Probleem: Daisy chain / koppelen presonus firestudio project

homie

Ingeburgerd
Lid sinds
24 februari 2015
Berichten
54
Ik probeer twee Presonus Firestudio Project interfaces the koppelen dmv firewire, zodat ik het dubbel aantal inputs heb. Dit werkt niet stabiel en veelal in feite helemaal niet. Als ik mijn macbook opstart branden beide lampjes op de presonus blauw, een teken dat ze gekoppeld zijn. Audio speelt ook af via de interface, deze wordt herkend door mijn macbook. Echter, als ik Cubase opstart, begint bij een van de twee, en soms bij beide interfaces de lampjes blauw/rood te knipperen, een teken dat ze niet meer gekoppeld zijn / herkend worden door de macbook. In Cubase zie ik dus de helft van de inputs die ik wil, en soms zelfs helemaal niks. Verre van optimaal dus. Heeft iemand toevallig een idee of ervaring met deze kwestie? Op youtube heb ik ook een filmpje gevonden waarin wordt uitgelegd dat je naast de firewire kabel ook nog een spdif kabel (in feite tulp als je het mij vraagt) moet hangen, dit heb ik ook geprobeerd met een vergelijkbaar resultaat. Heel af en toe werkt het maar met een hoop gekraak.

Mijn setup:

Macbook Pro 15'' mid 2012 met High Sierra 10.13.3
2x Presonus firestudio project
Cubase 9.5 Pro (legaal met dongel)
Presonus Universal control met laatste driver: 1.6.5875 OSX Nov 14 2017

bedankt!
 
Back
Top