16 analog input soundcard ? (pre 2010)

RSB

Whoehahaha
Lid sinds
23 november 2005
Berichten
10.489
Locatie
G'chem
Ik heb een iMac uit 2007 en wil daarmee 16 analoge kanalen tegelijk opnemen voor onder de 500euro en het liefst niet meer dan 2u hoog in mn rack.

Ik hoef geen pre-amps, het mag firewire of usb zijn. Ook heb ik liever 1 audiokaart met 16 inputs ipv 2x 8 inputs, maar dat word lastig denk ik
Midi in/out is misschien nog wel handig erop, maar zeker geen vereiste.

Ik ben benieuwd of iemand iets weet. :D
 
Laatst gewijzigd:
Is een XR18 geen optie? Kost wel iets meer maar omdat het een mixer is ook fijn zonder latency je inputs beluisteren...
 
Thanks voor het meedenken, maar ik zoek echt die oude soundcard die je kan racken met 16 inputs die iedereen vergeten lijkt te zijn :) Ik kan er gewoon niet bij dat er niet iets is haha
 
De meeste 8+ I/O soundcards waren gebaseerd op pci(e) cards met breakout box of -kabels.

Een van de weinige USB cards die ik mij kan herinneren die mogelijk aan jouw wensen voldoet is de ESI ESU1808. http://www.esi-audio.com/products/esu1808/.

Op firewire gebied zou de MOTU 828 iets kunnen zijn; deze heeft 8 inputs, en zou je via adat met een extra AD converter kunnen uitbreiden. Mogelijk kunnen er ook 2 828's tegelijk gebruikt worden, maar dat weet ik niet.
 
2x een Motu 828 mkII moet ook lukken onder de 500 zie ik, dat klinkt mij beter in de oren dan die ESI

Of zou je dan eerder 1x motu 828 mkII halen + nog een soort expander (AD converter ding)
 
De Motu 16A maar die heeft denk ik meer USB bandbreedte nodig dan de iMac heeft?
 
Ik dacht dat Echo vroeger ook een geluidskaart had met 16 line inputs? maar dat was blijkbaar maar tot 12

De Echo Audiofire 12 heeft idd 12 I/O's (top ding overigens, heb er lange tijd twee gehad!). Je zou ook kunnen zoeken naar twee Audiofire 8 units, en die koppelen.
 
ik zou je een audiocard via firewire aanraden,
ik betrouw dat niet, de bandbreedte over usb, en al zeker ni met oudere computers

ik heb al jaren de m-audio profire 2626, en in het begin was dat op witte macbooks,,

de 2626 draait nu tegelijk met een lightbridge,, op een firewire cable,
en op een tweede met de powercore, maar wel op twee macbook pro 2012 i5

ik heb nog nooit problemen gehad met de profire 2626, die kosten ook ni veel meer op 2de hands
maar let erop dat de adat poort klepjes niet afgebroken zijn

ik heb wel problemen met de profire 610 die start ni vanzelf op, dus altijd power off, on,

de 2626 kan later nog als adat expander in standalone gebruikt worden,
 
ik zie toevallig net die Tascam 16x08 hier voorbij komen op mp, ik ga die maar gewoon proberen op mn imac als die nog niet weg is, als het werkt denk ik wel dat dat een oplossing is. Anders kijk ik weer verder
 
Ik werk zelf met een motu 828 mkII over firewire + Behringer ADA8200. Kocht de motu 2e hands voor 250,- en de ADA voor 75,- (maar dat was een vriendendealtje). Gebruik ik ook op mac. Werkt perfect, geen gezeur met usb. 2U hoog in totaal.
 
Back
Top