitzer, Synclav. 3

Gebruikte effecten: Alleen Chorus/Ping-Pong Delay/Reverb van Ableton zelf, en nog niet eens allemaal tegelijk.

De Hypra-ROM cartridge is een zeldzame speciale cartridge voor the DX7 met 3 switches - 1 van A t/m D, 1 van 1 t/m 4, en nog een met Alpha en Beta, wat resulteert in 4 x 2 x 4 banks - en bij een DX7 betekent dat 32 x 32 = 1024 presets.

De namen van de presets zijn niet echt consequent te noemen, wat me het idee geeft dat deze bij elkaar zijn gesprokkeld van verschillende bronnen.

Anyway, hier zijn alle banks gedumpt als System Exclusive (SysEx) bestanden. In de bijlage zit ook hypra-rom-all.syx - en hiermee kun je dus in bijv. FM8 alle geluidjes in 1 keer inladen zodat je niet elke losse file hoeft te importeren.

Veel plezier ermee!
 

Attachments

  • hypra-rom-all.zip
    129,1 KB · Bekeken: 288
Hardstikke mooi! En goed werk hoor, dat dumpen... zitten goeie presets bij! ;)
 
Laatst gewijzigd:
nu pas ontdekt,

super set!

thnx voor het sharen :)
 
Schandalig, ik had ze al 6 april gedownload, maar vergeten tussen al mn troep op mn HD, schaam me diep want die demo klinkt erg tof... :(

Gisteren geprobeerd te laden in de FS1r met MIDIox maar dat lukt me niet, Receive SysEx staat ON en Receive Bulk Dump staat ook ON in de FS1r MIDI settings, ik heb de Output Buffers van MIDIox omlaag gezet naar 64Bytes en "FS1r Editor" kan geen Sysex laden.... MIDI channel is goed want zodra MIDIox begint te sturen gaat de MIDI indicator aan op de FS1r, maar na dumpen blijft gewoon de orginele preset in de FS1r...

Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
 
Audio demo: http://www.theheartcore.com/music/hypra-rom.mp3

Presets die je hoort: Backline 1, Backline 3, C.Bass, CP 80b, PPG Vol. 5, OCEAN BAY, Wurlitzer, Synclav. 3

Gebruikte effecten: Alleen Chorus/Ping-Pong Delay/Reverb van Ableton zelf, en nog niet eens allemaal tegelijk.

De Hypra-ROM cartridge is een zeldzame speciale cartridge voor the DX7 met 3 switches - 1 van A t/m D, 1 van 1 t/m 4, en nog een met Alpha en Beta, wat resulteert in 4 x 2 x 4 banks - en bij een DX7 betekent dat 32 x 32 = 1024 presets.

De namen van de presets zijn niet echt consequent te noemen, wat me het idee geeft dat deze bij elkaar zijn gesprokkeld van verschillende bronnen.

Anyway, hier zijn alle banks gedumpt als System Exclusive (SysEx) bestanden. In de bijlage zit ook hypra-rom-all.syx - en hiermee kun je dus in bijv. FM8 alle geluidjes in 1 keer inladen zodat je niet elke losse file hoeft te importeren.

Veel plezier ermee!

demo tje zelf ingespeeld
1e aphex twin ..trilletje
maar goede sounds!
 
Mooi!!, Bedankt voor het delen :okdan:
 
Ligt waarschijnlijk ergens bij jouw situatie, Wout, ook hier gaat het prrrrima.
Je zou eerst even je browser cache kunnen legen en dan opnieuw proberen. Voor de zekerheid even CTRL vasthouden bij het klikken van het linkje.
 
Ook bruikbaar zonder rom in een gewone dx7?
 
Back
Top