software voor commodore 64 (geen grap)

ja ik heb wel wat progs denk ik(zit t espitten tussen de spellen)
mar t probleem is dus die 5,25inch floppy's zelf...

als dat allemaal net zo easy ging als een cd fikken...
 
Kan me nog heugen dat ik een jaar of 10 was en ik m'n cheesy Yamaha SHS-10 keyboardje met een ouwe audiokabel in m'n C64 prikte en toen kwaad werd dattie het niet deed :D
 
Zit je me nou te dissen, OnAcid? ;)

En DeLoN, wat voor programma's precies? Iets om herrie mee te maken?
 
weet niet, het is nog een raadsel wat ik er ECHT mee kan...

maar als ik floppy's heb maak ik zo een kopie voor je, als ik dat ook heb uitgevonden
 
Wat info van het globaldarkness forum:

I use my c64 (with a midi-interface) together with a program called M64 (where you program
the sounds with this pseudo-assembly language) mainly because that's what I can afford to get. It takes lot's of time but it's really interesting what you can do with it...


checkuh: http://www.beigerecords.com/artists/8bitcs.html

En ik zit niemand te dissen, ik heb net nog een atari 32-in-1 cartridge gekocht :)
 
Wat een gedoe met die oude hardware! Ik gebruik gewoon een C64 emulator op de PC voor de spellen. Toevallig vandaag nog het spel Ghettoblaster gespeeld, met vette street electro muziek! :)

Met een TV-out kaart lijkt het helemaal echt, en je kan de laadtijden doorspoelen.

Wat betreft de SID:){ I love it. Ik ga ook ooit een HardSID soundcard kopen, ze hebben er een waar je 4 SID chips in kan proppen. :p
 
Zou de commodore 64 interface voor de Six-Trak ook werken als MIDI-controller?
 
Ik kreeg laatst via via een cd in handen van Micron64, een duitse producer die alleen met de C64 zijn tracks maakt.
Echt helemaal geweldig wat daar allemaal uitkomt.
Ik weet niet of die gast ook een website heeft maar die tracks waren echt helemaal top. 8)

groeten

Basicsys
 
een aantal goeie Commodore64 trackers

-Mastercomposer
-DMC
-Doubletracker
-Future Composer
-Soft Tune Composer
-Soundscape
-SIDWinder
-Voicetracker
 
wow!

wow!

kan je me daar aan helpen als ik je wat schijven stuur?
 
<a href="http://www.geocities.com/SiliconValley/Platform/8224/wavprg.html">wavprg</a> is een programmaatje waarmee je PRGs kunt omzetten naar .WAV en die vervolgens weer via een teepje kunt runnen op de c64.
Er is nogal wat spul te downloaden voor c64-emulators, maar die is zo dus ook te gebruiken op het echte ding
 
Die hard programmeren..

Die hard programmeren..

De enige goede tracker die ik ken op de C64 was dat ding dat Charles Deenen voor Jeroen Tel heeft gebouwd. Dat was eigenlijk niets meer dan een soort 'shell' om de echte hardcore manier van sounds programmeren heen, en daardoor super-flexibel.. maar toch redelijk gebruikersvriendelijk.

Wij (New Imagination, MEGA Industries, E&E Software) deden het gewoon direct in Smon. Filter sweeps, arpeggio's, vibrato (voor die fijne baslijntjes).. gewoon in hex inkloppen.

Uit pure nostalgie hier een van de beste C64 tunes ooit.. Jeroen Tel met het theme van "The Way it is" .. en demo van Maniacs of Noise.

http://www.tonyblack.org/mp3/external/Thats_the_Way_It_Is_main.sid

Deze track zeker helemaal afluisteren.. op het eind is ie echt helemaal gefreakt.. :p

Ik geloof dat WinAmp dit wel gewoon kan afspelen.. zo niet.. dan moet je even naar SIDAmp zoeken..
 
Laatst gewijzigd:
Tja ook dit is retro. Je weet nooit.. mischien worden dit
ooit de vervangende '303's' in the near future, dus vast
houden die c64's zou ik zeggen al gaat het alleen om de
centjes.

gr. Mario
 
www.lemon64.com

www.lemon64.com

Op deze site zijn veel muziekprogramma's te vinden voor de C64. Er schijnt vroeger ook een special cartridge te zijn geweest namelijk 'music machine'. Maar hier kan ik verder weinig over vinden...

Ik ben laatst ook een website tegengekomen van een bedrijf die nog gewoon C64 software verkoopt. Hier zaten ook muziek dingen bij...Dus er is zat te vinden.

Waarschijnlijk heb ik binnenkort ook weer een C64 :)
 
Re: wow!

Re: wow!

Origineel geplaatst door DeLoN
kan je me daar aan helpen als ik je wat schijven stuur?

Ik heb ze alleen op CD Rom staan (ff gedownload), en ga ze ooit nog eens naar m'n C64 poorten.... :)

Uit pure nostalgie hier een van de beste C64 tunes ooit.. Jeroen Tel met het theme van "The Way it is" .. en demo van Maniacs of Noise.

http://www.tonyblack.org/mp3/extern..._It_Is_main.sid

Deze track zeker helemaal afluisteren.. op het eind is ie echt helemaal gefreakt..

listening :)

heb ik ook wat voor jullie (incl. sidplayer)

gave sid's

edit: btw track 4 van Outrun Europa is mijn favoriet :{

even alles op max. instellen (44100hz, stereo, measured volume, MOS 8580) en het volume 'vol' opendraaien :)
 
Laatst gewijzigd:
ik heb vorig jaar m'n c64 naar de stort gebracht :stupid
 
Origineel geplaatst door krz
ik heb vorig jaar m'n c64 naar de stort gebracht :stupid

Barbaar! ;)

Maar ik moet toegeven dat ik hem vroeger ook heb weggegeven...

Ik zag laatsat een kabeltje te koop waarmee je bestanden van pc op een C64 diskdrive kon zetten of zo iets dergelijks. Iemand meer info?
 
Back
Top