welke Laptop icm cubase 8

slot

Ingeburgerd
Lid sinds
5 juni 2009
Berichten
28
Helaas staan al mijn mooie spullen ergens opgeborgen maar ik mis het muziek maken. Ik had eerder een desktop maar wil eigenlijk over naar een laptop voor produceren. Ik denk zelf aan i7 met minimaal 8gb inter uit te breiden naar 16Gb

Iemand suggesties?
Tips? bijvoorbeeld waar moet ik op letten. Firewire is voor mij een must. Een goede desktop aanbevelen is ook geen probleem.

Er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben opgedaan. Alvast bedankt voor de tips en suggesties
 
Ik heb wat onderzoek gedaan en laptop is bij nader inzien inderdaad niet handig. Ik zou veel kaarten en firewire hardware niet kunnen gebruiken. Doodzonde natuurlijk.

Ik ben nu aan het kijken naar een intel i7 of i5 atx pc. Mijn ervaring met updgraden is dat je te veel moederborden hebt met te weinig Pci(e) sloten, voor uad , firewire kaarten en videokaart(en). Volgens mij is een Asus P8P67 Deluxe 3.0 een heel geschikt moederbord voor een audio en productie workstation.

product_overview.jpg
 
Kijk eens naar een i7 5820k CPU, met een beetje goede koeling ook lekker over te klokken.

Deze gaat lekker met Cubase 8 :-)
 
Ik heb wat onderzoek gedaan en laptop is bij nader inzien inderdaad niet handig. Ik zou veel kaarten en firewire hardware niet kunnen gebruiken. Doodzonde natuurlijk.

Ik ben nu aan het kijken naar een intel i7 of i5 atx pc. Mijn ervaring met updgraden is dat je te veel moederborden hebt met te weinig Pci(e) sloten, voor uad , firewire kaarten en videokaart(en). Volgens mij is een Asus P8P67 Deluxe 3.0 een heel geschikt moederbord voor een audio en productie workstation.

en videokaart is in principe niet nodig
 
Ik heb wat onderzoek gedaan en laptop is bij nader inzien inderdaad niet handig. Ik zou veel kaarten en firewire hardware niet kunnen gebruiken. Doodzonde natuurlijk.

Ik ben nu aan het kijken naar een intel i7 of i5 atx pc. Mijn ervaring met updgraden is dat je te veel moederborden hebt met te weinig Pci(e) sloten, voor uad , firewire kaarten en videokaart(en). Volgens mij is een Asus P8P67 Deluxe 3.0 een heel geschikt moederbord voor een audio en productie workstation.

product_overview.jpg

ik vraag mij af waarom je een p67 moederbord zou nemen en geen 85/87 serie
 
Verbaasd me dat niemand begint over de chipset! Mijn ervaring is dat dit een behoorlijk verschil kan opleveren in dynamic ook in gebruik met een externe audio interface.
 
@mastering Ramoonus heeft dit al aangestipt? Intel Z87 op de asus-z87-pro

Qua pci en usb kan deze ook prima http://tweakers.net/pricewatch/422592/asus-z97-pro-gamer/specificaties/ Met Z97 chip
Layout asus z97 gamer-pro

Het verschil dat ik kan vinden is dat de z97 chipset eventueel nieuwere processoren mogelijk maakt. een i7 hashwell kan op een z87 chipset.

Prijsverschil +- €15 meer voor een moederbord met Z97 chipset

Heb jij een andere suggestie?

Ik zit voorlopig op (de rest van de hardware is er nog):
Kast en koeler gekozen op geluidsdruk. Samsung evo vanwege de stabiliteit.

Intel Core i7 4790
SSD 250GB samsung evo
16 GB intern geheugen Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
Kast ATX sharcoon Ma1000
extra koeler Artic freezer extreme rev2
voeding 850Watt MS-TECH MS-N950 VAL Rev.B
moederbord asus z97 gamer pro
+- €950
 
Laatst gewijzigd:
@mastering Ramoonus heeft dit al aangestipt? Intel Z87 op de asus-z87-pro

Qua pci en usb kan deze ook prima http://tweakers.net/pricewatch/422592/asus-z97-pro-gamer/specificaties/ Met Z97 chip
Layout asus z97 gamer-pro

Het verschil dat ik kan vinden is dat de z97 chipset eventueel nieuwere processoren mogelijk maakt. een i7 hashwell kan op een z87 chipset.

Prijsverschil +- €15 meer voor een moederbord met Z97 chipset

Heb jij een andere suggestie?

Ik zit voorlopig op (de rest van de hardware is er nog):
Kast en koeler gekozen op geluidsdruk. Samsung evo vanwege de stabiliteit.

Intel Core i7 4790
SSD 250GB samsung evo
16 GB intern geheugen Corsair 16 GB DDR3-1600 Kit
Kast ATX sharcoon Ma1000
extra koeler Artic freezer extreme rev2
voeding 850Watt MS-TECH MS-N950 VAL Rev.B
moederbord asus z97 gamer pro
+- €950
850W voeding lijkt mij een beetje te zwaar
 
Precies wat ik zeg. Het klinkt letterlijk platter met een oude chipset. Ik snap het zelf ook niet precies waarom zeker bij gebruik externe interface maar mijn oren zegen genoeg.
Dus je hebt een goeie AB-vergelijking gemaakt?
Ik ga niet ontkennen dat je denkt een verschil te horen, maar zonder wetenschappelijk bewijs blijft het een fabeltje. :eureka:
 
Precies wat ik zeg. Het klinkt letterlijk platter met een oude chipset. Ik snap het zelf ook niet precies waarom zeker bij gebruik externe interface maar mijn oren zegen genoeg.

Ok jij hoort verschil. Hoe kom je er dan bij dat de chipset hiervan de oorzaak is. Dat kan nl NOOIT waar zijn. Echt, dit is hetzelfde als dat je zou beweren dat harddisk A beter klinkt dan harddisk B om nog maar iets stompzinnigs te roepen.
 
Back
Top