1V/oct - The Freaky Hole

Lekker sfeer, zeker als de zang er in komt. De weg daar naar toe duurt mij idd ook wat te lang. Ik zou ook VEEL meer doen met de bas, bijna als een soloinstrument. Wat een prachtig basgeluid, trouwens! Prima combinatie van bas/gitaar en synth. En (eindelijk, uhh) eigen zang die gewoon goed is. De drum kan beter, mss zelf stukken minder tikjes. Maar ik heb zeer genoten!
 
Haha.. ik moest lachen om 'lo-fi pieler' :) En zo heeft ieder zijn eigen sound. Ik vind de drums (voor zover ik de samples herken, 707 toch?) ook wel een lo-fi karakter hebben (op een positieve manier).. zelf ook een aantal keren gebruikt.
Maar de track evalueert mooi.. catchy koortje ;) Bas vond ik wat aan de harde kant, maar is slechts een details. :)
 
Goeie elementen voor een prachtig nummer. Onderlinge balans niet overal lekker, één echt minpuntje: de bas syncopen, met name die aan het begin, storen de groove. Daardoor valt de mooie zangpartij er ook wat raar in. En 't begin mag inderdaad korter. Ik merk dat ik alleen inhoudelijke feedback geef als ik in het nummer geloof, dus beschouw mijn feedback (voor wat die waard is) vooral als een groot compliment!
 
Het vocale vind ik geweldig, dat mag je meer aan bod laten komen. Ik vind het nummer een beetje raar beginnen en de intro naar de vocal toe duurt wat lang, ook door de repetitieve drumpartij die wat meer variatie mag. Ergens een beetje een dEUS vibe had ik erbij vanaf het vocale erin kwam.
 
Ik vind hem leuk zodra de vocals erbij komen, de reis ernaartoe vond ik vrij lang duren en vond ik iets te minimalistisch
Dank voor je reactie.

Hele goeie vocalen ook voor dit nummer.
Dank voor dit compliment!

Ik vind het wel een originele track. Elementen passen goed bij elkaar.
En jij ook bedankt voor deze complimenten!

Een nummer dat als je hem een paar keer voorbij hebt horen komen op een prettige manier herkenbaar wordt. Het droge drumcomputertje spreekt me ook aan. Minpuntje is inderdaad de lengte; er zou wel iets meer mogen gebeuren in die 6 minuut 32... Hoewel het ook wel iets hypnotiserends heeft.
Altijd leuk om iets hypnotiserends te maken. :)

Heel mooi deze track. Drums mogen idd wel wat lekker lush reverb hebben zou ik zeggen, maar de sterke punten overheersen :okdan:
Dankjewel!
 
En (eindelijk, uhh) eigen zang die gewoon goed is.
Dank voor de lovende woorden! Die zangpartij is ook wel een beetje laf, lekker mezelf verschuilen in een koortje, één toon, meer niet. Daar kan niet heel veel misgaan. Ik ga hier niet in mijn blote kont staan :kont: door uit volle borst een gevoelige melodie te zingen want dan zou ik meteen door de mand vallen.

Wat een prachtig basgeluid, trouwens!
Er zit nog een verhaal aan die bas: Hij is ooit uit woede en frustratie kapot gesmeten tegen de grond. Niet door mij maar door de vorige eigenaar, we speelden samen in een bombastische hard rock band en we probeerden 'White punks on dope' van The Tubes te spelen. Toen dat te moeilijk bleek kon de bassist zich niet meer beheersen en daar ging ie! Later is er een nieuwe hals op gezet en nu is ie van mij.


Haha.. ik moest lachen om 'lo-fi pieler' :) En zo heeft ieder zijn eigen sound. Ik vind de drums (voor zover ik de samples herken, 707 toch?) ook wel een lo-fi karakter hebben (op een positieve manier).. zelf ook een aantal keren gebruikt.
Maar de track evalueert mooi.. catchy koortje ;) Bas vond ik wat aan de harde kant, maar is slechts een details. :)
Dank voor de complimenten. Het klopt helemaal, ik heb de 707 (uit Ableton) gebruikt. U gaat door voor de wasmachine! Zonder dollen: ik vind het knap dat je dat hoort.


Goeie elementen voor een prachtig nummer. Onderlinge balans niet overal lekker, één echt minpuntje: de bas syncopen, met name die aan het begin, storen de groove. Daardoor valt de mooie zangpartij er ook wat raar in. En 't begin mag inderdaad korter. Ik merk dat ik alleen inhoudelijke feedback geef als ik in het nummer geloof, dus beschouw mijn feedback (voor wat die waard is) vooral als een groot compliment!
Over die syncopen: ik vindt ze juist mooi, als die bas op de tel was gekomen was het een totaal ander (suf) nummer geworden. Daarom ook het lange intro, dan kan je er aan wennen. Na een minuut zouden ze toch wel in je systeem moeten zitten.


1V/oct in the house! Mooi spokig geluidje vanaf -5:18. Verfrissend is het 8-maats 'hihatje' op -2:44 zonder de strings.
Dat spokige geluidje is een preset uit de MicroKorg, niks aan getweakt. Zelf vind ik hem eerder zielig klinken. Dat 8 maats hihatje is vermoed ik de tamboerijn.


Het vocale vind ik geweldig, dat mag je meer aan bod laten komen. Ik vind het nummer een beetje raar beginnen en de intro naar de vocal toe duurt wat lang, ook door de repetitieve drumpartij die wat meer variatie mag. Ergens een beetje een dEUS vibe had ik erbij vanaf het vocale erin kwam.
dEUS ken ik niet, zal ik eens opzetten. Dank voor het luisteren en de reactie!
 
Beetje ongepolijste Pink Floyd dit.
Drumcomputer zou ik nog wat meer aan gepield hebben :D
 
Het kabbelt voort, een smoothe lounge track zou ik het noemen.
De drums zijn wat te repetitief voor mij. De andere elementen (bas, gitaar, stem) zijn op zich wel allemaal goed gekozen.
Ik denk dat het wat korter mag in het algemeen, zodat het 'verhaal'/de progressie wat duidelijker wordt?
De leadlijn mag voor mij wat prikkelender.

Groet!
 
Zitten leuke elementen in zoals de vocals, synth melodietje en pink floyd gitaartje. Onderliggende drums moet wat meer variatie en de bas misschien iets anders. Wel basis voor track met potentie.
 
ja wow erg mooi, zeker wanneer de vocals er in komen, welllicht iets te lang of soms iets te uitgesmeerd, maar

ik ga het nu voor de 3e keer luisteren.

lekker die bas overigens, mooie sounds. drums mooi gemixt, lekker subtiel, met de nadruk de bekkens eigenlik, al werkt het voor de kick ook erg goed, die lijkt niet zo aanwezig, maar doet veel voor het nummer.

en het uitgesmeerde, werkt nu als spanningsopbouw, niet het gehele juiste woord; sfeeropbouw. dus niet te lang of uitgesmeerd.

erg goed, en die vocals. zucht.

maak ik gelijk gebruik van deze reaktie: een mooi einde van een luisteravontuur; deze contest. van alle nummers op een of andere wijze plezier gehad. mooie contest. alles geluisterd, als ik de sheet goed heb ingevuld, lijkt me wel... (ja nog ekstra gekontroleerd, alles geluisterd. boeiende inzendingen, zoals ik al zei, op wat voor wijze dan ook, al kunnen me sommigen me niet overtuigen, toch geeft het je iets.)
 
Laatst gewijzigd:
Iedereen bedankt voor het luisteren en voor de (over het algemeen positieve) reactie's En natuurlijk ook voor de stemmen! :okdan:

NB: Pink Floyd! Dat vind ik een compliment waarvan ik me afvraag of ik dat wel verdien. Ik ben er natuurlijk wel door beïnvloed, het staat hier nog regelmatig op.
 
Leuk dat je deze keer eens wat anders inlevert dan de succesvolle stijl-pastiches die we van jou kennen. Zit prima in elkaar, maar die laatste bastoon aan het begin blijft me irriteren. Daarom gooi ik je nu van mijn lijstje, ik moet kiezen! Volgend jaar graag weer een “vrije” inzending!
 
Back
Top