ABL3 niet zichtbaar.

Friendly Fire

Nieuwkomer
Lid sinds
9 november 2018
Berichten
16
Locatie
Thuis
Beste mede forumleden,

Ik heb problemen met het zichtbaar krijgen van ABL3 vst, na van alles geprobeerd te hebben ben ik nu zover dat ik hulp vraag van anderen die mij eventueel kunnen helpen. Ik maak gebruik van Ableton 10.1 op een Windows 10 pc. Ik heb zowel de 64 als de 32 bit versie gedownload en geinstalleerd. Ook het Dll bestand in diverse mappen geprobeerd. Toen een helder moment laat ik Abl2 downloaden en proberen, deze kreeg ik wel zichtbaar in Ableton maar hier heb ik geen licentie voor. Heeft iemand enig iedere wat ik eventueel over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank
 
ik weet niet of ik kan helpen, maar ten eerste: een 32 bits versie zal niet werken in ableton 10.1.
dus je moet zeker de 64 bits versie hebben. aangezien het over een DLL versie hebt, zal het een vst 2 plugin zijn.

ik vind ableton niet echt overzichtelijk met vst2 plugins, dat terzijde (ik heb in meerdere mappen vst2 plugins staan).

weet je zeker dat de map waarin je de dll in heb geinstalleerd, ook een map is die ableton ziet. je kunt de standaard vst map gebruiken, even vergeten welke ie dan gebruikt, maar ook een binnen ableton ook aangeven waar je vst2 plugins staan. staat het in de juiste map voor ableton? ziet ableton vst2 plugins in dezelfde map wél?

ik heb een speciale map voor ableton, met louter snelkoppelingen naar de 3 mappen waarin mijn vst's vertoeven.. zodat ie ze allen ziet. ik heb die map natuurlik zelf moeten aanmaken, en aangegeven in ableton, dat ie in die map moet kijken.

kijk in preferences, welke map ableton gebruikt. wel vreemd dat abl2 wel wordt gezien, en abl3 niet, wellicht installeert de laatste zich ergens anders...

heb je een andere DAW? of maschine? kijk of ie daar wel opduikt, als de mappen daar goed staan aangegeven.
 
ik weet niet of ik kan helpen, maar ten eerste: een 32 bits versie zal niet werken in ableton 10.1.
dus je moet zeker de 64 bits versie hebben. aangezien het over een DLL versie hebt, zal het een vst 2 plugin zijn.

ik vind ableton niet echt overzichtelijk met vst2 plugins, dat terzijde (ik heb in meerdere mappen vst2 plugins staan).

weet je zeker dat de map waarin je de dll in heb geinstalleerd, ook een map is die ableton ziet. je kunt de standaard vst map gebruiken, even vergeten welke ie dan gebruikt, maar ook een binnen ableton ook aangeven waar je vst2 plugins staan. staat het in de juiste map voor ableton? ziet ableton vst2 plugins in dezelfde map wél?

ik heb een speciale map voor ableton, met louter snelkoppelingen naar de 3 mappen waarin mijn vst's vertoeven.. zodat ie ze allen ziet. ik heb die map natuurlik zelf moeten aanmaken, en aangegeven in ableton, dat ie in die map moet kijken.

kijk in preferences, welke map ableton gebruikt. wel vreemd dat abl2 wel wordt gezien, en abl3 niet, wellicht installeert de laatste zich ergens anders...

heb je een andere DAW? of maschine? kijk of ie daar wel opduikt, als de mappen daar goed staan aangegeven.


Hallo Vink,

Dank voor je reactie. Ik vind het ook vreemd. Ik heb geen andere machine of DAW. Ik heb mijn set sinds afgelopen december dus kom net kijken. Ik ga morgen eens jouw manier proberen met een speciaal aangemaakte map met daarin snelkoppelingen naar de mappen. Ik installeer zoals mijn andere vst’s gewoon in Program Files en dan het dll bestand in mijn aangemaakte map voor vst’s waarin de rest van de dll bestanden van andere vst’s ook in staan. Ik heb ook contact gezocht met Audiorealism afgelopen maandag maar nog geen reactie, vandaar mijn post hier. Ik ga morgen weer verder proberen uiteindelijk gaat het lukken.
 
Back
Top