Moog source: Sync en stemmen

AM Hasselhoff

Eiger Steiger
Lid sinds
4 december 2006
Berichten
440
Locatie
Den Haag
Hulp/advies/tips/wijsheid gezocht voor het volgende probleem waar ik tegen aan loop met een Moog Source:
Als ik osc2 sync met osc1, ontstemt de synth, ondanks dat osc2 helemaal op 0 staat in de mixer. De synth onstemt ook niet een beetje, maar ruim een halve octaaf omlaag.
Is dit logisch? Of ligt dat aan m'n Source?
 
Lijkt idd op een simpel tuning probleempje maar is volgens mij analoog eigen.
 
Heb je eigenlijk de manual van de Source?
Hier staat namelijk een tuning procedure in, mischien dat deze je op weg kan helpen...
Anders is ie te vinden op http://www.oldschool-sound.com/index.php?rub=3
Die van mij gaat binnenkort midi krijgen met een Encore Midi kitje :)


ik zal de manual er eens op naslaan, bedankt voor de tip.

En ik ben erg benieuwd hoe die kit je bevalt, hou me op de hoogte!
 
Hulp/advies/tips/wijsheid gezocht voor het volgende probleem waar ik tegen aan loop met een Moog Source:
Als ik osc2 sync met osc1, ontstemt de synth, ondanks dat osc2 helemaal op 0 staat in de mixer. De synth onstemt ook niet een beetje, maar ruim een halve octaaf omlaag.
dat is alleen als je SYNC inschakeld?
 
dat is alleen als je SYNC inschakeld?

Daarom had ik het ook over lijkt. ;)

Als je hem als gewoon stapelt kan je de 2de osc gewoon los stemmen neem ik aan waardoor je de basis afstelling niet hoort .. maar je wel verschillende waardes moet invoeren om ze in tune te krijgen ..

Zo niet dan kan het idd nog vervelend worden.
 
bij SYNC zou er juist GEEN ontstemming meer moeten zijn tussen de oscillators dus wat bedoeld de topicstarter dan nu dan pcies?

Dat is dus wat juist wel gebeurd. Bij sync ontstemt de synth ten opzichte van de stemming zonder sync.
En dat heeft niet te maken met de stemming van OSC2 tov OSC1, want het gebeurt ook als het level van OSC2 op 0 staat. Ik druk op sync en voilá, 3,68 noot hoger. raar toch?
 
is hier al iets meer over bekend? sinds gisteren ken ik het probleem namelijk ook!

bedankt voor hulp!
 
Leo, ik heb ook wel ergens de service manual liggen...
En bij het inbouwen van de encore midi kit heb ik de source ook opnieuw moeten tunen.
 
ik ben bang dat tunen niet genoeg is. deze moet sync hebben om bij te komen (dacht ik) zou dus ooit in verkeerde toestand getuned moeten zijn. maar sync mag dit effect niet hebben op de mastertune lijkt me.
 
Je kan ook zonder de source open te maken de tuning van osc 2 ten op zichte van osc1 instellen.
Weet alleen ff niet uit m'n hoofd hoe dat ook alweer moest.
Maak anders ff een afpraak dat ik er ff naar kijk
 
dat is niet zo ingewikkeld, ik moet het ook even nakijken, maar ik dacht:

patch 4 kiezen, store + osc2 van de mixer indrukken en dan met het wiel, zoiets. dat staat in de manual, zal ik eens proberen. maar dat is voor tunen van vco 2 tov 1.
hier is iets anders aan de hand.
weet jij waar de hele technische manual staat? ik heb alleen bij encore iets gevonden mbt de tuning na inbouw van de kit. ik heb die zooi allemaal gehad.
ik zal eerst eens voorzichtig kijken. heb er 2, dus zoek de verschillen!
 
als absolute leek, denk ik dat er iets in de source moet zitten dat er normaal voor zorgt dat de master tuning niet verandert als je de vco's synct. en dat dit iets nu niet werkt.
 
Back
Top