Beatstep pro (bleem) in Ableton?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.059
Locatie
Apeldoorn
Ik heb vandaag van iemand een Beatstep pro overgenomen en nou wil ik 'm vanavond proberen in Ableton maar wat ik ook probeer in de preferences; ik krijg 'm als controller niet aan de praat.
Ik krijg 'm niet gesynct met het midi control center.
Heb een drumrack geladen en op geen enkele manier krijg ik input als de pads intoets.
Met m'n normale controller werkt het prima. (novation)
Ik zie wel in het midi control center een pijltje terug oplichten maar het pijltje heen doet niets dus het lijkt erop dat de unit geen midi uitstuurt.
Ik heb 'm in device settings zowel op HUI als op MCU gehad maar het maakt niets uit.
De unit is nog als nieuw, deze is in februari gekocht dus garantie zat.
Zijn er meer mensen die aanloop problemen hadden met de Beatstep pro in Ableton?
Ik zit op W 8.1
 
vanochtend opnieuw begonnen en krijg nu wel input en kan een sequence maken, vreemd maar goed.
Probleem is nog wel dat ik 'm niet gesynct krijg met ableton qua tempo terwijl in de preferences staat sync wel aan.
Als iemand een oplossing heeft hiermee dan graag een suggestie.
 
Na nog wat spitwerk loopt het nu goed.
Ik heb dat ding ook maar net en dan moet je echt de weg weten te vinden.
De Beatstep moet je in usb mode zetten terwijl ik tot nu toe altijd met gewone keyboard controllers heb gewerkt en die hebben zo'n usb mode niet.
Nou kan ik tenminste lekker aan de gang.
 
Vandaag weer even verder met de beatstep, drums gaat prima maar voor notes loop ik tegen een probleem aan.
M'n pads spelen allemaal dezelfde noot ipv verschillende van laag naar hoog.
Even gekeken in de manual en wel gevonden hoe je de pitch omhoog/laag krijgt en hoe je andere toonladders gebruikt maar ik lees niet echt iets over wat je moet doen als je pads niet spelen zoals een gewoon keyboard speelt.
Dus een oktaaf zeg maar.
Normaal moeten de pads toch een aantal (semi)tones weergeven dacht ik, dat lijkt me standaard.
Iemand die weet hoe je dat instelt op de beatstep?
Is er een soort reset van de pads misschien naar een standaard oktaaf of zo?
Het lijkt me stug dat je alle pads een noot moet toewijzen, normaal lijkt het me dat je een laagste toon hebt en vandaar af de rest van de pads omhoog gaan afhankelijk van welke toonladder je instelt.
Voor de volledigheid; Ik zit met een Dreadbox via gate, pitch en velocity dus niet met midi.

Nog meteen maar een vraag gezien dit voor mij de eerste keer met (semi)modulair spul bezig ben; om een beetje signaal binnen te krijgen van de Erebus moet ik m'n gain op +17 zetten om aan de 0 db te komen maar dan heb ik wel meteen best wat wat ruis/noise op de achtergrond.
En zelfs als ik de gain op 0 db heb staan zie ik nog wel iets ruis op de achtergrond
Is dit normaal bij de Erebus of kan ik daar iets aan veranderen?
 
Laatst gewijzigd:
OCT + of - even proberen... dan moet je op een gegeven moment geluid en toon verschil hebben. Dan via Miid control center Device settings e.e.a. aanpassen qua note
 
Als ik met dit soort dingen wat wanhopig begin te worden ga ik met MIDI OX aan de gang, een soort MIDI monitoring tooltje, lekker technisch wel.

Bedankt maar ik wil het niet nog lastiger maken.

OCT + of - even proberen... dan moet je op een gegeven moment geluid en toon verschil hebben. Dan via Miid control center Device settings e.e.a. aanpassen qua note

Thanks!
Heb ik geprobeerd via oct+ en oct- maar hij ging niet omhoog of omlaag.
Ook als je aan de encoders draait zie je wel de toonwaarden veranderen op het schermpje en zou het ook op de moeten veranderen maar de toon blijft hetzelfde.
Kan wel via het midi control centre een andere noot instellen op de pads maar dan hebben nog steeds de pads allemaal dezelfde toon en funktioneert niet als een keyboard.
Merk wel als ik 'm in de microbrute patch dat de toon omhoog gaat als ik dan een toets indruk op de brute dus hij neemt wel iets van de voltage op.
Ik heb 'm uiteindelijk vanmiddag maar naar Bax toegestuurd dus nu maar even afwachten.
 
Back
Top