1V/oct - The Freaky Hole

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Vorig jaar ben ik uitgemaakt voor 'LO-FI Pieler'. Ik beschouw het als een geuzennaam, maar toch gooi ik het dit jaar over een andere boeg. Dat wil zeggen: deze keer hang ik mijn zelfbouw synths even aan de wilgen.

Mijn inzending is een remake van een nummer dat ik een aantal jaar geleden gemaakt heb. Ik wilde het aanpassen maar ik kon het niet meer openenen vanwege een softsynth die niet meer te installeren was (ken je dat gezeik?). Uiteindelijk heb ik de meeste partijen opnieuw ingespeeld en ingezongen. Gemaakt met een MicroKorg, een bas en een elektrieke guitaar.

Iedereen veel succes en plezier met De Contest!

 
Wat gaaf dat je de MicroKorg, bas en gitaar hebt gebruikt.
Deze zijn goed terug te horen in deze track.
En ik vind deze erg geslaagd.
Alles is mooi erin verwerkt en ik vind het allemaal evenwichtig klinken.
Ook de vocalen zijn erg gaaf en hebben een mooie en bijzondere sound.
 
Lekker nummer hoor. Ik vroeg me eerst even af waar het heen ging met die gortdroge drums en soms wat lossig ingespeelde bas, maar uiteindelijk werkt het goed! Het doet me een beetje denken aan het album 'See you later' van Vangelis en Jon Anderson. Beetje zelfde sfeertje, en vooral toen de vocoder er in kickte was het onmiskenbaar. Zie het maar als een compliment, want ik ben gek op dat album! Anyway.. fijne track, hoewel ik toch de drums nog wat extra's qua productie zou geven, want die klinken nog wat ongepolijst in de huidige staat.
 
Lekker relaxed nummer, zang past prima. Tof dat je een echt bas en gitaar hebt gebruikt!
 
Ik vind het heerlijk, enkel die tik tik tik percussie zit mss wat luid in de mix en de percussie mocht wat fx hebben.
 
Lekker :okdan:
suggesties: drums, mn hihats, wat zachter, meer variatie, productie en pas starten op 1:08
 
kabbelt lekker door en zou als een soundtrack kunnen fungeren in een film, waar iemand onderweg is naar een ontmoeting met een jeugdvriend ofzo
 
Wel relaxed maar mij iets te minimalistisch. Ik wacht de hele tijd dat het ergens heen moduleerd maar dat gebeurd niet.
ik vind de sfeer van de track wel fijn.
 
Wat gaaf dat je de MicroKorg, bas en gitaar hebt gebruikt.
Deze zijn goed terug te horen in deze track.
En ik vind deze erg geslaagd.
Alles is mooi erin verwerkt en ik vind het allemaal evenwichtig klinken.
Ook de vocalen zijn erg gaaf en hebben een mooie en bijzondere sound.
Dank Robi. In het origineel had ik de MiniMoog plugin voor de strings gebruikt maar die heb ik nu dus vervangen.


Lekker nummer hoor. Ik vroeg me eerst even af waar het heen ging met die gortdroge drums en soms wat lossig ingespeelde bas, maar uiteindelijk werkt het goed! Het doet me een beetje denken aan het album 'See you later' van Vangelis en Jon Anderson. Beetje zelfde sfeertje, en vooral toen de vocoder er in kickte was het onmiskenbaar. Zie het maar als een compliment, want ik ben gek op dat album! Anyway.. fijne track, hoewel ik toch de drums nog wat extra's qua productie zou geven, want die klinken nog wat ongepolijst in de huidige staat.
Ik ken dat album niet. Ik ben wel een fan van die twee, ik zal het eens opzoeken. Het is overigens geen vocoder hoor, dit is puur natuur! Alleen wat echo en galm.


Leuke sfeer, lekker nummer...dus reanimatie geslaagd!
Dank je!


Lekker relaxed nummer, zang past prima. Tof dat je een echt bas en gitaar hebt gebruikt!
Dank voor het luisteren!


Ik vind het heerlijk, enkel die tik tik tik percussie zit mss wat luid in de mix en de percussie mocht wat fx hebben.
Die rim shot had ik eerst iets harder gezet want ik vond hem te zacht, Later heb ik hem ook weer wat zachter gezet, maar kennelijk nog te hard voor sommigen. Fx op de percussie (Payt zei het ook al) moet ik inderdaad iets aan doen. Heb ik nog geen kaas van gegeten, ik ga me er eens in verdiepen.
 
melancholisch sfeertje zo voor op kerstmis...
Duurt wat te lang. Een korte versie zou zo als eerste nummer in mijn playlist 2020 komen.
(Stem trekt wat op manu chao // jalours)
 
Lekker :okdan:
suggesties: drums, mn hihats, wat zachter, meer variatie, productie en pas starten op 1:08
Ik had de open hihats al flink wat zachter gezet, en ik dacht de close ook, maar nu ik terugkijk zie ik dat de close hihats nog steeds op normaal volume staan. Kennelijk had ik dat niet gesaved.

kabbelt lekker door en zou als een soundtrack kunnen fungeren in een film, waar iemand onderweg is naar een ontmoeting met een jeugdvriend ofzo
Leuk dat je er beelden bij ziet. :)

flyweight en e-Gloomy-nations: Dank voor het luisteren en voor jullie reacties.

Heel originele en verassende track. Rytmisch erg sterk, en die vocals had ik echt niet verwacht. Tof gedaan!
Dankjewel voor je lovende woorden!

fijne pad en mooi basgeluid! ritme is wat droog en eentonig, beetje (room)reverb en wat variatie hier en raar zou dat element niet misstaan
de vocal zag ik ook niet aankomen, maar past goed! leuk gedaan, dan de gitaar erbij en het is echt een liedje :)
Dank voor je reactie. Ik vond dat diepe basgeluid ook wel mooi. Het is daarom de enige partij die ik niet opnieuw heb ingespeeld omdat ik bang was dat ik die sound kwijt zou raken. Ik kan me vaag herinneren dat ik hem destijds via een zelfgemaakt voorversterkertje heb ingespeeld.

melancholisch sfeertje zo voor op kerstmis...
Duurt wat te lang. Een korte versie zou zo als eerste nummer in mijn playlist 2020 komen.
(Stem trekt wat op manu chao // jalours)
Jammer dat ik niet op je playlist kom! Ik heb nog nooit op iemands playlist gestaan. Ik kan me voorstellen dat als je nog 60 nummers moet beluisteren dat je 6:30 dan wat lang vind duren. Jalours? Is dat een band of een album van Manu Chao? Of ben je jaloers? :D
 
Laatst gewijzigd:
Mooi hoor, voor mij is de beat juist goed in de mix, bas mag dan ietsie zachter. Ik vind het fijn dat er weinig effecten worden gebruikt. Droog op een goeie manier. Hele goeie vocalen ook voor dit nummer.
 
Een nummer dat als je hem een paar keer voorbij hebt horen komen op een prettige manier herkenbaar wordt. Het droge drumcomputertje spreekt me ook aan. Minpuntje is inderdaad de lengte; er zou wel iets meer mogen gebeuren in die 6 minuut 32... Hoewel het ook wel iets hypnotiserends heeft.
 
kabbelt lekker door en zou als een soundtrack kunnen fungeren in een film, waar iemand onderweg is naar een ontmoeting met een jeugdvriend ofzo

Haha, helemaal waar. Heel mooi deze track. Drums mogen idd wel wat lekker lush reverb hebben zou ik zeggen, maar de sterke punten overheersen :okdan:
 
Back
Top